کد خبر: ۳۵۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - 2014September 24
شفاآنلاین-دکتر فریبرز شعبانیان نایب رئیس هیأت مدیره پست بانک ایران، بنابه دعوت مدیرمجتمع آموزشی دکتر حسابی تهران در مراسم زنگ مدرسه اول مهر، روز آغاز سال تحصیلی جدید حضور یافت و به سخنرانی پرداخت.
به گزارش شفا آنلاین،متن سخنرانی دکتر شعبانیان بدین شرح می‌باشد:
بسم‌الله الرحمن‌الرحیم
ولکن منکم امه یدعون الی الخیر و یأمرون بالمعروف، یک نفر باید به گلدان‌ها بیاموزد با گل مهربان باشند.
قصد داشتم درباره نقش‌آفرینی مثبت و آثار غیرتورمی نظام بانکداری بدون ربا و جهانی شدن نظام مالیه اسلامی با تأکید بر لایظلمون و لاتظلون، "نه ظلم کنید و نه مورد ظلم باشید" و معرفی پست بانک ایران به عنوان پیشگام بانکداری خرد با بیش از 12هزار و 700 دفترخدمات بانکی شهری و روستائی و 406 شعبه مطالبی را به امیدیافتن مشتاقانی برای تحصیل در رشته بانکداری از میان سال آخری‌های این مدرسه ممتاز ارائه نمایم.
قبل از نماز صبح امروز، مطالبی از یکی از استادان دانشگاه الفارابی قزاقستان که فارغ‌التحصیل سال 83 همین مدرسه (10 سال‌پیش) می‌باشد بدستم رسید که حیفم آمد دوستان و هم ‌مدرسه‌ای‌هایش را از آن بی‌نصیب گذارم.
1) میزان کل آب کشور پس از تبخیر و با احتساب 8 میلیارد مترمکعب ورودی، حدود 130 تا 132 میلیارد مترمکعب است و مصرف آن دربخش شرب، کشاورزی و صنعت 9 میلیارد متر مکعب است. پس ساماندهی رودخانه‌های کشور از سرچشمه تا دریا اولین راه و شعار برای تحقق کشاورزی به عنوان محور توسعه اقتصادی کشور است. به امید آن روز. (قابل توجه علاقه‌مندان به درس فیزیک)
2) به تازگی محققان ناسا اعلام کردند ستاره‌های جدیدی کشف کرده‌اند که به علت جِرم بسیار زیاد صدائی همچون زدن طبل می‌دهند و نام آنها را کوبنده شب نهادند. (قابل توجه دانش‌آموزان رشته تجربی)
در قرآن کریم آمده است "والسماء والطارق و ما ادراک ماالطارق، "سوگند به آسمان و کوبنده و توچه می دانی که طارق همان ستاره کوبنده چیست؟ که کاملاً به ستاره کوبنده اشاره دارد و حتی در عربی به کسی که درِ خانه را می کوبد(طارق) گفته می‌شود.
3) و اما درآخر می‌گوید؛ مرغان سرزمین عشق و دوستی بپا می‌دارند از هر پگاه، دوگانه، به یاد معبود یگانه، بی‌عذر و بهانه، دریغا که مرغان می‌دانند و ما نمی‌دانیم.
والسلام علیکم ورحمه‌الله و برکاته
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: