کد خبر: ۳۶۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۹ - ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 06
شفا آنلاین:اختصاص بخشی از جشنوارهٔ نانو دانش‌آموزان از توانمندی این عزیزان در حوزهٔ نانو خبر می‌دهد.
به گزارش شفا آنلاین، دکتر سرکار رئیس ستاد نانو هنگام بازدید از غرفه‌های جشنوارهٔ نانو گفت: ما یک بخش خاص را در نمایشگاه نانو سال گذشته داشتیم اما امسال توجه و جدیت بیشتری به آن شد که بخش نمونه‌های اولیه یا پرتوتایپ است که از ۲۴ طرح متقاضی ۲۲ طرح را برگزیده‌ایم. 

وی افزود: این طرح‌ها از حد آزمایشگاهی فاصله گرفته و محصول اولیه را تولید کرده‌اند و خیلی از تاییدیه‌های مربوطه را اخذ کرده‌اند و طرح تجاری یا مدل تجاری آن‌ها مشخص شده و میزان سرمایه‌گذاری و حجم بازار آن‌ها کاملا مشخص است. 

وی گفت: ما از صاحبان سرمایه دعوت می‌کنیم چرا که فناوری‌های نوظهور ارزش افزودهٔ بسیار بالایی را خلق می‌کنند و ما توصیه می‌کنیم تا سرمایه‌گذار‌ها بر روی این طرح‌ها سرمایه گذاری کنند. 

دکتر سرکار گفت: سال گذشته ۱۲ محصول در این بخش داشته‌ایم که ۳ تای آن‌ها امروز با سرمایه گذاری به تولید انبوه رسیده و ارزش افزودهٔ فراوانی را برای سرمایه گذاری داشته است. 

وی گفت: در این بخش خیلی از محصولات را به خارج از کشور صادر کرده‌اند و دارای بازار جهانی هستند و ایران هم اکنون در رتبهٔ هفتم جهان از نظر تولید علم است و بعضا این ذهنیت را ایجاد می‌کند که ایران در بخش تولید علم فعال بوده است.

وی ادامه داد: ما در نمایشگاههای نانو در کشورهای پیشرفته مثل ژاپن، کره جنوبی، چین و اتحادیه اروپا را هم شرکت می‌کنیم و هم رصد می‌کنیم. 

دکتر سرکار گفت: من به جرات می‌توانم بگویم در رابطه با تنوع محصولات و حجم شرکت‌ها و محصولاتشان از کشورهای پیشرفته عقب نیستیم و دوشادوش آن‌ها حرکت می‌کنیم و ایران در حوزهٔ فناوری نانو نه تنها در بحث علمی و حتی مهر تولید محصولات بر پایه فناوری نانو در عرصهٔ جهانی جایگاهش به رسمیت شناخته می‌شود. 

وی ادامه داد: ایران جزء کشورهای بر‌تر دنیا است و هر جا برنامه‌ای است که از ۱۰ کشور بر‌تر دنیا دعوت می‌شود، کشور ایران از پایه ثابت و فعالیت‌های بین‌المللی در حوزهٔ فناوری نانو است. 

دکتر سرکار گفت: این افتخاری است برای ایران ولی واقعا توانمندی و شایستگی متخصصین ایرانی در کشور ما بسیار فرا‌تر از اینهاست. 

دکتر سرکار ادامه داد: در بخش دیگر این نمایشگاه، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها، فناوری‌های خود را عرضه می‌کنند، بخشی دیگر انجمن‌ها و مجلات علمی و همچنین انجمن‌های دانشجویی، دانش‌آموزی است. 

دکتر سرکار افزود: در عرصهٔ نانو دچار پوکی استخوان نمی‌شویم و علاقه‌مندی و توانمندی در عرصهٔ نانو را در دانش‌آموزان می‌بینیم که توانمندی خود را در عرصه‌های مختلف اثبات کردند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: