کد خبر: ۳۱۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۴ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 22
شفا آنلاین:معاون اجرایی وزیر راه و شهرسازی به ساخته شدن 28 بیمارستان دولتی جدید با اعتباری بیش از پنج هزار میلیارد ریال اعتبار در کشور اشاره کرد و گفت:با ساخت این بیمارستان ها دو هزار و 460 تخت به ظرفیت بیمارستانی افزوده می شود.
به گزارش شفا آنلاین - ˈمحمدجعفر علیزاده ˈ روز جمعه در آستانه هفته دولت در آیین افتتاح بیمارستان فوق تخصصی آیت الله طالقانی چالوس، افزود: در حال حاضر کار ساخت تعداد هشت باب از این بیمارستان ها از جمله بیمارستان آمل و چالوس به پایان رسیده و باقی نیز طبق برنامه باید تا پایان سال جاری تکمیل و به بهره برداری برسد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این مراسم به روند ساخت تعداد شش بیمارستان در این استان اشاره کرد و گفت: اکنون از این تعداد، بیمارستان چالوس و آمل به بهره برداری رسیده و باقی نیز با حدود 50 درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان سال جاری ساخته می شوند.

ˈقاسم جان باباییˈ میزان اعتبار هزینه شده در بخش تجهیزات بیمارستان 160 تختخوابی فوقق تخصصی آیت الله طالقانی چالوس را حدود 220 میلیارد ریال اعلام کرد.

وی با بیان اینکه بخشی از تجهیزات این بیمارستان هنوز تکمیل نشده است، میزان اعتبار مورد نیاز برای این بخش را 50 میلیارد ریال اعلام کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور، گفت: امروز شیرینی ناشی از اجرای این طرح بر ذائقه مردم نشسته است و یک رضایتمندی نسبی از سوی مردم در این استان شاهد هستیم.

دکتر جان بابایی افزود: اکنون همه زیرساخت ها در بخش های مختلف از جمله بکارگیری پزشکان متخصص ، اقلام دارویی به اندازه مورد نیاز در استان فراهم شده و مردم دراین حوزه مشکل خاصی ندارند.

وی تصریح کرد: به واسطه اجرای این طرح اکنون زایمان های طبیعی در استان 13 درصد افزایش یافته و همچنین بخش عمده ای از مشکلات بیماران صعب العلاج نیز برطرف شده است.

وی از راه اندازی کلینیک های ویژ در بخش های شیمی درمانی و رادیو تراپی در بیمارستان چالوس با همکاری فرمانداری و خیرین این شهرستان خبر داد.



* اجرای طرح تحول نظام سلامت بارزترین خدمت دولت تدبیر و امید

استاندار مازندران اجرای طرح تحول نظام سلامت از سوی دولت یازدهم را به عنوان بارزترین خدمت دولت یاد کرد و گفت: این طرح سبب رضایتمندی نسبی مردم شده است.

ˈربیع فلاح جلودارˈ روز جمعه در آیین افتتاح بیمارستان فوق تخصصی آیت الله طالقانی چالوس، گفت: با بازدیدهای به عمل آمده، فرآیند اجرای این طرح درحدود 95 درصد از بیمارستان ها و مراکز درمانی با موفقیت و رضایت مردم همراه است.

وی افزود: البته مشکلاتی نیز دراین حوزه وجود دارد که باید با مشارکت و نظارت بر مراکز درمانی بخش خصوصی این مشکلات تاحدودی حل و فصل شود.

استاندار مازندران در بخش دیگری به بازدید میهمانان خارجی شرکت کننده کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو در رامسر از بیمارستان های استان اشاره کرد و گفت: برای بسیاری ازبازدید کنندگان این مراکز درمانی غیرقابل باوربود و تصور نمی کردند که این استان از چنین امکانات درمانی برخوردار است.

فلاح تاکید کرد: باید درقالب بستن قرارداد به نحوی برنامه ریزی شود تا زمینه ورود بیماران کشورهای عضو اکو برای درمان به این استان فراهم شود.

وی همچنین تعداد بیمارستان های فعال دراین استان را 42 باب اعلام کرد و گفت: از این تعداد 13 بیمارستان مربوط به بخش خصوصی است که خوشبختانه در حوزه درمان بیماران قلبی خدمات درمانی قابل توجهی ارائه می دهند.

استاندار مازندران با اشاره به بعد مسافت شهرهای ساحلی غرب مازندران تا مرکزاستان خواستار توجه مسوولان نهادهای ذیربط برای تامین امکانات وتجهیزات پزشکی برای درمان بیماران قلبی و عروقی دراین مناطق شد.

استاندار مازندران گفت: با وجود آنکه این استان نسبت به سایر مناطق کشور دراجرای طرح پزشک خانواده جزو استان های پایلوت بوده است، اما برای ارائه خدمات مطلوب دراین حوزه باید زمینه برای مشارکت مراکز درمانی و بهداشتی خصوصی فراهم شود که برای حمایت درحوزه آمادگی لازم را داریم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: