کد خبر: ۳۳۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 09
شفاآنلاین- همایش کشوری آموزش و مشاوره در سلامت باروری روزهای 27 تا 29 آبان ماه در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزارمی شود.
به گزارش شفاآنلاین ،این همایش در محورهای اصول ، مبانی و انواع مشاوره و کاربرد آن در مامایی و بهداشت باروری، آموزش و تغییر رفتار در مامایی و بهداشت باروری، مشاوره دوران بلوغ و نوجوانی در دختران و پسران، مشاوره ازدواج، مشاوره پیش بارداری، بارداری، زایمان ، شیر دهی،مشاوره ژنتیک جهت غربالگری در مامایی و بهداشت باروری ارایه می شود.

همچنین ،مشاوره در کنترل باروری و تنظیم خانواده، مشاوره درناباروری و استفاده از روش های کمک باروری،آموزش و مشاوره در سلامت جنسی عفونت های منتقل شونده از راه جنسی و ایدز، غربالگری و مشاوره در سرطان های دستگاه تناسلی زنان، مشاوره در تغذیه و طب مکمل، نقش آموزش و مشاوره در حقوق و توانمند سازی زنان، بکارگیری فناوری های نوین در آموزش و مشاوره در مامایی و بهداشت باروری، نقش آموزش و مشاوره در مشارکت مردان در سلامت باروری و خانواده و سایر موضوعات مرتبط با آموزش و مشاوره در مامایی و بهداشت باروری از دیگر محورهای این همایش است.

دبیر علمی کشوری آموزش و مشاوره در سلامت باروری در این خصوص گفت:ارتقای بهداشت باروری و مامایی و پرداختن به ابعاد مختلف آن در سطح ملی یکی از گام های مهم و اساسی در تامین سلامت جامعه و خانواده با محوریت سلامت زنان است.

دکترخدیجه میرزایی افزود: بهداشت باروری طیف وسیعی از زندگی افراد را از دوران بلوغ تا انتهای دوران باروری در بر می گیرد و پرداختن به این موضوع از اولویت های مهم تمامی جوامع و توسعه هزاره به شمار می رود.

وی تاکید کرد: تغییرات سریع جهانی در روند بیماریها و مشکلات بهداشت باروری نیاز به شناخت بیشتر و بهتری دارد و این مهم به جز از طریق آموزش و آگاهی دادن به افراد جامعه ،میسر نخواهد بود.

بر اساس اعلام دبیرخانه همایش کشوری آموزش و مشاوره در سلامت باروری زمان برگزاری این همایش در روزهای 16 تا 18 مهر ماه به روزهای 27 تا 29 آبان تغییر یافت.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: