کد خبر: ۳۲۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - 2014August 26
شفاآنلاین-پانزدهمین کنگره بین المللی میکروب شناسی ایران با حضور دکتر رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، دکتر علی اکبر ولایتی استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و جمعی از اساتید و محققان ایرانی و خارجی امروز سه شنبه در دانشگاه علوم پزشکی تهران آغاز به کار کرد.
به گزارش شفا آنلاین،در این کنگره مباحث جدید در زمینه نانو، بررسی ترکیبات ضد میکروبی گیاهی از نگاه میکروب شناسان، مدیریت ساخت واکسن و حمایت از تولید واکسن داخلی، بیماری های نوپدید و بازپدید از نقطه نظر میکروب شناسان بررسی می شود.

در این کنگره ˈپروفسور تورتولیˈ استاد دانشگاه فلورانس و مشاور سازمان جهانی بهداشت، آنتونیو فاسانلا از شخصیت های علمی جهان و رئیس آزمایشگاه رفرانس در مورد میکروب سیاه زخم که در ایتالیا در این خصوص فعالیت کرده است، سخنرانی خواهد کرد.

همچنین دکتر ˈدبی کازینزˈ درباره بیماری های مشترک انسان و دام (این شخصیت یکی از میکروب شناسان مشهور جهان) در باره موفقیت برنامه های ریشه کنی سل گاوی و تب مالت در کشور استرالیا سخنرانی خواهند نمود.

دکتر ˈکازینزˈ میهمان ویژه موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی است .

پروفسور ˈلئوناردو سوچی ˈ ( استاد دانشگاه ساساری ایتالیا ) اهمیت مطالعات ایشان بررسی تاثیر میکروب ها بر روی سیستم ایمنی بدن بوده است در این کنگره سخنرانی در زمینه نقش مایکوباکتریوم آویوم پاراتوبرکلوزیس در بروز بیماری های خود ایمنی ارائه خواهند کرد.

پروفسورˈ انریکو تورتلی از ایتالیاˈ و استاد میکروب شناسی در دانشگاه فلورانس و سیینا و پیزا فعالیت نموده اند که حاصل آن بالغ بر 161 مقاله و 40 فصل کتاب در زمینه مایکوباکتریوم توبرکلوزیس بوده است و جوایز متعددی را نیز در این زمینه کسب کرده است .

وی به عنوان هیئت تحریره مجله American J Current Microbiologyو Scientifica و مجله مایکوباکتریولوژی و Clin Diag Microbiol فعالیت می کند و در طی سال های 2005 تا 2010 ریاست انجمن مایکوباکتریولوژی اروپا را برعهده داشته است .

پروفسورˈ ویلیام ون لوونˈ ، متخصص میکروب شناسی ملکولی از مرکز اراسموس روتردام هلند است که سخنرانی وی در مورد تکنولوژی نوین تشخیصی MALDI TOF خواهد بود که به عنوان نسل نوین روش های تشخیصی میکروب شناسی ارائه خواهد شد.

پروفسور ˈهرمن گوسنˈ، به عنوان پروفسور دانشگاه آنتورپ بلژیک و ریاست مرکز تحقیقات واکسن و بیماری های واگیر فعالیت می کند. در این کنفرانس سخنرانی در زمینه استراتژی های کنترل مصرف آنتی بیوتیکی و مقاومت های آنتی بیوتیکی در جامعه و بیمارستان ارائه خواهد شد.

همچنین در این کنگره پروفسور کاترینا مامینا از دانشگاه پالرمو ایتالیا، پروفسور رگینا هکنبک ازبرلین سخنرانی علمی خواهند داشت.

بر اساس آخرین گزارشات1400 مقاله در موضوعات مختلف به دبیرخانه کنگره ارسال شده است.

در این کنگره پانل های تخصصی با موضوعاتی نظیر هپاتیت، عفونت های بیمارستانی، اپیدمیولوژی مقاومت های میکروبی، سل و بیماری های نوپدید و همچنین شش کارگاه تخصصی با موضوعاتی نظیر معرفی روش های مولکولی سریع تشخیص بیماری ها و روش های روتین میکروب شناسی از جمله برنامه های درنظر گرفته شده است .

همچنین در مراسم افتتاحیه کنگره از 3 پیشکسوت رشته میکروب شناسی تجلیل خواهد شد.

برگزاری کارگاه یک روزه تولید پروتئین نوترکیب در سیستم پروکاریوتی و اولین سمپوزیوم تخصصی نانو میکرو بیولوژی برگزار می شود.

پانزدهمین کنگره بین المللی میکروب شناسی ایران تا ششم شهریورماه سال جاری در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه دارد.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: