کد خبر: ۳۶۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۹ - ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 09
شفا آنلاین:آقاجانی معاون وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر تعداد 12 هزار و 500 تخت آی سی یو در کشور کم داریم.
به گزارش شفا آنلاین-چند وقتی است که تماس‌های فراوانی با حاشیه‌های پزشکی در رابطه با کمبود تخت ای سی یو در بیمارستان‌های دولتی را داشتیم، به طوری که گاهی اوقات بیماران مجبور می‌شوند به بیمارستان خصوصی مراجعه کنند.
 
هنگام مراجعه به بیمارستان خصوصی، هزینه‌ی یک تخت ای سی یو در بخش خصوصی هر 24 ساعت بین 2 تا 2.5 میلیون تومان است.
 
به گفته‌ی مسئولین این بیمارستان‌ها مقداری پول نیز باید به عنوان ودیعه گذاشته شود که این مقدار حدود 5 تا 6 میلیون تومان است.
 
آقاجانی معاون وزیر بهداشت گفت: ما در کل کشور 120 هزار تخت بیشتر نداریم.
 
دکتر آقاجانی گفت: ما تعداد 12 هزار و 500 تخت آی سی یو در کشور کم داریم.
 
علاوه بر مشکلات موجود اگر اضافه شدن تخت آی سی یو مد نظر باشد مشکل نیروی انسانی نیز وجود ندارد.
 
در ادامه دکتر حریرچی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: هر تخت سال 92 به قیمت حدود 450 میلیون تومان هزینه دارد.
 
وی افزود: برخی از بیماران نیاز به آی سی یو ندارند ولی در این بخش بستری می‌شوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت برای حل این مشکل اقداماتی همچون استفاده بهتر از تخت‌های آی سی یو و گسترش تخت‌های آی سی یو بخش دولتی را پیشنهاد کرد همچنین  خرید خدمات آی سی یو از بخش خصوصی عنوان کرد

تعطیلی مراکز تصویربرداری بیمارستان‌های دولتی
 
برخی از بیمارستان های دولتی بعد از ظهر به بعد بخش تصویر برداری آنها مثل سی تی اسکن و سونوگرافی را تعطیل می‌کنند.
 
به عنوان مثال اگر کسی در شب به صورت اورژانسی نیاز به سی تی اسکن داشته باشد، کمتر بیمارستان دولتی را پیدا می‌کنیم که این کار را انجام دهد.
 
طبق تماس‌های تلفنی که خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیمارستان‌های مختلف دولتی داشت شاهد  تعطیلی بخش‌های تصویربرداری در بعد از ظهر بود که در اینصورت بیماران مجبور به مراجعه به مراکز تصویر برداری خصوصی می‌شوند و هزینه های سنگین تری را پرداخت می کنند.
 
دکتر آقاجانی معاون وزیر بهداشت در خصوص این مشکل گفت: ضروری است بخش اورژانس بیمارستان‌های دولتی یا خصوصی برای انجام اقداماتی نظیر تصویر برداری در ساعات عصر و شب برای بیماران اورژانسی با تایید پزشک معالج مبنی بر اورژانسی بودن وضعیت بیمار به ارائه خدمت بپردازند و تعطیلی بخش تصویربرداری بیمارستان ها در ساعات ذکر شده قانونی نیست.
 
 حمایت تمامی روسای بیمارستان‌های خصوصی از کتاب جدید تعرفه‌های پزشکی
 
تمامی روسای بیمارستان‌های خصوصی بعد از رونمایی از کتاب جدید تعرفه‌های پزشکی متعهد شدند که در هیچ بیمارستانی وجه اضافه دریافت نکنند.
 
در ادامه جهانگیری گفت: از اوایل آبان ماه شماره ی ۱۶۹۰به منظور دریافت نظرات و شکایات مردم در رابطه با تعرفه‌های جدید پزشکی راه اندازی می‌شود.
 
  تحول در لیست غذای بیماران با اجرای بسته هتلینگ
 
در ادامه معاون درمان وزیر بهداشت گفت: در طرح تحول سلامت لیست غذای بیماران نیز تغییر می کند.
 
وی افزود: خوشبختانه در ترمیمی که در تعرفه هتلینگ برای بیمارستان‌ها انجام دادیم پیش بینی شده بیمارستان‌ها می توانند به خوبی از عهده هزینه غذا با کیفیت مناسب بربیایند.
 
چاق‌ترین زن ایران به آرزویش رسید
 
چاق ترین زن ایران آرزوی رفتن به مشهد مقدس را داشت که با توجه به شرایطش با هیچ وسیله‌ای نمی توانست مشرف شود، اما با همکاری جمعیت هلال احمر این زن به آرزویش رسید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: