کد خبر: ۳۲۹۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - 2023July 23
یکی از ساده‌ترین لذت‌های زندگی، تجربه طعم دلپذیر یک بستنی خنک و خامه‌ای در روزهای گرم تابستانی است.
شفا آنلاین>یکی از ساده‌ترین لذت‌های زندگی، تجربه طعم دلپذیر یک بستنی خنک و خامه‌ای در روزهای گرم تابستانی است. اگر موقع خرید بستنی یک انتخاب همیشگی ندارید و به طعم‌های جدید علاقه‌مندید، در این فهرست با بستنی‌هایی آشنا می‌شوید که احتمالا تا به حال نه طعمشان را امتحان کرده‌اید و نه حتی دیده یا شنیده‌اید!

۱.  بستنی شیرینی بیگل | Everything Bagel

خاص‌ترین بستنی‌هایی که اسمشان را هم نشنیده‌اید

قبل از هرچیز بگوییم منشأ این بستنی عجیب به ایالت اوهایو برمی‌گردد. اولین بار، ترکیب جالب بستنی و نان شیرینی بیگل در این ایالت عرضه شد. این بستنی یک پایه خامه‌ای دارد که روی آن یک اشترودل خوش‌طعم حاوی دانه‌های کنجد، سیاه‌دانه و تکه‌های سیر و پیاز قرار می‌گیرد. در واقع، کل شیرینی و طعم خوب این بستنی به‌خاطر وجود همین اشترودل لذیذ است. در ایران شبیه‌ترین نوع بستنی به این مورد، کوکی بستنی‌های خوشمزه است که معمولا در وعده صبحانه سرو می‌شوند و کاملا مناسب پذیرایی هستند.


۲.  بستنی فوی گراس | Foie gras

خاص‌ترین بستنی‌هایی که اسمشان را هم نشنیده‌اید

بستنی فوی گراس یکی از عجیب‌ترین طعم‌ها در فهرست محصولات یک شرکت تولید بستنی فرانسوی است که از خاویار گرفته تا خردل، با هر طعم و مزه‌ای که فکرش را کنید، بستنی ساخته است! در ترکیبات بستنی فوی گراس، جگر چرب (گاواژشده) اردک یا غاز را می‌بینیم که طرف‌داران پروپاقرص و مخالفان سفت‌و‌سخت خود را دارد. این بستنی معمولا به‌عنوان پیش‌غذا در رستوران‌های شیک فرانسوی سرو می‌شود و طعم واقعی آن را می‌توان در لوکزامبورگ، وین، بوداپست و البته پاریس تجربه کرد.


۳.  بستنی واسابی |  Wasabi

خاص‌ترین بستنی‌هایی که اسمشان را هم نشنیده‌اید

رنگ سبز این بستنی به‌خاطر چاشنی تندی به رنگ سبز روشن است که معمولا همراه با سوشی سرو می‌شود، آن‌قدر تند که بعد از خوردنش سینوس‌ها حسابی تمیز می‌شوند! ترکیبات این بستنی جالب کاملا با مفهوم بستنی در تضادند. با این حال یک شرکت بستنی‌سازی در نیویورک این چالش را به فال نیک گرفت و در کنار طعم‌های متنوع ژلاتویی، واسابی نرم و خامه‌ای را هم تولید کرد. خود شرکت سازنده طعم این بستنی را با ترب کوهی و خردل داغ مقایسه می‌کند!


۴.  بستنی پیتزا مارگریتا |  Margherita pizza

خاص‌ترین بستنی‌هایی که اسمشان را هم نشنیده‌اید

اگر هم طرف‌دار پیتزا هستید و هم از تجربه طعم بستنی‌های جدید لذت می‌برید، احتمالا ایده بستنی پیتزا مارگریتا برایتان جالب باشد. این بستنی با سس گوجه‌فرنگی، پنیر موزارلا و ریحان ساطوری‌شده آماده می‌شود و به‌معنای واقعی کلمه دسری شیرین با طعم پیتزاست. شاید بعد از یک بار امتحان‌کردن، هیچ‌وقت دوباره سراغش نروید! اما تجربه جالبی است که می‌توانید برای همه تعریف کنید.


۵.  بستنی با طعم پنیر و ماکارونی | Macaroni & Cheese

خاص‌ترین بستنی‌هایی که اسمشان را هم نشنیده‌اید

همان طور که از نامش پیداست، الهام‌بخش این دسر تابستانی طعم خوب پنیر و ماکارونی کنار هم بود و با وجود ترکیب عجیب طعم‌ها، نتیجه جالبی داشت. اگر بخواهید هوس یک غذای پرچرب و یک دسر خنک و شیرین را هم‌زمان رفع کنید، بستنی پنیر و ماکارونی با مواد اولیه ساده و طعم شور و شیرین، انتخاب بدی برای شما نیست.


۶.  بستنی عرق سرد |  Cold Sweat

خاص‌ترین بستنی‌هایی که اسمشان را هم نشنیده‌اید

تا به حال بستنی فلفلی خورده‌اید؟ کلد سوئِت مملو از انواع فلفل‌های مختلف و یک سس تند و خنک است که تندی آن حالاحالاها فراموش نمی‌شود. اسمش را هم به‌خاطر همین تندی عجیب، «عرق سرد» گذاشته‌اند. آنهایی که تجربه خوردنش را دارند، مزه‌اش را با ترشی‌های هندی مقایسه می‌کنند و معتقدند خوردن این بستنی بیشتر از یکی دو قاشق امکان‌پذیر نیست!


۷.  بستنی سیر |  Garlic

خاص‌ترین بستنی‌هایی که اسمشان را هم نشنیده‌اید

سیر یک طعم‌دهنده خوشمزه است که طعم هر غذایی را بهتر می‌کند اما کسی می‌تواند بستنی با طعم سیر را تصور کند؟ این دسر را رستورانی در سانفرانسیسکو ابداع کرد که سیر جزء اصلی تمام غذاهای آن است. البته مقدار سیر این بستنی زیاد نیست و از نظر کسانی که خورده‌اند، ارزش امتحان‌کردن را دارد. اگر عاشق بوی سیر هستید، در کنار سفارش متنوع ترین بستنی ها از این گزینه هم غافل نشوید.


۸.  بستنی رولی چی‌توز |  Flamin’ Hot Cheetos

خاص‌ترین بستنی‌هایی که اسمشان را هم نشنیده‌اید

یک شرکت تولید بستنی در لیتل راک آمریکا،  یکی از محبوب‌ترین میان وعده‌های کودکان را برداشت و آن را به بستنی تبدیل کرد! این بستنی یک پایه خامه‌ای شیرین دارد و پودر چی‌توز به‌عنوان طعم‌دهنده به آن اضافه شده است. خوشبختانه طعم این بستنی به تندی «عرق سرد» نیست و به‌جای آنکه خنک کند، بیشتر باعث تشنگی نمی‌شود.


۹.  بستنی صدف دریایی |  Oyster

خاص‌ترین بستنی‌هایی که اسمشان را هم نشنیده‌اید

نامجاتاون توکیو به‌عنوان جاذبه شکم‌گردی و تجربه طعم‌های جدید، سفارش ابمیوه و بستنی و دسر‌های خوشمزه معروف است. یک تم‌پارک سرپوشیده که دو سالن مخصوص غذاخوری دارد و یکی از آنها‌ عجیب‌ترین بستنی‌های دنیا را سرو می‌کند. یکی از بستنی‌های جالب این پارک ژلاتوی صدف دریایی است که وقتی سفارش می‌دهید، یک اسکوپ بستنی یخ‌زده همراه با تکه‌های صدف روی پوسته صدف برایتان سرو می‌شود. اگر میانه خوبی با خوراکی‌های دریایی ندارید، این بستنی را فقط از دور تماشا کنید!


‍۱۰.  بستنی خرچنگ |  Crawfish

خاص‌ترین بستنی‌هایی که اسمشان را هم نشنیده‌اید

می‌رسیم به بستنی خرچنگ که احتمالا عجیب‌ترین مورد در فهرست این مقاله است. این بستنی از ابداعات برند بستنی‌سازی Red Circle در هیوستون است که به دسرهای فوق‌العاده لذیذ مانند وافل‌های حباب‌دار، دونات، چوروس و بستنی‌هایش شهرت دارد. برای تهیه این دسر از بستنی‌ معمولی به‌عنوان پایه استفاده می‌شود؛ اما طعم پوست خرچنگ که روی اسکوپ قرار می‌گیرد، در کنار سیر، کره و ادویه کاجون، بستنی معمولی را به یک دسر دریایی جدید تبدیل می‌کند.


۱۱.  بستنی ناچو ناچو |  Nacho Nacho

خاص‌ترین بستنی‌هایی که اسمشان را هم نشنیده‌اید

ناچو ناچو از برند خارجی روکوکو یک پیش‌غذای عالی برای تمام کسانی است که دست‌کم یک بار موقع خوردن ناچو به این فکر کرده‌اند که کاش می‌شد طعم بی‌نظیرش را روی بستنی امتحان کنند. در ترکیبات این دسر لذیذ چیپس ترتیلا، پنیر ناچو، رب گوجه‌فرنگی تند، زیتون سیاه خردشده و فلفل هالوپینو دیده می‌شود و یکی از جدیدترین انواع بستنی‌ها در تمام دنیاست.


۱۲.  بستنی زبان گاو |  Beef tongue

خاص‌ترین بستنی‌هایی که اسمشان را هم نشنیده‌اید

در کنار بستنی‌های عجیب با طعم گوشت اسب، اختاپوس، جگر کوسه و مار، بستنی زبان گاو یکی دیگر از دسرهای عجیبی است که در پارک موضوعی نامجاتاون توکیو سرو می‌شود و امتحان‌کردنش شجاعت خاصی می‌طلبد! با اولین قاشقی که به دهان می‌گذارید، طعم گوشت گاو و بافت ژله‌ای زبان را احساس می‌کنید و ادامه‌دادنش کاملا به شما بستگی دارد. اما مطمئن باشید این طعم را هیچ‌جای دنیا تجربه نخواهید کرد.


۱۳.  سیب‌زمینی بستنی |  Ice Cream Potato

خاص‌ترین بستنی‌هایی که اسمشان را هم نشنیده‌اید

سیب‌زمینی پای ثابت سفره ما ایرانی‌هاست؛ با آن انواع غذاها را درست می‌کنیم و کنار بسیاری از خورشت‌ها سرو می‌کنیم. اما یکی از جالب‌ترین ایده‌ها تهیه بستنی با سیب‌زمینی پخته است که برای تهیه‌اش سیب‌زمینی پخته را در پودر کاکائو می‌غلتانند و روی آن یک پیمانه بستنی وانیلی، خامه ترش، آجیل و شکلات می‌ریزند تا هم یک دسر لذیذ باشد هم یک پیش‌غذای سیرکننده.


۱۴.  بستنی نارگیلی با کاری و کره بادام‌زمینی |  Peanut Butter Curry Coconut

خاص‌ترین بستنی‌هایی که اسمشان را هم نشنیده‌اید

بستنی‌فروشی سباستین جو در مینیاپولیس واقع در ایالت مینه‌سوتای آمریکا یک بستنی نارگیلی جذاب با طعم کاری و کره بادام‌زمینی سرو می‌کند که تند، معطر و پر از دانه و آجیل است. این دسر مشابه وعده‌های اصلی است که در رستوران‌های هندی و تایلندی سرو می‌شوند، با این تفاوت که سرد است و آن‌قدرها سیرکننده نیست. اگر امکانش را دارید، طعم خوب این بستنی جدید قطعا ارزش امتحان‌کردن را دارد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: