کد خبر: ۳۲۳۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۸ - ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - 2023April 15
روستای تماشایی باغوبه در استان هرمزگان، شهرستان بندر لنگه، بخش شبیکوه واقع شده است و تا بندرلنگه تقریبا ۱۵۰ کیلومتر فاصله دارد. برای این که خود را به این روستای زیبا برسانید، چند راه پیش روی شما خواهد بود.
شفا آنلاین>سلامت>اگر بازدید از جا‌های بکر برای شما هیجان‌انگیز است و از پیمایش در راه پر پیچ‌وخم یک تنگه لذت می‌برید و دوست دارید بخشی از مسیر را شنا کنید، تنگه باغویه شبیکوه مقصد مناسبی برای سفر شما خواهد بود.

به گزارش شفا آنلاین:روستای تماشایی باغوبه در استان هرمزگان، شهرستان بندر لنگه، بخش شبیکوه واقع شده است و تا بندرلنگه تقریبا ۱۵۰ کیلومتر فاصله دارد. برای این که خود را به این روستای زیبا برسانید، چند راه پیش روی شما خواهد بود.

یک روش آن است که ابتدا به بندرعباس یعنی مرکز استان بروید. فاصله تنگه باغویه شبیکوه تا بندر عباس ۳۴۰ کیلومتر است. راه دیگر آن است که از طریق عسلویه به این روستا بروید که فاصله عسلویه تا این جاذبه دیدنی تنها ۱۴۰ کیلومتر است.

برای سفر به عسلویه می‌توانید از هواپیما، اتوبوس و وسیله شخصی استفاده کنید. اگر سفر با هواپیما را ترجیح می‌دهید لازم است بدانید همه روزه پرواز‌هایی از تهران، مشهد، تبریز، شیراز و اصفهان به مقصد عسلویه صورت می‌گیرد و گردشگران می‌توانند از این روش برای رسیدن به مقصد استفاده کنند. تقریبا از تمامی مراکز استان اتوبوس‌هایی به مقصد عسلویه وجود دارد.

بعد از آن که خود را به عسلویه رساندید، لازم است تا به سمت چاه مبارک حرکت کنید. در این راه از کنار فرودگاه بین‌المللی عسلویه خواهید گذشت. پس از رسیدن به چاه مبارک به یک دو راهی رسید که هر دوی این مسیر‌ها شما را به تنگه بکر باغویه خواهد رساند، ولی مسیر منتهی به پارسیان نزدیک‌تر است. این راه در جنوب شرقی چاه مبارک است و در این جاده بعد از گذشتن از سواحل، سهمو جنوبی، بندو، برکه دکان، عمانی، میلکی و فومستان به پارسیان خواهید رسید.

از جاده جنوبی پارسیان خارج شوید تا به بندر بستانو، زیارت، مغدان و بندر مقام برسید. وارد مسیر شرقی بندر مقام شوید تا پس از ۲۰ دقیقه رانندگی به این روستای تماشایی برسید. اگر قصد بازدید از تنگه را دارید، ورودی آن تقریبا ۵۰۰ متر از جاده اصلی فاصله دارد و درست رو به روی روستا قرار گرفته است.


قابل مشاهده در دسکتاپ


قابل مشاهده در موبایل


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: