کد خبر: ۳۳۱۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۵ - ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - 2023September 08
بررسی ها نشان می‌دهد رژیم غذایی نامناسب، مصرف مشروبات الکلی و تنباکو، کم تحرکی و چاقی از عوامل اصلی افزایش ابتلا به سرطان در جهان است.
شفا آنلاین>سلامت>بررسی نگران کننده‌ای درباره سرطان و افراد زیر 50 سال انجام شده است. بر اساس این بررسی که در بیش از 200 کشور به عمل آمد، میزان ابتلا به سرطان در افراد زیر 50 سال در دوره‌ای تقریباً 30 ساله 79 درصد افزایش یافته است. بیشتر موارد ابتلا و مرگ مربوط به سرطان سینه بود. سرطان پروستات و حنجره سریع‌ترین افزایش را داشتند.

به گزارش شفا آنلاین:کریستوفر فِلَوِرز، از مرکز سرطان اندرسون می‌گوید این بررسی نشان می‌دهد رژیم غذایی نامناسب، مصرف مشروبات الکلی و تنباکو، کم تحرکی و چاقی از عوامل اصلی افزایش ابتلا به سرطان در جهان است.

او معاینه در مورد سرطان سینه، سرطان روده بزرگ و سرطان رحم را بییار با اهمیت می‌داند. به گفته او سن پیشنهادی برای شروع معاینه در مورد ابتلا به سرطان روده در آمریکا از 50 سال به 45 سال، و در مورد سرطان رحم از 50 سال به 40 سال کاهش یافت.

محققان به ویژه به عوامل تغذیه‌ای، از جمله مصرف بیش از حد گوشت قرمز و نمک به عنوان عواملی اشاره کردند که در ابتلای این افراد به سرطان مؤثر بود.

قابل مشاهده در دسکتاپ


 قابل مشاهده در موبایل

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: