کد خبر: ۳۵۵۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱:۰۰ - ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - 2014September 28
شفاآنلاین-نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه ایران با اجرای طرح بیمه همگانی در دولت یازدهم به نم جهانی خدمات بیمه ای نزدیک شده است،گفت: پیشنهاد این کمیسون تقویت و اجباری شدن بیمه پایه است.

به گزارش شفا آنلاین،عبدالرحمان رستمیان با اشاره به اجرای طرح بیمه همگانی و ابراز رضایت از اجرای این طرح ملی، افزود: در حال حاضر دولت در حال بررسی طرحی به منظور افزایش خدمات بیمه ای است که طی آن خدمات درمانی بیشتری به مردم ارایه شود.

وی با مقایسه خدمات درمانی در پیش و پس از اجرای طرح بیمه همگانی گفت: پیشتر 10 درصد مردم دارای بیمه پایه نبودند اما امروزه بالغ بر 98درصد مردم دارای بیمه پایه اند.

رستمیان با بیان اینکه در گذشته فاصله زیادی با نرم جهانی داشتیم خاطرنشان کرد: میزان برخورداری شهروندان از بیمه در کشورهای دیگر و خصوصا کشورهای توسعه یافته 99 و حتی 100درصد است و این در حالی است که در کشور ما تا پیش از اجرای این طرح بیش از 10درصد مردم فاقد هرگونه بیمه ای بودند اما با اجرای این طرح در دولت یازدهم در حال حاضر بالغ بر 98درصد مردم از بیمه درمانی برخوردارند و خوشبختانه کشور ما نیز دارد به نرم جهانی نزدیک می شود.

نماینده مردم دامغان، با اشاره به وضعیت روحی بیماران در زمان بیماری، یادآوری کرد: دولت و مجلس در حقیقت می کوشند که با ارایه این خدمات به وضعیتی برسیم که بیماران در زمان بیماری، دغدغه ای جز بیماری خود نداشته باشند.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، همچنین با اشاره به ضرورت تجمیع بیمه‌ها، گفت: تا پایان سال 94 تجمیع منابع بیمه ای صورت می گیرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: