کد خبر: ۳۴۲۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۰ - ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - 2024April 05
رابطه جنسی به عنوان یکی از ارکان اصلی زندگی مشترک از اهمیت بالایی برخوردار است و هر نوع اختلالی در آن بر روی جنبه‌های دیگر زندگی اثر می‌گذارد، اما مسئله مهم در برقراری رابطه زوج‌ها، آگاهی دو طرف در مورد این مقوله و شناخت یکدیگر است.
شفاآنلاین>سلامت>اگرچه برقراری رابطه جنسی همراه با دخول در هر ساعت از شبانه روز امکان‌پذیر است، اما دانشمندان با بررسی‌های متعدد دریافته‌اند که سکس در صبح بهتر است چرا که بدن در آن ساعت از روز هورمون تستوسترون و اندروفین بیشتری ترشح می‌کند و احتمال به ارگاسم رسیدن و احساس عشق و لذت جنسی بیشتر می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین:براساس نتایج مطالعه‌ای که سایت سلامت منتشر کرد، در ابتدای روز انجام سکس باعث سرحال شدن فرد می‌شود و در نتیجه هورمون آندروسترون که به گردش خون و افزایش حرارت بدن که به زیباتر شدن پوست و مو کمک می‌کند، می‌شود.

همچنین شما چند ساعت در خواب بوده‌اید و ذهن شما آسوده است و احتمال اینکه در حین سکس افکار شما به سمت مسائل کاری، اجتماعی و… برود کمتر است. ضمن اینکه در صبح میزان هورمون تستوسترون در مردان به بالاترین حد خود می‌رسد و می‌توانند یک رابطه جنسی بسیار لذت‌بخش برای شما به ارمغان بیاورند.

برخی از خانم‌ها که شاید از فیلم‌های پورنوگرافی تاثیر گرفته‌اند، تصور می‌کنند مدت‌زمان یک رابطه جنسی مطلوب دست‌کم نیم ساعت است، اما برخلاف این تصور مطالعات پزشکی نشان داده‌اند که زمان یک رابطه جنسی مطلوب از ۱ الی نهایتا ۲۰ دقیقه متفاوت است ولی زمان انزال بعد از دخول به‌طور طبیعی یک دقیقه است.

در یک رابطه جنسی پیش‌نوازی و معاشقه اولیه نقش مهمی در افزایش میل جنسی هر دو طرف و ایجاد احساس لذت بیشتر دارد.

ضمن اینکه در این فاصله زن، هم از لحاظ روحی و هم از لحاظ جنسی آمادگی بیشتری پیدا می‌کند و با ترشحاتی که در واژن صورت می‌گیرد عمل دخول راحت‌تر انجام می‌شود.

درمانگران جنسی می‌گویند اغلب مردان از ۱ تا ۵ بار در روز امکان به ارگاسم رسیدن را دارند. زمانی که مایع منی از بیضه‌ها آزاد می‌شود، بلافاصله بدن شروع به تولید دوباره مایع منی می‌کند، اما در انزال‌های بعدی مایع منی کمتری تولید می‌شود.

زوج‌های جوان‌تر اغلب رابطه جنسی طولانی‌تری دارند و هر چه سن بالاتر می‌رود، این زمان کوتاه‌تر می‌شود. به‌طورکلی تعداد دفعات رابطه و مدت آن می‌تواند به ناراحتی‎های جسمی و روانی و بیماری‌هایی مثل MS و دیابت، مصرف برخی داروها و مشکلات اقتصادی، اجتماعی، خانوادگی و مشکلات روانی مانند افسردگی و اختلالات اضطرابی هم وابسته باشد.

برای داشتن یک رابطه جنسی لذت‌بخش و ایده‌آل خواسته‌های هر دو نفر باید درنظرگرفته شود و هر دو از تمایلات و نقاط حساس و لذت‌بخش یکدیگر آگاهی کافی داشته باشند. یک رابطه طولانی علاوه بر اینکه در حدود ۵ الی ۱۵ دقیقه پیش‌نوازی یا معاشقه اولیه نیاز دارد، زمانی برای پس‌نوازی نیز باید صرف شود.



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: