کد خبر: ۳۳۲۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۵ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - 2023September 13
امکان برقراری رابطه جنسی در پریودی، پرسشی است که ذهن بسیاری از زوج‌ها را به خود مشغول می‌کند.

شفا آنلاین>سلامت جنسی>نزديكي در دوران قاعدگي، در این مقاله درباره باید ها و نباید های سکس در دوران پریودی بانوان می‌پردازیم

به گزارش شفا آنلاین:امکان برقراری رابطه جنسی در پریودی، پرسشی است که ذهن بسیاری از زوج‌ها را به خود مشغول می‌کند.

سکس در پریودی، خطر ابتلا به انواع عفونت‌های قارچی، باکتریایی و مقاربتی، بسیار زیاد است. بنابراین، در طول این دوره، رعایت نکات بهداشتی و در نظر گرفتن برخی شرایط الزامی است.

آیادرزمان پریودی میشودنزدیکی کرد؟

در مورد سوال مطرح شده که آیا داشتن رابطه جنسی در دوران قاعدگی مجاز هست یا خیر ؟در درجه اول هدف رضایت طرفین هست بعضی از زوج ها تمایل دارند و برخی خیر!

علت تحریک شدن در دوران قاعدگی چیست؟

لزوما همه خانم ها اینجور نیستند. ولی چیزی که هست این است که به هر حال آن تحریکی که بر اساس هورمون ها، بر اساس پارامتر هایی که در محیط قرار دارند اتفاق می افتد و این چیز کلی نیست.

چند روز بعد از پریود میتوان نزدیکی کرد؟

در سوال به این که چند روز بعد از پریود میتوان نزدیکی کرد؟ مهم این است که چیزی به عنوان ممنوعیت مطلق وجود ندارد،مهمترین مساله احساس راحت بودن طرفین هست مثلا:
خانم به دلیل دردهای زمان قاعدگی و خونریزی و ضعفی که احساس میکند مخصوصا در روزهای اول قاعدگی که بیشتر هم هست، ممکن است که نتواند نزدیکی رضایت بخشی را تجربه کند و متقابلا شریکش هم حس خوبی نمیتواند داشته باشد.

اگر در زمان پریودی رابطه داشته باشیم چه میشود؟

به صورت کلی داشتن رابطه جنسی در دوران پریودی، اشکالی ندارد به شرطی که حتما از کاندوم استفاده شود که احتمال بیماری های مقاربتی و احتمال بارداری کمتر شود.

نکته ای که باید به آن توجه شود این است که :

رابطه ای که در دوران پریودی اتفاق می افتد، چون باعث کرامپ عضلانی می شود و باعث می شود رحم منقبض شود، ممکن است حجم خونریزی بیشتر شود ولی در نهایت تعداد روزهای خونریزی کمتر می شود.

چگونه در دوران قاعدگی رابطه داشته باشیم؟

نزدیکی در دوران پریودی با کاندوم

نزدیکی در روزهای اخر پریودی منع شده زیرا مساله بعدی احتمال بیشتر سرایت عوامل عفونی منتقله از راه جنسی در این بازه است و توصیه می‌شود در این مدت در صورت ارتباط جنسی از کاندوم استفاده شود، تا عوامل میکروبی نتوانند منتقل شوند.

نزدیکی در روز اخر پریودی

از مزیت های نزدیکی جنسی حین قاعدگی احتمال کم بارداری هست و همچنین به دلیل وجود خون در واژن لغزندگی واژن بیشتر هست .

عوارض نزدیکی در روز آخر پریود

عوارض نزدیکی در روز آخر پریود، بسیار ناچیز است. بنابراین، برقراری رابطه واژینال در این هنگام، بدون مانع تلقی می‌شود. با این حال، از نظر شرعی، مقاربت پیش از پایان کامل دوره قاعدگی، پسندیده نیست. با توجه به مجموع عوامل یاد شده، توصیه می‌شود، پیش از به اتمام رسیدن دوران پریود از رابطه واژینال اجتناب کرده و با استفاده از روش‌های دیگر، ارگاسم را تجربه کنید.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: