کد خبر: ۳۷۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳:۰۰ - ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 15
شفاآنلاین-میانگین سهم بیمه زندگی در دنیا ۵۷ درصد و در ایران ۹ درصد است، این در حالی است که در برخی از کشورهای آسیایی از جمله ژاپن و کره به ۷۵ درصد می‌رسد.

به گزارش شفا آنلاین،مدیر عامل بیمه البرز سوددهی شرکت‌های بیمه در بورس را  سالی کمتر از 13 درصد اعلام کرد.

رسول تاجدار مدیر عامل بیمه البرز، هدف نهایی تدوین برنامه ششم در صنعت بیمه را ارتقای فرهنگ بیمه‌ای مردم دانست وگفت: تمامی تصمیمات باید منجر به ارتقای فرهنگ و افزایش ضریب نفوذ بیمه‌ای شود.

وی ضریب نفوذ بیمه‌ای دنیا را 7.5 درصد اعلام کرد و افزود: این در حالی است که این رقم در ایران کمتر از 2 درصد است و ما با استاندارهای بین المللی فاصله زیادی داریم.

تاجدار با تاکید بر اینکه با کاهش هزینه بیمه می‌توانیم استقبال مردم را از بیمه افزایش دهیم، ادامه داد: مسئولین باید بار هزینه‌ای این کالا را با تصمیمات عقلایی کاهش دهند و هزینه اضافه از قبیل عوارض شهرداری، پرداخت به نیروی انتظامی و وزارت بهداشت به مردم تحمیل نکنند.

مدیر عامل بیمه البرز کم بودن سود سهام بیمه‌ای را یکی دیگر از معضلات صنعت بیمه اعلام کرد و ادامه داد: بعد از سال ۸۶ که شرکت‌های بیمه بابت رد دیون دولت به نهادهای شبه دولتی از قبیل صندوق بازنشستگی کشور، بانک‌ها، آستان قدس، تامین اجتماعی واگذار شد هزینه‌های جانبی سود سهام شرکت‌های بیمه افت کرد.

وی با بیان این مطلب که مجموعه سوددهی شرکت‌های بیمه کمتر از ۱۳ درصد است، افزود: هدف نهایی اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ در  صنعت بیمه افزایش خدمات‌دهی شرکت‌های بیمه و به تبع آن سود مناسب بود که در حال حاضر از کمترین بازدهی سود در بورس برخوردارند.

تاجدار تصریح کرد: در برنامه ششم باید تصمیمی اتخاذ شود که سهامداران بیمه با یک سود معتدل انگیزه کافی برای ادامه حضور در این عرصه را داشته باشند.

وی بخش دیگری از برنامه ششم در حوزه بیمه را معضلات شرکت‌های بیمه عنوان کرد و ادامه داد: شاید دولت با اخذ تصمیماتی هزینه‌هایی را به شرکت‌ها تحمیل کند و درآمدهایی را در کوتاه مدت به دست‌آاورد اما در بلند مدت به عدم انجام تعهدات شرکت‌ها منجر می‌شود.

مدیرعامل بیمه البرز تصریح کرد: قانون برنامه باید این بحث‌ها را مورد بررسی قرار دهد و قوانین تصویب شده منافع زینفعان این صنعت که عبارتند از بیمه‌گذاران، سهامداران، نمایندگان شرکت‌های بیمه را تامین کند.

تاجدار در خصوص جایگاه بیمه زندگی در برنامه ششم، گفت: میانگین سهم بیمه زندگی در دنیا ۵۷ درصد و در ایران ۹ درصد است، این در حالی است که در برخی از کشورهای آسیایی از جمله ژاپن و کره به ۷۵ درصد می‌رسد.

وی ادامه داد: تا سال گذشته با تورم ۳۵ درصد، سود بانکی ۲۵ درصد و مشکلات اقتصادی انگیزه‌ای در مردم برای داشتن بیمه زندگی وجود نداشت، به نظر می‌رسد زمینه خوبی فراهم شده است که صنعت بیمه به خصوص بیمه عمر با سایر بازارهای مالی و سرمایه رقابت کند.

ایلنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: