کد خبر: ۳۶۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۹ - ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 04
شفاآنلاین-نخستین همایش بین المللی بازتوانی قلبی از 29 مهر تا اول آبان ماه در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار می شود.
به گزارش شفاآنلاین،دبیر علمی همایش بین المللی بازتوانی قلبی روز شنبه در این باره  گفت: این همایش با توجه به شیوع بیماری های قلبی عروقی در کشور، در راستای پیشگیری ثانویه این بیماری ها و بازتوانی قلبی عروقی و همچنین ارائه آخرین یافته های علمی و پژوهشی برگزار خواهد شد.

معصومه صادقی افزود: این همایش به همت مرکز تحقیقات بازتوانی قلب پژوهشکده قلب و عروق اصفهان با همکاری فدراسیون جهانی قلب (WHS) و انجمن بین المللی پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی و بازتوانی برگزار می شود.

وی ادامه داد: مرکز تحقیقات بازتوانی قلب و عروق اصفهان از اعضای فدراسیون جهانی قلب است، این فدراسیون دفتر اصلی آن در شهر ژنو سوییس مستقر است و با هدف مبارزه با بیماری های قلبی عروقی و سکته قلبی بویژه در کشورهای کمتر توسعه یافته فعالیت می کند.

دبیر علمی همایش بازتوانی قلبی با اشاره به ارسال 110 عنوان مقاله به دبیرخانه همایش گفت: این مقالات درباره اثر فعالیت بدنی و ورزش، رژیم غذایی و کنترل وزن، ترک سیگار و مداخلات روانشناختی در بازتوانی قلب و بازتوانی در نارسایی قلب در بیماری های مادرزادی قلب است.

وی افزود: بازتوانی در منزل و در افراد پرخطر، آریتمی ها و بازتوانی قلب، صرفه اقتصادی بازتوانی قلب، درمان دارویی و غیردارویی، تعیین ریسک در بیماران بازتوانی قلب و جراحی قلب از دیگر موضوعات مقالات است.

وی بیان کرد: سخنرانانی از کشورهای انگلیس، هند، لبنان و امارات متحده عربی نیز در این همایش آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در این زمینه را ارائه می کنند.

این پزشک درباره بازتوانی قلبی توضیح داد: دوره بازتوانی قلبی برای بیمارانی که ناراحتی قلبی عروقی دارند یا عمل جراحی قلب انجام داده اند، با هدف بازگرداندن آنها به زندگی عادی انجام می شود.

صادقی افزود: این دوره شامل مشاوره های تغذیه و روانپزشکی و فعالیت های ورزشی زیر نظر پزشک متخصص است.

به گفته کارشناسان و مسئولان، بیماری های قلبی عروقی یکی از دلایل اصلی مرگ و میر در دنیا و شایع ترین علل مرگ و میر در کشور ایران است.

افزایش این بیماری ناشی از تغییر در رژیم غذایی، فعالیت بدنی و مصرف دخانیات است.

پژوهشکده قلب و عروق اصفهان از سال 1373 با هدف اجرای طرح های پژوهشی ملی و بین المللی درباره بیماری های قلبی عروقی آغاز بکار کرد و همکار سازمان بهداشت جهانی است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
nahid javid
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
0
0
thanks
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: