کد خبر: ۳۳۹۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - 2024February 17
فلفل قرمز سرشار از کپسایسین و آنتی اکسیدان است که می‌توانند جریان خون را تقویت و به افزایش میل و لذت جنسی کمک کنند.
شفا آنلاین>سلامت جنسی>به‌رغم آنکه غذاهای تقویت‌کننده خلق‌وخلو و قوای جنسی بیشتر از آنکه واقعیت داشته باشند به روایت‌های محلی بازمی‌گردند، بسیاری از غذاهایی که به «تقویت‌کننده قوای جنسی» مشهورند، می‌توانند به گردش خون سالم و همچنین به تعادل هورمون‌ها و افزایش نشاط کمک کنند.

به گزارش شفا آنلاین: بسیاری از این‌ غذاها به هضم و سلامت روده هم کمک می‌کنند، و در صورت عدم تعادل می‌توانند باعث اختلال در خلق‌وخو شوند.

کت ون کرک، یک درمانگر جنسی، دراین‌باره می‌گوید: «مواد مغذی موجود در این غذاها سلامت اندام‌های جنسی را نیز بهبود می‌بخشد.»

«گفته می‌شود که این غذاها احساسات برانگیختگی مانند دمای بدن، ضربان قلب یا انرژی بدنی را افزایش می‌دهند و باعث می‌شوند تمایل بیشتری برای رابطه جنسی داشته باشید.»

سرن پون، متخصص تغذیه، می‌گوید: «توت‌فرنگی حاوی مواد مغذی است که می‌تواند از یک زندگی جنسی سالم حمایت کند. یک فنجان توت‌فرنگی حاوی حدود ۱۴۹ درصد از مقدار توصیه‌شده روزانه ویتامین سی (C) است. ویتامین سی ماده مغذی است که میل جنسی را تقویت می‌کند.»

این میوه‌های قرمز آب‌دار بر زندگی جنسی و سلامت روده‌ها تاثیر می‌گذارند. کایل کراولی، کارشناس تغذیه، دراین‌باره می‌گوید: «این میوه‌ها منبع خوبی از فیبرند و به کاهش التهاب روده کمک می‌کنند.»

اگر قصد دارید مزایای جنسی و سلامت توت‌فرنگی را افزایش دهید، آن را به شکلات آغشته کنید.

کراولی می‌گوید: «آغشته کردن توت فرنگی به شکلات تلخ می‌تواند برای روده هم فوایدی داشته باشد، زیرا این شیرینی حاوی فیبر بالا و ‌آنتی‌کسیدان برای کمک به پوشش روده است.»

مطالعه‌ای که در مجله پزشکی جنسی منتشر شد، نشان داد که مصرف روزانه شکلات میل جنسی زنان را افزایش می‌دهد - آنچه بسیاری به‌تازگی کمبود آن را گزارش کرده‌اند.

یکی دیگر از این مواد مغذی هیجان‌انگیز انجیر است. انجیر از قبل در تنقلات تقویت‌کننده جنسی جای داشت، اما مواد مغذی موجود در این میوه‌های شیرین و آبدار بدن شما را هم دستخوش هیجان می‌کند.

در حالی که انجیر به شما در یافتن لذت جنسی کمک ‌می‌کند، روده شما را هم خوشحال می‌کند.

کراولی می‌گوید: «انجیرها مملو از فیبرند که بر باکتری‌های روده تاثیر می‌گذارد و سلامت دستگاه گوارش را بهبود می‌بخشد.»

بااین‌حال، او تاکید می‌کند با توجه به خواص ملین طبیعی موجود در این میوه بهتر است در خوردن آن زیاده‌روی نکنید.

دیگر ماده غذایی مهم در تقویت قوای جنسی مارچوبه است. مارچوبه حاوی اسید اسپارتیک است که به خنثی کردن آمونیاک اضافی در بدن (‌به خستگی و بی‌علاقگی جنسی منجر می‌شود) کمک می‌کند.

مارچوبه همچنین مملو از کلسیم، ویتامین ای (‌E) و پتاسیم است که همگی باعث افزایش انرژی می‌شوند. این سبزی همچنین ارزش غذایی بالایی دارد و خواص پری‌بیوتیکی آن برای تغذیه باکتری‌های مفید در روده موثر است.

فلفل قرمز از دیگر مواد غذایی موثر در سلامت جنسی است. فلفل قرمز سرشار از کپسایسین و آنتی‌اکسیدان است که هر دو ممکن است احساسات بدن و جریان خون را تقویت و به افزایش میل و لذت جنسی کمک کنند. کپسایسین به‌طور خاص برای افزایش سطح تستوسترون و افزایش میل جنسی مفید شناخته‌شده است.

کراولی می‌گوید: «فلفل قرمز نه‌تنها به‌ افزایش غرایز جنسی کمک می‌کند و در تقویت احساسات و جریان خون در بدن موثر است، بلکه برای روده‌ هم مفید است».

زمانی که عصاره فلفل قرمز در حد اعتدال مصرف شود، ممکن است با افزایش تعداد باکتری‌های مفید و در نتیجه کاهش تعداد باکتری‌های بیماری‌زا، سلامت روده را بهبود بخشد./سلامت نیوز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: