کد خبر: ۳۵۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۲:۰۰ - ۰۴ مهر ۱۳۹۳ - 2014September 26
شفاآنلاین-تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که تشدید تنش های سیاسی به خصوص آغاز حملات هوایی آمریکا و متحدانش به مواضع داعش در سوریه تاثیر زیادی بر جلوگیری از روند نزولی قیمت طلا داشته است.
به گزارش شقا آنلاین، قیمت طلا از روز سه شنبه که آمریکا رسما حملات هوایی به خاک سوریه را آغاز کرد با افزایش نسبی روبرو شد.
بر اساس این گزارش تنش های سیاسی بین المللی موجب افزایش مجدد تقاضای فیزیکی طلا شده است.
به نظر می رسد قیمت طلا در هفته های آینده به شدت تحت تاثیر افزایش تقاضا در بازارهای آسیایی به خصوص چین و هند قرار خواهد داشت ولی نگرانی نسبت به افزایش نرخ بهره آمریکا و ارزش دلار فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است.
کامرز بانک آلمان نیز در تحلیلی اعلام کرد که افزایش تقاضای فیزیکی به تنهایی برای افزایش قیمت طلا کافی نخواهد بود.
ادامه روند خروج طلا از صندوق های بزرگ سرمایه گذاری جهان نیز عامل نگران کننده ای در تعیین مسیر قیمت این فلز زرد شده است.

قیمت طلا تا 3 ماه آینده به کمتر از 1200 دلار خواهد رسید

موسسه مالی یو بی اس سوییس در تازه ترین گزارش خود پیش بینی نسبت به قیمت طلا تا یک ماه آینده را تغییر نداده ولی پیش بینی کرده است که قیمت طلا تا سه ماه آینده کاهش خواهد یافت.

به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکو نیوز، موسسه یو بی اس پیش بینی کرد که میانگین قیمت طلا در یک ماه به 1250 دلار خواهد رسید ولی میانگین قیمت طلا در سه ماه آینده به کمتر از 1200 دلار خواهد رسید که این رقم نسبت به گزارش قبلی این موسسه 100 دلار کاهش یافته است.
بر اساس این گزارش تحلیلگران موسسه مالی یو بی اس تاکید کردند که انتظارات سرمایه گذاران نسبت به افزایش ارزش دلار افزایش نگرانی ها نسبت به متوقف شدن سیاست های محرک پولی فدرال رزرو آمریکا و پایین بودن نرخ تورم در اقتصاد جهانی فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد کرده است.
البته تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا در کوتاه مدت با سقوط شدیدی روبرو نخواهد شد.
افزایش تقاضای فیزیکی در بازارهای جهانی به خصوص چین تاثیر زیادی بر جلوگیری از کاهش شدید قیمت طلا خواهد داشت.

 پیش بینی تحلیگران اچ اس بی سی درباره بهای طلا 

تحلیلگران اقتصادی موسسه مالی اچ اس بی سی در تازه ترین تحلیل خود پیش بینی کردند که ادامه روند صعودی ارزش دلار و شاخص سهام در بازارهای بین المللی به زودی قیمت طلا را به کمتر از 1200 دلار خواهد رساند.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، سرمایه گذاران بین المللی منتظر انتشار آمارهای اقتصادی بیشتر آمریکا در روز پنج شنبه و جمعه هستند.
آمارهای مربوط به فروش کالاهای بادوام و گزارش وزارت بازرگانی آمریکا در خصوص رشد اقتصادی این کشور تاثیر زیادی بر نوسانات ارزش دلار و شاخص سهام خواهد داشت.
بر اساس این گزارش تحلیلگران اچ اس بی سی افزودند که بازارهای سهام همچنان در وضعیت خوبی به سر می برد و این مساله سرمایه گذاری در بازار طلا را کاهش داده است.
افزایش بیشتر ارزش دلار و شاخص سهام می تواند قیمت طلا را به زودی به کمتر از 1200 دلار کاهش دهد.
قیمت طلا در ماه جاری تاکنون 6 درصد کاهش داشته که این بیشترین کاهش قیمت طلا از ژوئن 2013 میلادی به شمار می رود.

قیمت طلا احتمالا با افت بیشتری روبرو خواهد شد 

تحلیلگر ارشد بانک سرمایه گذاری گلدمن ساش امریکا تاکید کرد که بدترین دوران طلا هنوز به پایان نرسیده است و قیمت این فلز زرد احتمالا با افت بیشتری روبرو خواهد شد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی اس ام اچ، جفری کوری تحلیلگر برجسته بانک گلدمن ساش آمریکا تصریح کرد که ریسک زیادی وجود دارد که قیمت طلا به روند نزولی خود ادامه خواهد داد.
بخش زیادی از افزایش قیمت طلا در سال 2014 مربوط به تنش های سیاسی و ناآرامی ها در اوکراین و خاور میانه بوده است و این نگرانی ها اکنون تاحد زیادی برطرف شده است.
بر اساس این گزارش وی افزود: قیمت طلا پس از افزایش حدود 10 درصدی در شش ماه نخست 2014 میلادی در ماه های اخیر با افت چشمگیری روبرو شده و تقریبا همه افزایش قیمت در ماه های گذشته را از دست داده است.
مایکل های تحلیلگر ارشد سوسایت جنرال فرانسه نیز تاکید کرد که قیمت طلا تحت تاثیر افزایش ارزش دلار و شاخص سهام تا سه ماه سوم 2015 میلادی 5 درصد دیگر کاهش خواهد یافت.
جفری کوری نیز پیش بینی کرد که قیمت طلا تا پایان سال 2014 میلادی به کمتر از 1050 دلار خواهد رسید. موسسه مالی سوسایت جنرال نیز پیش بینی کرد که قیمت طلا تا سه ماه سوم سال آینده به کمتر از 1150 دلار خواهد رسید.
موسسه مالی سیتی گروپ نیز پیش بینی خود نسبت به قیمت طلا در سال 2015 میلادی را به شدت کاهش داده است. بر اساس پیش بینی این موسسه مالی میانگین قیمت طلا در سال آینده به کمتر از 1225 دلار خواهد رسید. این رقم در گزارش قبلی این موسسه مالی بیش از 1365 دلار اعلام شده بود.
جفری کوری بر این باور است که متوقف شدن محرک پولی از سوی فدرال رزرو آمریکا، افزایش احتمالی نرخ بهره این کشور ، ادامه روند نزولی ارزش یورو در برابر دلار و افت تقاضای فیزیکی طلا در بازارهای جهانی تاثیر زیادی بر افت احتمالی قیمت طلا در ماه های آینده خواهد داشت. افزایش شاخص سهام در بازارهای مالی جهان نیز عامل مهم دیگری بر افت قیمت طلا خواهد بود.
برخی کارشناسان اقتصادی نیز معتقدند پایین بودن نرخ تورم در کشورهای بزرگ و صنعتی جهان به خصوص آمریکا و اروپا فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است.
طلا معمولا سرمایه گذاری مطمئن و ایمنی در شرایطی است که نرخ تورم در اقتصادهای بزرگ و توسعه یافته جهان با افزایش روبرو می شود.

هنوز دلایل زیادی برای افزایش قیمت طلا به 2000 دلار وجود دارد 

رئیس موسسه سرمایه گذاری کلینتون گوسترا تاکید کرد که علی رغم کاهش قیمت طلا در ماه های اخیر هنوز دلایل زیادی وجود دارد که احتمال افزایش قیمت طلا به 2000 دلار را تایید می کند.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، فرانک گوسترا رئیس موسسه سرمایه گذاری کلینتون گوسترا تصریح کرد که همه دلایلی که قبلا برای افزایش قیمت طلا به 2000 دلار در هر اونس متصور بودیم همچنان وجود دارد.
بر اساس این گزارش وی افزود: طلا اکنون در دورانی قرار گرفته است که سرمایه گذاران بین المللی به آن کمتر توجه می کنند ولی به نظر من از لحاظ ساختاری چیزی تغییر نکرده است و من فکر می کنم هنوز دلایل زیادی برای افزایش احتمالی قیمت طلا به 2000 دلار در هر اونس وجود دارد.
گوسترا در ادامه افزود: من فکر می کنم سرمایه گذاران باید بخشی از سرمایه خود را به صورت طلا نگهداری کنند چرا که ادامه اجرای سیاست های انبساطی پولی از سوی بانک های مرکزی جهان و چاپ و تزریق نقدینگی موجب کاهش نرخ ارز و افزایش تقاضا برای طلا خواهد شد.
وی گفت: من انتظار ندارم که با متوقف شدن اجرای محرک پولی از سوی فدرال رزرو آمریکا این کشور به روند رشد و رونق اقتصادی خود ادامه دهد.
هفته گذشته جانت یلن رئیس فدرال رزرو تایید کرد که بانک مرکزی آمریکا قصد دارد اجرای محرک پولی را در ماه اکتبر متوقف کند.
بسیاری از کارشناسان بر این باورند که متوقف شدن اجرای محرک پولی به ضرر رشد و رونق اقتصادی آمریکا خواهد بود و این مساله کاهش ارزش دلار را به همراه خواهد داشت.
گوسترا افزود: اجرای سیاست های انبساطی پولی در سال های گذشته به نفع قیمت طلا بوده است.
وی در ادامه به تاثیرات منفی کاهش قیمت طلا بر فعالیت شرکت های بزرگ معدنی جهان اشاره کرد و گفت: ادامه افت قیمت طلا در بازارهای بین المللی فشار زیادی را بر شرکت های معدنی وارد کرده است و این مساله موجب افت شاخص سهام این شرکت ها نیز خواهد شد.
بسیاری از کارشناسان اقتصادی بر این باورند که اگر قیمت طلا وارد کانال 1100 دلاری شود بسیاری از شرکت های معدنی جهان در آستانه تعطیلی و ورشکستگی قرار خواهند گرفت و ادامه فعالیت آنها مقرون به صرفه نخواهد بود.

برچسب ها: طلا ، حملات هوایی ، قیمت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: