کد خبر: ۳۷۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۲ - ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 12
شفا آنلاين-با پيشرفت روزافزون تكنولوژي در قرن حاضر كه از آن به‌عنوان دروازه پيشرفت علمي و پزشكي ياد مي‌شود، هر روز شاهد يك پديده جديد پزشكي هستيم، كه جهان پزشكي را دستخوش تغييرات فراواني مي‌كند.
به گزارش شفا آنلاين،جراحي زيبايي و رينوپلاستي هم از آن رويدادهاي پزشكي مدرني است كه با قدمت اندك خود درايران توانسته در رفع پیامد مشكلات جسمي، مادرزادي، سوختگي، تصادفات و ... بسيار كارآمد باشد.

 پزشكان فوق‌تخصص جراحی پلاستيك و زيبايي ايران در اين زمينه به دستاوردها و تكنيك‌هاي جديدي دست پيدا كرده‌اند كه از مهم‌ترين آنها مي‌توان به تكنيك‌هاي جديد بازسازي‌بيني‌هاي آسيب‌ديده به كمك انتقال بافت از نواحي مجاور يا دوردست اشاره كرد، كه موفقيت بازسازي‌ها و برقراري عملكرد نزديك به طبيعي براي اين عضو مهم صورت را سبب شده است يا تكنيك جديد درمان نواقص خلقتي جمجمه درزهاي بين استخواني جمجمه موجب تغييرات شكلي در جمجمه خواهد شد، كه علاوه بر بروز مشكلاتي در زيبايي در بعضي از حالت‌ها بر عملكرد مغز يا عناصر صورت تأثيرگذار است حال مي‌توان به مدد تكنيك‌هاي جديد، از بروز اين عوارض جلوگيري كرد و تا حد امكان از لحاظ زيبايي مشكل را برطرف كرد. با بهره‌گيري از اين روش‌ها حتي مي‌توان محدوديت‌هاي تنفسي ناشي از تكنيك‌هاي قديمي زيبايي بيني را برطرف كرد.

چراكه بيني علاوه بر اهميت ظاهري و قرار گرفتن در ناحيه مركزي صورت، عضو بسيار مهم فيزيولوژيك در مسير تنفسي است. در تكنيك‌هاي قديمي جراحي بيني در بسياري از موارد مسير تنفسي تخريب و ميزان عبور هوا در مجاري تنفسي به شدت كاهش پيدا مي‌كرد. خوشبختانه با استفاده از تكنيك‌هاي جديد جراحي بيني، دريچه‌هاي تنفسي را مي‌توان دوباره باز کرد و ميزان ورود هوا به سيستم تنفسي را تسهيل و در نهايت تعادل فيزيولوژيك تنفسي را تأمين كرد.

براساس اصول زيبايي‌شناسي برخي اعضاي صورت در كانون توجه خاصي قرار دارند و از اين ميان بيني يكي از اعضاي بسيار حساس و مبناي تفسير معيارهاي زيبايي‌شناختي بقيه اجزاي صورت است. اما علاوه بر جنبه زيبايي، بيني كاربردهاي عملكردي پيچيده‌اي در زمينه تنظيم مقدار ورود هوا با توجه به نياز بدن و مصرف اكسيژن خون، تنظيم درجه حرارت هواي ورودي متناسب با دماي محيط و شرايط بدني فرد، اصلاح ميزان رطوبت هوا و سازگارسازي هواي وارده با شرايط حبابچه‌هاي تحتاني تنفس و نيز پاكسازي هوا از ذرات آلوده‌كننده و حفظ سيستم تبادلي گازهاي خوني را برعهده دارد. اين موارد نشان‌دهنده اهميت بيني در كاركرد درست ارگان‌هاي مختلف و حفظ سلامتي كلي بدن انسان است. در كنار اين موارد در برخي از سيستم‌هاي بدن از قبيل حس بويايي، نحوه تكلم، كيفيت كاركرد حلق، واكنش به مواد محرك نيز سلامت بيني و ساختمان داخلي آن حایز اهميت است. بديهي است كه انجام اقدامات درماني و پزشكي بر چنين عضو حساسي نيازمند آموزش‌هاي دقيق و مداوم آكادميك و به‌روزرساني اطلاعات و آگاهي جراحان بيني است.

اما در كمال تأسف به دليل گستردگي دامنه اعمال زيبايي و كاركردهاي اقتصادي اين رشته و نيز به دليل ناكارآمدي سيستم‌هاي نظارتي و پايين بودن سطح آموزش‌هاي اجتماعي و آگاهي افراد جامعه، درحال حاضر اشخاص غيرحرفه‌اي ‌به‌رغم تسلط و مهارت كافي و بدون دريافت مجوزهاي قانوني و علمي به جراحي زيبايي بيني مبادرت مي‌كنند كه اين امر بروز آسيب‌هاي جدي و بعضا جبران‌ناپذير به بيماران و نيز افت كيفي جراحي  زيبايي در كشور را موجب مي‌شود. به همين دليل ارتقاي سطح علمي و عملي فعالان اين حوزه پزشكي موضوعي بسيار مهم و حياتي است.

 خوشبختانه انجمن جراحان پلاستيك و زيبايي كشور با برگزاري كلاس‌هاي آموزشي،  سعي در انتقال تجربيات و يافته‌هاي باليني و علمي اساتيد متبحر به ساير پزشكان را دارد تا از اين طريق ضمن برطرف کردن مشكلات علمي و افزايش تبحر جراحان و پزشكان اين رشته و  تضمين سلامتي بيماران، زمينه‌ساز  تثبيت و ارتقای موقعيت كشورمان در حوزه جراحي پلاستيك در سطح بين‌المللي باشد. به همين منظور هشتمين كنگره رينوپلاستي  پيشرفته و جراحي پلاستيك از تاريخ ٣٠ مهر لغايت ٣ آبان با حضور تعداد قابل توجهي از جراحان پلاستيك داخلي و خارجي برگزار خواهد شد.

 دراين كنگره از برجسته‌ترين اساتيد بين‌المللي براي آموزش و انتقال آخرين دستاوردها در اين حوزه دعوت به عمل آمده است. در اين گردهمايي ٤ روزه علاوه  بر بهره‌مندي از دستاوردهاي علمي و عملي اساتيد برجسته داخلي و خارجي در حوزه‌هاي مختلف جراحي پلاستيك، سه كارگاه تخصصي با ظرفيت محدود جهت برخي از آموزش‌هاي دقيق و فوق‌تخصصي در حاشيه اين كنگره برگزار خواهد شد و در روز آخر نيز اعمال جراحي زنده براي تكميل آموزش شركت‌كنندگان به اجرا  درخواهد آمد.




شهروند




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: