کد خبر: ۳۴۴۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 16
شفاآنلاین-خود مدیریتی به معنای این است که هر فرد در هر زمان و مکان، خودش بر رفتار، احساس، هیجانات و خلق و خوی خود کنترل داشته باشد و بتواند در همه زمان ها خوب عمل کند.
به گزارش شفاآنلاین، 'پریناز بنی سی'، روان شناس و مدرس دانشگاه  افزود: برای این که ما خود مدیریتی را در خود پرورش دهیم باید به خود شناسی برسیم که در آموزه های دینی ما به کرات در خصوص خودشناسی تاکید شده، چرا که ما می توانیم از خود شناسی به خداشناسی برسیم.

وی با بیان این که خود مدیریتی را می توان به معنی درک خود و دیگران قلمداد کرد، ادامه داد: در خود مدیریتی ما باید نقاط قوت و ضعف خود را مورد بررسی قرار دهیم، بر روی توانمندی ها و پتانسیل های خود سرمایه گذاری کنیم و نقاط ضعف خود را حذف و کمرنگ کنیم .

بنی سی با بیان این که خود مدیریتی با تمام انواع مدیریت ها ارتباط دارد، افزود: مدیریت یعنی هنر انجام دادن کار به وسیله دیگران، ما در مدیریت نیازمند؛ برنامه ریزی، سازماندهی، فرماندهی، هماهنگی و کنترل هستیم.

این مدرس دانشگاه در پایان اظهارکرد: پس باید در خانواده ها خود مدیریتی را در بچه ها با دادن مسئولیت تقویت کرد و ایجاد تعهد را در آن ها پرورش داد.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: