کد خبر: ۳۴۲۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - 2024April 13
در حال حاضر بسیاری از آقایان برای تناسب اندام و تداوم فعالیت ورزشی حرفه ای خود، از انواع مکمل های کراتینی و باشگاهی استفاده می کنند. این مکمل ها باعث افزایش توده های عضلانی در بدن می شوند و همچنین شاخص توده های چربی را کاهش می دهند.
شفاآنلاین»سلامت جنسی»بر اساس جدیدترین بررسی های به عمل آمده این مکمل های ورزشی می توانند تاثیرات مخربی برای بدن داشته باشند. گروهی از پزشکان در طی یک فرایند تحقیقاتی در کشور فرانسه این مسئله را مورد بررسی و آزمایش قرار دادند. در نهایت اثرات مخرب کراتین بر دستگاه تناسلی به طور قطعی ثابت شد. 

به گزارش شفاآنلاین:جالب است بدانید که، این مکمل ها باعث تغییر فعالیت های بدنی در ارگان های مختلف می شوند. هم اکنون عوارض این مکمل های ورزشی یکی از نگرانی های اصلی ورزشکاران می باشد. این محصولات تقویتی، کراتین موجود در خون را به مرور زمان افزایش می دهند. پس از مدت زمان کوتاهی فرد مصرف کننده با مشکلات مختلفی در ناحیه تناسلی مواجه می شود. تاثیر کراتین روی دستگاه تناسلی بارها به اثبات رسیده است. این مکمل های تقویتی در روزهای اول میزان انرژی فرد را افزایش می دهند. در صورتی که با مصرف مداوم اثرات مخرب مکمل های تقویتی آشکار می شوند.

تاثیر کراتین بر تستوسترون:
یکی از عوارض وحشتناک مکمل های ورزشی حاوی کراتین، کاهش میزان تستوسترون در خون می باشد. این هورمون به طور طبیعی در بدن آقایان ترشح می شود؛ به نوعی میل جنسی وابسته به این هورمون است. مصرف مداوم کراتین باعث کاهش روند تولید این هورمون می شود‌. به نوعی غده هیپوفیز و هیپوکامپ دستورهای دریافت شده از مغز را به درستی اجرا نمی کند. در نهایت پس از چند دوره مصرف میزان تستوسترون خون در آقایان کاهش پیدا می کند. با کاهش میزان این هورمون در بدن مشکلات دستگاه تناسلی نیز ظاهر می شوند.

تاثیر مخرب کراتین روی دستگاه تناسلی آقایان

با افزایش کراتین و کاهش تستوسترون در خون، میل جنسی آقایان کاهش پیدا می کند. در صورت تداوم مصرف، امکان درمان این عارضه بسیار سخت تر خواهد بود. در صورتی که دوز مصرفی کراتین در طول روز افزایش پیدا کند؛ غده هیپوفیز قدرت خود را در تولید این هورمون از دست خواهد داد. مصرف مداوم این نوع از مکمل های تقویتی باعث کاهش شدید میل جنسی در آقایان می شود‌. همچنین با تداوم مصرف، آقایان با مشکل نعوظ نیز دست و پنجه نرم می کنند. درمان این عارضه رایج بسیار حساس و وقت گیر است. همچنین در صورت عدم اقدام به موقع روند درمان سخت تر خواهد شد. با افزایش میزان کراتین در خون، فرایند تولید اسپرم در بیضه ها نیز با اختلال مواجه می شود. با کاهش تولید هورمون جنسی مردانه، تولید اسپرم ها نیز متوقف می شود‌. بر اساس جدیدترین داده های میدانی، کاهش تستوسترون از نظر مورفولوژی روی اسپرم ها تاثیر می گذارد.

در نهایت فرد قدرت باروری خود را از دست می دهد؛ به همین علت در مصرف مکمل های بدنسازی باید از افراط خودداری کرد. بسیاری از مشکلات جنسی آقایان در اثر افزایش کراتین در خون ایجاد می شود.

تاثیر کراتین بر اسپرم:
کراتین یک ماده انرژی زا می باشد، که باعث افزایش حجم عضلات بدن در نواحی مختلف می شود. حدود ۸۰ درصد از مکمل های بدنسازی حاوی کراتین هستند. مصرف کراتین به همراه داروهای استروئیدی، باعث کاهش تولید اسپرم در کیسه بیضه ها می شود. معمولا اسپرم ها با افزایش تولید کراتین در خون کیفیت خود را از دست می دهند. به نوعی تحرک اسپرم جهت باروری به صفر می رسد. مصرف مداوم کراتین، باعث نابودی اسپرم موجود در بیضه ها می شود. همچنین در اثر عدم تولید اسپرم، بیضه ها بزرگ تر خواهند شد‌. با افزایش سایز بیضه ها در آقایان، مشکلات مختلفی در کلیه و مجاری ادرار به وجود می آید.

بسیاری از آقایان در اثر این عارضه، دچار مشکلات مزمن کلیوی می شوند. همچنین در صورت عدم درمان به موقع، مثانه نیز درگیر این عارضه می شود. به نوعی با کاهش تولید اسپرم، ادرار موجود در مثانه دوباره به کلیه برخواهد گشت. در مراحل اولیه، حتما باید جهت درمان این عارضه اقدام کرد. در غیر این صورت میزان درگیری ها افزایش پیدا می کند. افرادی که به طور ژنتیکی درگیر مشکلات مربوط به اسپرم هستند؛ بیشتر از افراد عادی در معرض این مشکل قرار دارند. با گذشت زمان میزان تولید اسپرم به صفر می رسد؛ به همین علت در مصرف کراتین از زیاده روی باید جلوگیری کنید.

نکته: تا حد امکان از مصرف چنین مکمل های بدنسازی خودداری کنید. مصرف مداوم این مکمل می تواند چارچوب زندگی زناشویی را نیز به خطر بیاندازد.
 هیچ گونه ویژگی مثبتی برای میل جنسی و دستگاه تناسلی ندارند. حتی فعالیت های مربوط به دستگاه تناسلی و تولید اسپرم را دچار اختلال می کنند‌. شما در صورت مصرف بیش از حد کراتین، سلامت جنسی خود را از دست خواهید داد. برای جلوگیری از بروز چنین عارضه ای مصرف کراتین را باید کاهش دهید. پیش از خرید و مصرف مکمل های بدنسازی حتما یک چکاپ کامل انجام دهید. بسیاری از افرادی که مستعد بیماری های جنسی هستند؛ در صورت مصرف کراتین بیشتر درگیر عوارض احتمالی می شوند.
تستوسترون از نظر فیزیولوژی باعث ایجاد حس تحریک جنسی در آقایان می شود‌. با کاهش میزان تستوسترون حتی نعوظ در آقایان امکان پذیر خواهد شد. بر اساس یک تحقیق جدید در یکی از دانشگاه های معتبر نیوجرسی کراتین منشا بسیاری از بیماری های جنسی در آقایان می باشد. علاوه بر دستگاه تناسلی این ماده می تواند باعث ایجاد اختلالات جسمی در سایر ارگان های مختلف نیز شود. در آقایان بالای ۴۰ سال مصرف بیش از ۳۰ میلی گرم کراتین خالص بدنسازی در طول روز می تواند میل جنسی را به کمتر از ۵ درصد برساند. برای کاهش ریسک ناشی از ابتلا به چنین بیماری هایی، حتما مصرف کراتین را تا حد قابل توجهی کاهش دهید. مصرف مداوم این ماده، باعث ایجاد بیماری های خاص در ناحیه بیضه ها نیز می شود. کراتین های موجود در مکمل های بدنسازی کاملا اصلاح شده هستند؛ به همین علت عارضه های مختلفی را در بدن به وجود می آورند.

چرا کراتین برای دستگاه تناسلی مضر است؟
کراتین جزء داروهای استروئیدی می باشد، که باعث تقویت عضلات می شود. مصرف مداوم کراتین می تواند باعث بروز بیماری های مختلف در دستگاه تناسلی شود. این مکمل های استروئیدی، با ایجاد رادیکال های آزاد در دستگاه تناسلی، باعث بروز بیماری های جنسی می شوند. سالانه درصد قابل توجهی از آقایان در اثر مصرف این مکمل درگیر بیماری های جنسی می شوند. این ماده با افزایش میزان سموم ترشح شده از بدن، باعث برگشت ادرار به مثانه می شود. همچنین منجر به بروز اختلالات گسترده در کلیه می شود. بسیاری از آقایان با مصرف این مکمل های بدنسازی برای همیشه عقیم شده اند. عوارض مصرف کراتین تا بیش از چندین سال در بدن باقی می ماند. گاهی اوقات عوارض ناشی از مصرف این مکمل های بدنسازی بعد از چندین سال آشکار می شوند.

این ماده باعث بروز بسیاری از بیماری های جنسی خاموش در آقایان می شود. همچنین مصرف مداوم کراتین می تواند باعث کاهش توده های عضلانی در بدن شود‌.  
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: