کد خبر: ۳۳۹۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - 2024February 08
سوئیس یکی از زیباترین و برترین مقصدهای گردشگری جهان است که در هر فصلی از سال، میزبان تعداد زیادی از گردشگرانی است که برای لذت بردن از جذابیت‌های سوئیس، خود را از سرتاسر جهان به این کشور رسانده‌اند.
فصل زمستان و ماه دسامبر تا فوریه، سردترین و پربرف‌ترین زمان سال در کشور سوئیس است و دمای هوا از 2- تا 7 درجه سانتیگراد در نوسان است.

منطقه یونگفرا (Jungfrau)

قصد دارید در ماه دسامبر به سوئیس سفر کنید؟ در اینصورت هیچ کجا مانند منطقه یونگفرا نمی‌تواند زمستان سوئیس را برای شما زیبا جلوه دهد. این منطقه پر از هوای تمیز، منظره‌ای زیبای پوشیده از برف و قله‌های مرتفع و سر به فلک کشیده است.
اما علاوه بر این جذابیت‌های زمستان در سوییس، منطقه یونگفرا دو جاذبه گردشگری دیگر نیز برای شما دارد؛ ایستگاه قطار یونگفرایوخ (Jungfraujoch) که مرتفع‌ترین ایستگاه قطار اروپا است و همچنین یخچال طبیعی آلیتچ (Aletsch Glacier‎) که بزرگترین یخچال طبیعی سرتاسر اروپا است.

زرمات (Zermatt)

مهمترین تفریح زمستان در سوئیس، اسکی در پیست‌های بزرگ و متعدد این کشور است که در حاشیه رشته کوه آلپ قرار گرفته‌اند. روستای زرمات شاید بهترین نقطه برای عاشقان اسکی و دیگر ورزش‌های زمستانی باشد که با داشتن پیست‌های اسکی متعدد و بافت تاریخی جذاب، می‌تواند تعطیلاتی رویایی را برای شما رقم بزند.
این روستا در دامنه قله ماترهورن (Matterhorn) که یکی از مشهورترین قلل اروپا به شمار می‌آید قرار دارد و به همین دلیل، می‌توانید حسابی از شکوه و زیبایی آن لذت ببرید. بسیاری از تصاویر زمستان سوئیس در این دهکده گرفته شده است.

سنت موریتز (St. Moritz)

سنت موریتز را شاید بتوان بهترین تفرجگاه و مقصد تعطیلات زمستان سوئیس دانست که پر از امکانات تفریحی متعدد برای پذیرایی از گردشگران لوکس سوئیس است. علاوه بر امکانات متعدد برای اسکی و ورزش‌های زمستانی، این منطقه پر از مراکز خرید، سالن‌های تفریحی و ورزشی است و 2 مرتبه میزبان مسابقات المپیک زمستانی بوده است.

مسیر کوهستانی اوبرلپ (Oberalp Pass)

سوئیس به داشتن کوهستان‌های زیبا شهرت دارد و در زمستان نیز که برف تمامی آنها رو می‌پوشاند، زیبایی این کوهستان‌ها چند برابر می‌شود. اما بهترین راه برای لذت بردن از این مسیرهای کوهستانی و دره‌ها و قله‌های زیبا، سوار شدن بر قطارهای پیشرفته و زیبای سوئیسی است. شما می‌توانید از خدمات شرکت حمل و نقل Glacier Express استفاده کنید و مسیر بین دو منطقه زرمات و سنت موریتز را با قطار طی کنید. در این مسیر مناظری انتظار شما را می‌کشند که در هیچ کجای دنیا مثل آن را نخواهید یافت.

کوه پیلاتوس (Mount Pilatus)

قله پیلاتوس یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری زمستان سوئیس است که با ارتفاع 2128 متری، در نزدیکی شهر لوسرن واقع شده است. این قله زیبا مکان مناسبی برای کوهنوردانی است که تور سوئیس در زمستان را انتخاب می‌کنند. شما می‌توانید با استفاده از تله کابین‌های مدرن و مجهز تعبیه شده در کوه پیلاتوس، خود را به بالای آن برسانید و همزمان از منظره زیبای شهرلوسرن و کوه‌های آلپ لذت ببرید.

 

[sc name=”highlight” text=”قله پیلاتوس یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری زمستان سوئیس است که با ارتفاع 2128 متری، در نزدیکی شهر لوسرن واقع شده است” ]

 

سنت گالن (St. Gallen)

یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری زمستان سوئیس که نباید آن را از دست دهید، دهکده سنت گالن سوئیس است. این دهکده با دشت‌های فراخ، کوهستان‌های زیبا و آبشار زیبای خود یکی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری این کشور است که بدون شک آن را در عکس زمستان سوئیس دیده‌اید. این دهکده با خانه‌های چوبی سنتی و قدیمی خود، شما را به قرون گذشته می‌برد و ایام خوشی را برای شما رقم می‌زند. پیشنهاد می‌کنیم سفر به این دهکده در کریسمس را از دست ندهید زیرا بلندترین درخت کریسمس سوییس هر ساله در این دهکده برپا شده و با بیش از 5000 هزار چراغ تزئین می‌شود.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: