کد خبر: ۳۳۷۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۰۱ دی ۱۴۰۲ - 2023December 22
الیزابت چند سالی ازدواج کرده بود که متوجه شد برای تسکین درد شدید ناشی از فیبروم رحم به هیسترکتومی (جراحی برای برداشتن رحم) نیاز دارد. راتری می‌گوید: «من واقعاً آشفته بودم، زیرا مدام فکر می‌کردم، "این یک کابوس خواهد بود.»
شفا آنلاین>سلامت>راتری به یاد می آورد که فیبروم ها رحم او را به "اندازه 5 ماه بارداری" بزرگ کرده بودند. او شروع به نگرانی در مورد عواقب سلامتی ناشی از، از دست دادن رحم خود، ناتوانی در بچه دار شدن و اینکه چگونه این جراحی ممکن است بر رابطه جنسی با همسر جدیدش تأثیر بگذارد، شد اطلاعات کسب کند. این زوج تازه در اوایل 30 سالگی خود بودند.
به گزارش شفا آنلاین:راتری تحقیقات خود را انجام داد و به دنبال نظرات پزشکی متعددی بود. او می‌گوید که یکی از پزشکان جراحی برای برداشتن تخمدان‌ها و رحم او را پیشنهاد کرده است. راتری و همسرش در نهایت با معرفی یک دوست مورد اعتماد از کلیولند به آتلانتا برای هیسترکتومی لاپاروسکوپی سفر کردند. جراح انتخابی او موافقت کرد که می تواند تخمدان هایش را حفظ کند، بنابراین او این کار را کرد. عمل جراحی و بهبودی به خوبی پیش رفت. راتری می گوید زندگی جنسی او بهتر از همیشه بود. او می گوید: " همه چیز کار می کند و همه چیز خوب است."

مورین ویلیهان پزشک متخصص زنان و زایمان فلوریدا می گوید که رابطه جنسی پس از هیسترکتومی برای بسیاری از زنانی که این جراحی را در نظر می گیرند، نگرانی اصلی است، اما واقعا اینطور نیست.شما می‌توانید هر زمانی که بخواهید پس از هیسترکتومی رابطه جنسی داشته باشید - تحریک جنسی، ارگاسم، تحریک دستی. قبل از داشتن رابطه جنسی واژینال باید به آن زمان بدهید.

ویلیهان می‌گوید: «شما ممکن است بخواهید حدود 4 هفته صبر کنید تا قسمت بالایی واژن بهبود یابد. شاید پزشک از شما بخواهد که 6 هفته صبر کنید.»

ویلیهان می‌گوید پس از دوره بهبودی، زنان نباید در حین رابطه جنسی پس از هیسترکتومی احساس درد کنند، مگر اینکه در ناحیه‌ای باشد که جراحی شده است یا احتمالاً در نزدیکی بریدگی جراحی در شکم در حین موقعیت جنسی که در آن شما فشار وارد می‌کند.

پس از برداشتن رحم میل جنسی کم میشود؟

برداشتن رحم روی میل جنسی شما تأثیری نخواهد داشت. اما اگر تخمدان‌ها و همچنین رحم خود را خارج کنید، ممکن است این اتفاق بیفتد.

ویلیهان می‌گوید: «اختلال عملکرد جنسی به دلیل از دست دادن تخمدان‌ها ایجاد می‌شود. موضوع واقعاً از دست دادن هورمون هایی است که تخمدان ها می سازند. ویلیهان می گوید: «مشکل هیسترکتومی نیست.اگر نیاز به برداشتن تخمدان‌ها همراه با رحم دارید، درمان جایگزینی هورمونی با خیال راحت بخشی از هورمون‌های از دست رفته را جایگزین می‌کند و همچنین می‌تواند به کاهش خطر مشکلات قلبی عروقی مرتبط با از دست دادن استروژن کمک کند. اکثر زنان پیش از یائسگی در صورت شروع HRT در زمان جراحی هیچ تغییری در میل جنسی ندارند.

بسیاری از مسائل بر میل جنسی زنان تأثیر می گذارد، از جمله استرس، مسائل مربوط به رابطه و...

به خاطر داشته باشید که اگر رابطه جنسی هنوز انتظارات شما را برآورده نمی کند، ممکن است یک مشکل فیزیکی نباشد. ویلیهان بیماران خود را غربالگری می کند تا خلق و خوی آنها را بررسی کند. او تخمین می‌زند که حدود یک سوم از بیمارانش که میل جنسی پایینی دارند، «اضطراب یا افسردگی اساسی دارند که به درستی مدیریت نمی‌شود». پرداختن به آن ممکن است به بهبود میل جنسی شما کمک کند.



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: