کد خبر: ۳۳۶۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - 2023December 12
نوار بهداشتی یکی از محبوب‌ترین محصولات قاعدگی است که امروزه تنوع زیادی دارد و در اندازه‌ها و مدل‌های مختلفی تولید می‌شود.
شفا آنلاین>سلامت جنسی>در چند سال اخیر استفاده از محصولی جدید برای قاعدگی به شدت تبلیغ می‌شود و همین موضوع موجب شده تا عده زیادی از خانم‌ها به جای استفاده از پدهای بهداشتی شروع به استفاده از آن کنند. کاپ قاعدگی در واقع یک وسیله کوچک سیلیکونی است که رقیب جدید پد بهداشتی است و گفته می‌شود مزیت‌های زیادی نسبت به پدها دارد. اما آیا استفاده از کاپ واقعا گزینه بهتری نسبت به پدهای بهداشتی است؟ در این مقاله می‌توانید با مزایا و معایب پد و کاپ قاعدگی به طور کامل آشنا شوید.

با مزیت‌های استفاده از نوار بهداشتی آشنا شوید

به گزارش شفا آنلاین:نوار بهداشتی یا پد بهداشتی اولین و محبوب‌ترین محصولی است که برای دوران قاعدگی تولید شده و هنوز هم اکثر خانم‌ها در سراسر دنیا از این محصول استفاده می‌کنند. پدهای بهداشتی در اندازه‌ها و ضخامت‌های مختلفی تولید می‌شوند و قدرت جذب متفاوتی دارند. نوار بهداشتی‌های ضخیم با جذب بالا برای افرادی که خونریزی زیادی دارند، گزینه فوق‌العاده‌ای هستند و برای افرادی که در طول قاعدگی بیرون از منزل یا در محیط کار هستند استفاده از نوار بهداشتی مسافرتی گزینه مناسب‌تری است.

یکی از نکاتی که در مورد نوار بهداشتی وجود دارد این است که استفاده از آن بسیار راحت است و همه افراد با هر سن و شرایطی می‌توانند از آن استفاده کنند. این پدها باید هر ۳ تا ۴ ساعت یک بار تعویض شوند و حمل آن‌ها نیز بسیار راحت است.

امروزه تنوع نوار بهداشتی در فروشگاه‌ها بسیار زیاد است و شما می‌توانید با هر بودجه و هر شرایطی یک گزینه را برای خودتان انتخاب کنید. یکی دیگر از مزایای استفاده از نوار بهداشتی این است که بسیار در دسترس است و در همه داروخانه‌ها و سوپرمارکت‌ها یافت می‌شود و از همین رو دغدغه‌ای برای تهیه آن نخواهید داشت

استفاده از نوار بهداشتی چه معایبی دارد؟

استفاده از نوار بهداشتی چه معایبی دارد؟

هر چند استفاده از نوار بهداشتی بسیار رایج است و مزیت‌های زیادی دارد، اما حقیقت این است که این پدها دارای معایبی نیز هستند. یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که در مورد پدهای بهداشتی وجود دارد این است که در هر سیکل قاعدگی باید از تعداد زیادی نوار بهداشتی استفاده کنید. به طور میانگین هر خانم در دوره پریودی خود از حدود 4 بسته نوار بهداشتی استفاده می‌کند و این موضوع می‌تواند کمی هزینه‌بر باشد. از طرفی استفاده از نوار بهداشتی موجب تولید حجم زیادی زباله می‌شود و این موضوع روی محیط زیست موثر است.

یکی دیگر از معایب نوار بهداشتی تعویض مداوم آن است که باید هر چند ساعت یک بار انجام شود، در غیر این صورت ممکن است فرد با مشکلاتی مثل خارش، عفونت و ناراحتی روبرو شود. آخرین موضوعی که در مورد نوار بهداشتی وجود دارد این است که شما آن را روی بدن خود احساس می‌کنید و این موضوع ممکن است کمی ناراحت کننده باشد. از طرفی اگر از نوار بهداشتی استفاده می‌کنید،  در این دوران استفاده از لباس‌های چسبان و تنگ ممکن است مناسب نباشد، چون برجستگی پد بهداشتی شما از روی لباس‌های تنگ قابل مشاهده خواهد بود.

با مزیت‌های کاپ قاعدگی آشنا شوید

کاپ قاعدگی در واقع  یک فنجان سیلیکونی است که برخلاف تبلیغات زیادی که برای آن می‌شود، هنوز  نتوانسته جایگزین پدهای بهداشتی شود. این فنجان قابلیت انعطاف پذیری زیادی دارد و می‌توانید بارها از آن استفاده کنید. از مهم‌ترین مزیت‌های این کاپ‌ها این است که یک بار هزینه می‌کنید و تا ۱۰ سال از آن استفاده می‌کنید. اگر کاپ‌های قاعدگی را با سایر مناسب خریداری کنید تا ۱۲ ساعت نیاز به تعویض ندارند و بعد از آن می‌توانید کاپ را از واژن خارج و تخلیه کنید.

این کاپ‌ها دوستدار طبیعت و محیط زیست هستند. با این روش تولید زباله تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند و نیازی به هزینه کردن جداگانه برای تهیه پد نخواهید داشت. استفاده از کاپ قاعدگی موجب کاهش ایجاد بوی ناخوشایند در واژن می‌شود.

با معایب کاپ قاعدگی آشنا شوید

با معایب کاپ قاعدگی آشنا شوید

کاپ قاعدگی در کنار مزیت‌هایی که دارد، دارای معایبی است. یکی از مهم‌ترین معایب استفاده از این کاپ‌ها جاسازی آن‌ها در واژن است. برای استفاده از این کاپ‌ها باید آن را تا کنید و قسمت داخل واژن قرار دهید. اگر کاپ قاعدگی را در اندازه نامناسب تهیه کنید، امکان نشت خون از کناره‌های کاپ وجود دارد. در این شرایط می‌توانید به طور موقت از دستمال توالت ضد حساسیت، برای تمیز کردن خون استفاده کنید اما در نهایت مجبور هستید یک بار دیگر هزینه کنید و کاپ مناسبی را تهیه کنید.

برخی افراد ممکن است به سیلیکون حساسیت داشته باشید و بعد از استفاده از این محصول دچار مشکل شوند. یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که کاپ‌های قاعدگی دارند، این است که باید بعد از هر بار تخلیه خون را خارج کنید و کاپ را به خوبی تمیز کنید و دوباره در واژن قرار دهید. در صورتی که این کاپ‌ها به درستی تمیز نشوند، ممکن است موجب تحریک و ناراحتی در واژن شوند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: