کد خبر: ۳۳۹۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - 2024February 11
خارش پوست یک حس آزاردهنده و ناخوشایند است که فرد را به خاراندن پوست وادار می‌کند. علل احتمالی خارش پوست عبارتند از بیماری‌های داخلی و پوستی بیمار.

شفا آنلاین>سلامت>یک کارشناس مامایی گفت: یکی از علائم شایع دوران بارداری٬ خارش بدن است.

به گزارش شفا آنلاین:خارش پوست یک حس آزاردهنده و ناخوشایند است که فرد را به خاراندن پوست وادار می‌کند. علل احتمالی خارش پوست عبارتند از بیماری‌های داخلی و پوستی بیمار.

در مواردی که خارش علت خاصی ندارد٬ باید به پزشک متخصص پوست مراجعه کرد. پزشک می‌تواند علت زمینه‌ای خارش را مشخص کرده و آن را درمان کند.

ادامه‌دار شدن خارش پوست می‌تواند بر کیفیت زندگی و خواب تأثیر بگذارد، به علاوه این که هر چه پوست بیشتر خارانده شود، احتمال بروز آسیب‌های پوستی و یا شاید عفونت بیشتر خواهد شد.

در صورت ادامه‌دار شدن علائم، حتماً باید به پزشک مراجعه کرد؛ چرا که ممکن است خارش به دلیل وجود بیماری داخلی باشد. گاهی خارش پوست در دوران بارداری اتفاق می افتد که می تواند آزاردهنده باشد.

در همین راستا فاطمه عدالت فر، کارشناس مامایی با حضور در یک برنامه تلویزیونی گفت: یکی از علائم شایع دوران بارداری٬ خارش بدن است.

او سپس به این سوال پاسخ داد که آیا خارش بدن در دوران بارداری خطرناک است یا خیر و افزود: اگر بیش از حد باشد٬ باید با مداخله دارویی درمان شود.

عدالت فر در ادامه درباره علل ترک‌های دردناک دور سینه توضیح داد و گفت: راه درمان آن کمپرس یخ است.

او در پایان هم راه حلی برای مرتفع شدن زردی نوزادان را تشریح کرد.

برای شنیدن توضیحات بیشتر درباره موضوعات مطرح شده٬ ویدیوی زیر را تماشا کنید:


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: