کد خبر: ۳۲۶۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - 2023June 11
برخی از افراد در این مطالعه گزارش کردند که ارگاسم آنها ضعیف تر و کمتر از گذشته لذت بخش است. دلیل این اتفاق می‌تواند تأکیدی باشد که ما به عنوان یک جامعه بر ارگاسم به عنوان پایان تعیین‌کننده رابطه جنسی و همچنین نشان‌دهنده موفقیت آن می‌گذاریم
شفا آنلاین>سلامت جنسی >هنگامی که به ارگاسم فکر می کنیم، بسیاری از ما آنها را با احساس لذت مرتبط می کنیم. با این حال، همیشه اینطور نیست. تحقیقات نشان داده است که افراد حتی در هنگام فعالیت جنسی رضایت‌بخش، ارگاسم بد را نیز ممکن است تجربه می‌کنند.
چرا گاهی ارگاسم بدی دارید؟

به گزارش شفا آنلاین: اگرچه ارگاسم معمولاً به عنوان تجربیات لذت‌بخش در نظر گرفته می‌شود، تحقیقات منتشر شده در Archives of Sexual Behavior نشان می‌دهد که افرادی که فعالیت‌های جنسی دارند می‌توانند در واقع ارگاسم بد را نیز تجربه کنند.

در این مطالعه 726 شرکت‌کننده در مورد تجربیات جنسی قبلی خود، مورد بررسی قرار گرفتند که در آن‌ها ممکن است برای داشتن رابطه جنسی، فشار برای رسیدن به ارگاسم یا با رابطه جنسی که واقعاً تمایلی به آن نداشتند، موافقت کرده باشند. یافته ها نشان داد که حدود 55 درصد از شرکت کنندگان در چنین شرایطی ارگاسم بدی را تجربه کرده اند.

مشخص شد که این نوع ارگاسم ها اثرات نامطلوبی بر تمایلات جنسی، روابط و سلامت روان شرکت کننده دارند.

چرا افراد ارگاسم بد را تجربه می کنند؟

این مطالعه نشان داد که دلایل متعددی وجود دارد که افراد ارگاسم بدی را تجربه می کنند.

ارگاسم ضعیف

برخی از افراد در این مطالعه گزارش کردند که ارگاسم آنها ضعیف تر و کمتر از گذشته لذت بخش است. دلیل این اتفاق می‌تواند تأکیدی باشد که ما به عنوان یک جامعه بر ارگاسم به عنوان پایان تعیین‌کننده رابطه جنسی و همچنین نشان‌دهنده موفقیت آن می‌گذاریم. تلاش برای رسیدن به ارگاسم، حتی زمانی که واقعاً به آن علاقه نداریم، می‌تواند باعث ضعیف‌تر شدن ارگاسم شود.

نقش ها و فیلمنامه های جنسی

برخی از شرکت کنندگان در این مطالعه دریافتند که نقش های جنسی محدود و سناریوهای جنسی منجر به ارگاسم منفی می شود. برخی از زنان در این مطالعه برای جلب رضایت شریک زندگی خود تحت فشار قرار گرفتند و مردان نیز به دلیل نقش های جنسی محدود و سناریوهای جنسی، ارگاسم های ناخوشایندی را تجربه کردند.

برخی از شرکت‌کنندگان اظهار داشتند که برای اجرا و برآورده کردن کلیشه‌های غیرواقعی که می‌توانند به راحتی به ارگاسم برسند یا همیشه تمایل به رابطه جنسی داشته باشند، تحت فشار هستند. به‌علاوه، برخی از مردان هنگام داشتن رابطه جنسی با یک زن، برای اینکه به‌عنوان همجنس‌گرا تلقی نشوند، فشار به ارگاسم را احساس می‌کنند که منجر به ارگاسم بد می‌شود.

صمیمیت ضعیف

سایر شرکت کنندگان در این مطالعه ادعا کردند که ارگاسم با شریک زندگی بدون ارتباط صمیمی ناخوشایند است. یک ارتباط بد فیزیکی و عاطفی با شریک ممکن است برای برخی از افراد در هنگام فعالیت جنسی، آرامش کامل و رها شدن را دشوار کند و مانع از توانایی رسیدن به ارگاسم یا کاهش لذت آن شود.

ارگاسم های دردناک

برخی از شرکت کنندگان دلیل ارگاسم بدشان را درد عنوان کردند. در حالی که درد در حین ارگاسم می تواند نشان دهنده اختلال عملکرد جنسی باشد، بسیاری از شرکت کنندگان در این مطالعه درد خود را به شرایط خاصی نسبت دادند، مانند تحریک نشدن کافی بدن برای رابطه جنسی، خستگی بیش از حد، یا زمان طولانی برای وقوع ارگاسم.

احساس شرم و گناه

سایر شرکت کنندگان ارگاسم بد خود را به دلیل شرم و گناه در رابطه جنسی به دلیل عوامل مذهبی و اجتماعی-فرهنگی نسبت دادند.

نارسایی جنسیتی

نارسایی جنسی، به ویژه برای افراد تراجنسیتی، به عنوان یکی دیگر از دلایل ارگاسم ناخوشایند شناخته شد. برای برخی، ارگاسم به عنوان یادآوری نگران کننده از عدم تطابق بین جنسیت بیولوژیکی و هویت جنسی آنها بود که منجر به ارگاسم ناخوشایند شد.

فتیش نژادی

افراد رنگین پوستی که در این مطالعه شرکت کردند گزارش دادند که فتیش نژادی باعث تعارضات اخلاقی در مورد تجربه جنسی می شود که منجر به ارگاسم منفی می شود.

دلایل دیگری که افراد ممکن است ارگاسم بد را تجربه کنند

جدای از دلایل ذکر شده در بالا، برخی از اختلالات جنسی می توانند باعث ایجاد احساس بد یا ناخوشایند در ارگاسم شوند:

آنورگاسمی

آنورگاسمی با ارگاسم های تاخیری، نادر، یا غایب یا تجربه ارگاسم هایی مشخص می شود که شدت آن به میزان قابل توجهی کمتر است، حتی پس از تحریک جنسی کافی. این اتفاق می تواند برای افراد از هر جنس اتفاق بیفتد، اگرچه در مردان کمتر دیده می شود.

برای خانوم ها، این نشانه اختلال عملکرد جنسی و اختلال ارگاسم زنانه است، در حالی که در مردان، احتمالاً علامت تاخیر در انزال است. آنورگاسمی توسط عوامل متعددی از جمله استرس، افسردگی، اضطراب، یائسگی و برخی داروها ایجاد می شود.

آنهدونیا

آنهدونیا یک بیماری نادر است که با ناتوانی در تجربه لذت از ارگاسم مشخص می شود. این پدیده معمولاً در مردان مشاهده می شود و گاهی اوقات به عنوان "اختلال ارگاسمی تجزیه ای لذت" یا " انزال بدون لدت" نامیده می شود. افراد مبتلا به آنهدونیا علیرغم اینکه قادر به انزال طبیعی هستند، هیچ لذتی را در حین عمل تجربه نمی کنند.

در حالی که ممکن است به نعوظ برسند و تشخیص دهند که در حال ارگاسم هستند، مسیرهای عصبی در مغز آنها که مسئول تفسیر این احساسات به عنوان «لذت» هستند، وجود ندارند. علت این اختلال ناشناخته است، اما برای اکثر افرادی که از بی لذتی جنسی رنج می برند، بعید است که احسا آنها دائمی باشد.

اگر ارگاسم بدی را تجربه کردید چه باید کرد؟

بسته به دلیل ارگاسم بد شما، روش های مختلفی وجود دارد که به شما کمک می کند تا هر نیاز جسمی یا عاطفی را مدیریت کنید.

    به دنبال امنیت باشید: اگر به هر دلیلی احساس ناامنی می کنید، مهم است که شرایطی را برای خود فراهم کنید که امنیت را به خود بازگردانید.
    از درمان های خانگی استفاده کنید: اگر علت ارگاسم بد شما درد بود، می توانید از داروهای خانگی مانند کیسه یخ و کیسه حرارتی برای کاهش درد استفاده کنید. اگر پارگی کوچکی در ناحیه تناسلی دارید، یک کیسه یخ روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید تا درد را کاهش دهد. اگر درد لگن را تجربه کردید، یک کیسه حرارتی در قسمت پایین معده به شما کمک خواهد کرد که درد را تسکین دهید.
    برقراری ارتباط: اگر احساس می‌کنید برای خوشحال کردن شریک زندگی‌تان تحت فشار قرار می‌گیرید، باید این موضوع را با او در میان بگذارید تا بتوانید روی راه‌هایی برای افزایش لذت در تجربیات جنسی بیشتر کار کنید.

بسیاری از افراد در طول زندگی خود ارگاسم بد را تجربه خواهند کرد. با این حال، اگر به طور مداوم آنها را تجربه می کنید، نشانه این است که ممکن است لازم باشد با یک پزشک با یک متخصص سلامت روان، مانند یک درمانگر جنسی صحبت کنید تا بفهمید چرا این اتفاق می افتد و یک برنامه درمانی فردی را تنظیم کنید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: