کد خبر: ۳۲۹۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۸ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - 2023August 02
مطالعات نشان می دهد که هیجان ناشی از یک رابطه ی جنسی گرم و پرشور، روحیه شما را تقویت می کند و اضطراب و ناراحتی تان را از بین می برد.
شفا آنلاین>سلامت جنسی> براساس آخرین پژوهش ها، مناسب ترین زمان ها برای برقراری  رابطه ی جنسی  به این ترتیب است:

۱- رابطه ی جنسی در صبح :

صبح یکی از زمان های مناسب برای داشتن رابطه جنسی است .
در واقع در ساعت های آغازی روز، علاوه بر انرژی بیشتر، میزان ترشح هورمون تستسترون (هورمون جنسی مردان) و اکسی توسین (هورمون عاطفی زنان) نیز افزایش می یابد. این سیکل، باعث ترشح بیشتر هورمون اندروفین و شادی می شود. نتیجه ی این روند، صمیمیت و وابستگی بیش از پیش همسران است.توصیه ی مناسبی برای آغاز یک روز خوب به نظر می رسد.


۲- رابطه ی جنسی هنگام مریضی و کسالت :

با آمیزش جنسی در فصل سرما، از بروز سرماخوردگی جلوگیری کنید. رابطه ی جنسی به شکلی باورنکردنی سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. موقع مریضی، با وجود آن که نمی توانید رابطه ای پرهیجان داشته باشید، رابطه ی جنسی، مکانیسم دفاعی بدن شما را مقاوم خواهد کرد.


۳- رابطه ی جنسی قبل از کنفرانس یا ارائه های حیاتی :

یکی از زمان های مناسب برای برقراری رابطه جنسی قبل از کنفرانس یا سخنرانی های مهم و پر استرس است . براساس تحقیقات، رابطه ی جنسی باعث آرامش اعصاب، کاهش فشار خون و اضطراب می شود. براساس آمارهای دقیق، کسانی که پیش از سخنرانی خود، رابطه ی جنسی داشته اند، کمترین میزان اضطراب را تجربه کرده اند.

۴- رابطه ی جنسی بعد از بحران های روحی :

اگر می خواهید اضطراب و ناراحتی های یک روز سخت کاری را از خود دور کنید، رابطه ی جنسی با همسرتان بیش از هر چیز به کمکتان می آید. مطالعات نشان می دهد که هیجان ناشی از یک رابطه ی جنسی گرم و پرشور، روحیه شما را تقویت می کند و اضطراب و ناراحتی تان را از بین می برد. هم چنین در مواقعی که علّت عصبانیت شما عواملی جز همسرتان است، رابطه جنسی خشن می تواند باعث تخلیه ی انرژی و آرامش تان شود.


۵- رابطه ی جنسی در روز چهاردهم سیکل قاعدگی :

روز چهاردهم قاعدگی نیز از زمان های مناسب برای رابطه جنسی است. پژوهش های اخیر نشان می دهد که در سیکل ماهانه زنان، حدود دو هفته، دریچه ی مهبل تا ۲۰% بازتر می شود و زوج ها، در این دوره، آمیزش و ارگاسم راحت تری را تجربه می کنند. روز چهاردهم این سیکل، به علّت تخمک گذاری بالا، مناسب ترین زمان برای آمیزش و بارداری است.

۶- رابطه ی جنسی بعد از ورزش :

یکی از بهترین زمان ها برای داشتن رابطه جنسی بعد از ورزش کردن است. هنگام ورزش، ترشّح بیشتر هورمون تستسترون، میل بیشتری برای برقراری رابطه ی جنسی ایجاد می کند. طیّ آزمایش هایی که در دانشگاه تگزاس بر روی عکس العمل زنان دوچرخه سوار انجام گرفت، مشخص شد که پس از ۲۰ دقیقه دوچرخه سواری و تحریک با دارو، جریان خون در ناحیه اندام تناسلی آن ها تا ۱۶۹% افزایش یافته است.



۷- رابطه ی جنسی بعد از ترس و هیجان زیاد :

یکی دیگر از بهترین زمان ها برای برقراری رابطه ی جنسی، بلافاصله بعد از کارهای پر هیجان و نفس گیر مانند ترن هوایی، پرش بانجی، بندبازی و یا دیدن یک فیلم ترسناک است. براساس مطالعات، با ترشّح هورمون آدرنالین (هورمون هیجان) شهوت و میل جنسی افزایش یافته و بدن، عکس العمل بهتری هنگام رابطه نشان می دهد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: