کد خبر: ۳۳۲۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - 2023September 13
تاخیر در انزال که به آن ارگاسم تاخیری نیز گفته می شود، زمانی اتفاق می افتد که برای رسیدن به اوج جنسی و انزال به تحریکات زیادی نیاز داشته باشید.در برخی موارد ممکن است اصلاً انزال نداشته باشید.
شفا آنلاین>سلامت جنسی>تاخیر در انزال که به آن ارگاسم تاخیری نیز گفته می شود، زمانی اتفاق می افتد که برای رسیدن به اوج جنسی و انزال به تحریکات زیادی نیاز داشته باشید (اصطلاح زمانی که منی به زور از آلت تناسلی شما خارج می شود). در برخی موارد ممکن است اصلاً انزال نداشته باشید.

به گزارش شفا آنلاین:دیر انزالی که به آن ارگاسم تاخیری نیز گفته می شود، قبلاً اختلال ارگاسم مردانه نامیده می شد. ناتوانی در رسیدن به ارگاسم، آنورگاسمی نامیده می شود.

در واقع هیچ محدودیت زمانی «عادی» برای مدت زمانی که باید برای رسیدن به ارگاسم طول بکشد وجود ندارد. با این حال، اگر انزال شما به تاخیر افتاده است، مدت زمانی که طول می کشد ممکن است برای شما و احتمالاً برای همسرتان استرس ایجاد کند.

تاخیر در انزال چه کسانی را تحت تاثیر قرار می دهد؟

تاخیر در انزال می تواند هر کسی را تحت تاثیر قرار دهد. (برخی از افراد را همیشه تحت تاثیر قرار می دهد) برای برخی دیگر، هر چند وقت یکبار این اتفاق می افتد یا با افزایش سن شروع به یک مشکل می شود.

عواملی که می توانند تاخیر در انزال را بیشتر کنند عبارتند از:

  • ابتلا به دیابت، عمدتاً دیابت نوع 1، ام اس، سکته مغزی یا آسیب نخاعی
  • پیری
  • عمل جراحی روی مثانه یا پروستات
  • مصرف برخی داروها، از جمله برخی داروهایی که افسردگی، روان پریشی، فشار خون بالا
  • سلامت روان یا مسائل مربوط به رابطه جنسی

اگر این مشکل فقط در موقعیت‌های خاصی بروز می کند، تاخیر در انزال می‌تواند دلیل روانی داشته باشد.

تاخیر در انزال چقدر شایع است؟

تخمین زده می شود که 1 تا 4 درصد از مردان در ایالات متحده انزال با تاخیر دارند.

علائم تاخیر در انزال چیست؟

معمولاً مردان تنها پس از چند دقیقه تحریک جنسی قادر به انزال هستند. یکی از علائم تاخیر در انزال این است که بیشتر از 30 دقیقه طول می کشد تا شخص به ارگاسم برسد. مسئله دیگر این است که ممکن است از نظر جسمی خسته شوید. حتی ممکن است شروع به احساس درد کنید. هر دوی این موارد ممکن است در مورد شریک زندگی شما نیز صادق باشد. همسر شما ممکن است احساس کند که فکر می کند به اندازه کافی جذاب نیست که شما را به ارگاسم تحریک کند. آنچه مهم است، در واقع، این است که شما چه احساسی دارید. اگر از زمان انزال شما طولانی است، یا اگر به ارگاسم نمی رسید، پس این مشکلی است که باید برطرف شود.

چه چیزی باعث تاخیر در انزال می شود؟

دلایل جسمی و روانی تاخیر در انزال وجود دارد.علل فیزیکی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • شرایط سیستم عصبی مانند سکته مغزی، آسیب نخاعی و مولتیپل اسکلروزیس. آسیب عصبی نیز می تواند به عنوان عارضه دیابت و جراحی رخ دهد
  • کم کاری تیروئید
  • نوعی انسداد در آلت تناسلی
  • استفاده از داروهای تجویزی خاص، مانند داروهای ضد افسردگی، یا استفاده از داروهای خیابانی
  • مصرف بیش از حد الکل
  • سالخوردگی

علل روانی یا عاطفی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • احساس گناه در مورد رابطه جنسی، احتمالاً به دلیل تربیت شما
  • احساس عصبانیت یا ناراحتی از شریک زندگی خود
  • ترس از چیزی، مانند بیماری، بارداری یا آسیب رساندن به همسرتان
  • داشتن اضطراب عملکرد جنسی
  • معتاد بودن به پورنوگرافی

اگر می توانید به راحتی به تنهایی به ارگاسم برسید، اما با شریک زندگی خود مشکل دارید، ممکن است پزشک به شما بگوید که علت آن فیزیکی نیست. همچنین ممکن است تکنیک خاصی داشته باشید که از آن استفاده می‌کنید و شریک زندگی‌تان نمی‌تواند آن را تکرار کند یا راحت نیستید که از همسرتان بخواهید آن را تکرار کند.

تاخیر در انزال چگونه تشخیص داده می شود؟

پزشک از شما در مورد سابقه پزشکی، عادات جنسی و الگوهای انزال سؤالاتی می پرسد. آنها سایر شرایط را رد می‌کنند، احتمالاً آزمایش‌های آزمایشگاهی روی هورمون‌ها (تستوسترون)، ادرار (مجرای ادرار) یا مایع منی انجام می‌دهند.

در نهایت، احساس شما در مورد چگونگی و زمان انزال بخش مهمی از تشخیص است. پزشک شما نیز ممکن است بخواهد از شریک زندگی شما سؤالاتی بپرسد.

تاخیر در انزال چگونه درمان می شود؟

پزشک شما ممکن است انواع مختلفی از درمان ها را به شما پیشنهاد دهد. با این حال، واقعاً یک راه روشن برای درمان این بیماری وجود ندارد، مگر اینکه مشکل شما ناشی از مصرف برخی داروها یا الکل باشد. می توانید مصرف داروها را متوقف کرده یا کاهش دهید.

اگر تاخیر در انزال یکی از عوارض جانبی داروهای تجویزی است، می‌توانید با پزشک خود برای تغییر به داروی دیگری که ممکن است همان اثر را روی شما نداشته باشد، همکاری کنید.

پزشک شما ممکن است شما را به سایر متخصصان پزشکی مانند یک درمانگر جنسی و یا یک نوع سنتی تر مشاور ارجاع دهد. اگر تاخیر در انزال در درجه اول با شریک زندگی شما اتفاق می افتد، پزشک شما ممکن است مشاوره برای شما و همسرتان را توصیه کند.

اگر به یک درمانگر جنسی مراجعه می کنید، ممکن است استفاده از مواد یا وسایل خاصی را برای کمک به شما در انزال هم توسط خودتان و هم با شریک زندگی پیشنهاد کند.

داروها

درمان دارویی تایید شده ای برای انزال تاخیری وجود ندارد و شامل مکمل ها نیز می شود. با این حال، برخی از پزشکان داروها را با درجه کمی از موفقیت تجویز می کنند. برخی از این داروها عبارتند از:

  • تستوسترون، یک هورمون
  • سیپروهپتادین (Periactin®)، یک آنتی هیستامین
  • بوسپیرون (BuSpar®)، درمانی برای اضطراب
  • آمانتادین (Symmetrel®)، درمانی برای بیماری پارکینسون
  • اکسی توسین (Pitocin®)، هورمونی است که در زایمان برای تقویت ماهیچه های رحم برای انقباض و تولید در بدن در طول ارگاسم استفاده می شود
  • کابرگولین، دارویی که سطح دوپامین را افزایش می دهد

البته به خاطر داشته باشید که این داروها به طور خاص برای درمان تاخیر در انزال طراحی نشده اند. آنها ممکن است به بهبود شرایط شما کمک کنند یا تاثیری نداشته باشند.

اگر تاخیر در انزال با بچه دار شدن تداخل داشته باشد، ممکن است پزشک شما راه هایی را برای بازیابی اسپرم که می تواند برای تلقیح استفاده شود، پیشنهاد کند.

عوارض جانبی درمان انزال تاخیری

هر دارویی که مصرف می کنید می تواند عوارض جانبی ایجاد کند. داروهای تجویزی با لیستی از عوارض جانبی همراه هستند که باید مراقب آنها باشید.

آیا ورزش هایی وجود دارد که به تاخیر در انزال کمک کند؟

احتمالاً در مورد تمرینات کگل شنیده اید که به آن تمرینات کف لگن نیز می گویند. با شروع ادرار کردن و سپس توقف و سپس شروع مجدد می توانید عضلات مورد نیاز برای ورزش را پیدا کنید. هنگامی که این عضلات را پیدا کردید، می توانید این نوع تمرینات را در هر مکان و در هر موقعیتی انجام دهید. ممکن است به شما کمک کند کف لگن قوی‌تری داشته باشید و کنترل بیشتری روی این عضلات داشته باشید.

چگونه می توانم از تاخیر در انزال جلوگیری کنم؟

شما واقعا نمی توانید از تاخیر در انزال ناشی از آسیب عصبی یا افزایش سن جلوگیری کنید. با این حال، می‌توانید از مشکلات ناشی از نوشیدن بیش از حد یا سوءمصرف مواد مخدر جلوگیری کنید.

اگر فکر می کنید مشکلات رابطه با همسرتان عاملی برای تاخیر در انزال است، سعی کنید با او گفتگوی صادقانه داشته باشید. بهبود رابطه شما ممکن است به جلوگیری از ایجاد یا بدتر شدن تاخیر در انزال کمک کند.

چشم انداز تاخیر در انزال چیست؟

چشم انداز تاخیر در انزال ناشی از ماده ای که می توانید مصرف آن را ترک کنید خوب است، اما چشم انداز تاخیر در انزال ناشی از موارد دیگر چندان خوب نیست.

چه زمانی باید در مورد تاخیر در انزال به پزشک مراجعه کنم؟

اگر مشکلات مادام العمر مربوط به انزال تاخیری داشته اید، یا اگر دوره های جدیدتری دارید که شش ماه یا بیشتر طول کشیده است، با پزشک خود تماس بگیرید. اگر به تنهایی یا با شخصی انزال را به تعویق انداخته اید و این وضعیت برای شما یا شریک زندگیتان مشکل ایجاد می کند، باپزشک خود تماس بگیرید. اولین جایی که باید شروع کنید این است که به دنبال مسائل پزشکی باشید که می تواند باعث این بیماری شود و پزشک شما که می تواند برای درمان شما اقدام کند.

آیا ویاگرا می تواند به تاخیر در انزال کمک کند؟

سیلدنافیل (ویاگرا) به افراد مبتلا به اختلال نعوظ (ED) کمک می کند تا در موقعیت های جنسی دوام بیشتری داشته باشند؛ با این حالدر درمان انزال دیررس آزمایش نشده است. حداقل یک مطالعه جدید نشان داد که داروی دیگر ED، تادالافیل (Cialis®)، ممکن است انزال را تقویت کند.

چگونه می توانم به همسرم در انزال تاخیری کمک کنم؟

اگر شما کسی هستید که با پزشک خود در مورد تاخیر در انزال صحبت می کنید، لطفاً مطمئن شوید که شریک زندگی شما حداقل در برخی از گفتگوها شرکت دارد. پزشک شما ممکن است به همسرتان پیشنهاد کند که معاینه کند تا مطمئن شود که هیچ مشکل فیزیکی برای او وجود ندارد. این امر به ویژه اگر می ترسید در حین رابطه جنسی به شریک زندگی خود آسیب برسانید، صادق است.

اگر شریک زندگی فردی هستید که دیر انزالی دارد، سعی کنید از او بپرسید که آیا کار خاصی برای کمک به او وجود دارد یا خیر. به فکر رفتن به مشاوره زوجین یا سکس درمانی باشید. اما سعی کنید این فکر را کنار بگذارید که یکی از شما کار «اشتباهی» انجام می‌دهد.

تاخیر در انزال یا عدم انزال از شرایطی است که هنوز در حال بررسی است. دستورالعمل های مطلق زیادی در مورد اینکه چقدر زمان برای انزال زیاد است، انزال تاخیری چگونه باید درمان شود یا چه چیزی باعث آن می شود وجود ندارد. اما این مشکل زمانی است که برای شما و شریک زندگی تان مشکل ساز باشد. بسیاری از مردم ممکن است فکر کنند که انزال نکردن برای مدت نسبتاً طولانی در یک موقعیت جنسی چیز خوبی است. با این حال، در بسیاری از موارد، فعالیت جنسی طولانی تر منجر به لذت بیشتر نمی شود. این در واقع باعث استرس و حتی مشکلات جسمی برای همه شرکای درگیر می شود. مهم است که با پزشک و شریک زندگی خود در مورد همه نگرانی های خود صحبت های صادقانه داشته باشید./سلامت نیوز

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: