کد خبر: ۳۲۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۶ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - 2014August 24
شفاآنلاین-وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در واکنش به موضوع تجمیع بیمه ها که مورد تاکید وزارت بهداشت است، اظهارداشت: یک شبه نمی توان این کار را انجام داد.

به گزارش شفاآنلاین، علی ربیعی در حاشیه مراسم روز پزشک که شب گذشته در تالار وزارت کشور برگزار شد، به اجرای طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و گفت: دولت با هماهنگی‌ بین بخشی، امکان بهتر اجرا شدن این طرح را فراهم کرده است.

وی به افزایش داروهای تحت پوشش بیمه ها و همچنین تعرفه‌های پزشکی اشاره کرد و افزود:‌ دبیرخانه شورای عالی بیمه کار زیادی در این رابطه انجام داد و با امضای تفاهمنامه‌ای میان وزارت بهداشت، وزارت رفاه، سازمان نظام پزشکی و بیمه‌ها اقدامات لازم صورت گرفت.

ربیعی تأکید کرد: برای تعرفه‌ ها تاکید بیشتر روی K جراحی است و به مردم اطمینان می‌دهم که این افزایش به معنای پرداخت از جیب مردم نخواهد بود و بار مالی آن بر دوش بیمه قرار می‌گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد دریافتهای غیر متعارف برخی پزشکان، گفت: دوست نداشتم اصطلاح زیرمیزی را بکار ببرم اما عده‌ای از پزشکان این جور دریافت ها را دارند.

وی افزود: افزایش منطقی تعرفه‌ها کاهش هزینه‌ها را نیز در پی دارد چرا که ارجاعات بیش از اندازه را کاهش می‌دهد. همین‌طور دریافت غیرمتعارف نیز از بین می‌رود.

ربیعی با بیان اینکه افزایش متناسب تعرفه می‌تواند قدرت نظارتی وزارت بهداشت را تقویت کند، گفت: در این زمینه ذیل تصویب هیئت وزیران یک مصوبه هم شورای عالی بیمه داشته و این مصوبه نظارت را بر اجرای طرح ممکن می‌سازد که قرار است مصوبه با امضای من ابلاغ شود.

وی از پرداخت بدهی معوق تأمین اجتماعی به داروخانه‌ها و بیمارستانها تا تیر ماه امسال خبر داد و گفت:‌ آنهایی که اسناد خود را به ما ارائه کرده‌اند تا تیر ماه با آنها تسویه کرده‌ایم.

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، 60 درصد از محل یک درصد ارزش افزوده هم میان بیمه ها توزیع شد تا در اختیار داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها قرار گیرد.

ربیعی در مورد تجمیع بیمه‌ها گفت: تجمیع بیمه قانون است و همه باید از آن تبعیت کنند اما هر کسی که فکر می‌کند تجمیع یک اقدام یک شبه است می‌خواهند بیمه‌ها را از هم بپاشند.

وی تأکید کرد: اقدام اولیه در تجمیع بیمه‌ها الکترونیکی کردن خدمات ارائه شده در مراکز درمانی ملکی تأمین اجتماعی خواهد بود و اقدام دوم الکترونیکی کردن دفترچه‌های بیمه است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین از ارائه طرح جامع بیمه پایه برای ایرانیان در آینده نزدیک به دولت خبر داد و گفت:‌ باید اقدامات به صورت کارشناسی و با دقت و بدون ایجاد تنش اجتماعی انجام شود.

ربیعی در مورد بیمه معتادان نیز گفت: در آخرین جلسه شورای عالی بیمه پروتکل بیمه معتادان تصویب شد و با هماهنگی وزارت کشور کارها آغاز شده است.

وی در مورد بسته حمایت غذایی خانوار نیز خاطرنشان کرد: از 7 میلیون و 500 هزار خانوار نیازمند، تا کنون به 7 میلیون و 200 هزارتوزیع بسته توزیع  خانوار این بسته تعلق گرفته است..

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه به دنبال شناسایی خانوارهای نیازمند بیشتری هستند، گفت: از بانک اطلاعاتی استفاده می‌کنیم تا 2 میلیون خانوار نیازمند را به 7 میلیون و 500 خانوار قبلی اضافه کنیم البته منابع ما محدود است و فقط 2400 میلیارد تومان بودجه داریم که 300 میلیارد آن به توزیع شیر در مدارس اختصاص یافته است.

ربیعی همچنین در این مراسم به وضعیت جامعه پزشکی کشور اشاره کرد و گفت: قبل از وزارت در مورد گروههای مرجع مطالعه می‌کردم و به این نتیجه رسیدم که پزشکان نیز در زندگی رفتار و سبک زندگی مردم تأثیر زیادی می‌گذارد و یک گروه مرجع به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه پزشکی حرفه‌ای را بیشتر می‌پسندد تا پزشک حرفه‌ای گفت: فکر می‌کنم اولین چیزی که باید به یاد بیاوریم همین تفاوت است. بهداشت و سلامت چند وجه دارد و مطالعات نشان می‌دهد که 25 درصد نظام سلامت به درمان اختصاص دارد.

ربیعی با اشاره به اینکه حوزه‌های دیگر مانند ورزش و... باید در امر پیشگیری فعال شوند، گفت: باید یک کنش متقابل را طرح‌ریزی کنیم تا سلامت جامعه بهبود یابد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد تفکر دولت درباره طرح تحول نظام سلامت گفت: امروز دولت تدبیر و امید به فرماندهی وزیر بهداشت به عنوان متولی و سیاستگذار سلامت و همکاری ما طرحی را آغاز کرده که سال‌ها به دنبال آن بود این طرح باید منافع تمام ذی‌نفعان مانند پزشکان، مردم، NGOها و دولت را در نظر بگیرد و کاری کند که آنها احساس رضایت کنند.

ربیعی تأکید کرد: بنده با تمام توان و احساسم اعلام می‌کنم که در اجرای طرح تحول نظام سلامت در کنار سیاست‌گذار اصلی یعنی وزارت بهداشت خواهم ایستاد.

مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: