کد خبر: ۳۱۶۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۱ - ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - 2022December 16
بسیاری از خدماتی که این افراد نیاز دارند مانند خدمات پزشکی و جراحی در حوزه اختیارات وزارت بهداشت است بنابراین ما در این حوزه ورودی نداریم و آنچه که ما در سازمان بهزیستی به این افراد ارائه می دهیم خدمات روانی اجتماعی به این افراد است

شفاآنلاین-جامعه>سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از ارائه خدمات روانی و اجتماعی به افراد دارای اختلال نارضایتی جنسیتی خبر داد.


به گزارش شفاآنلاین ،محمدرضا حیدرهایی،با بیان این مطلب درباره ارائه خدمات بهزیستی به افراد دارای اختلال نارضایتی جنسیتی (ترنس) گفت: مبتلایان به اختلال نارضایتی جنسیتی طیف های متفاوتی در جامعه دارند. ما در سازمان بهزیستی به این افراد خدماتی که ارائه می دهیم شامل ارائه خدمات روانی اجتماعی است.

وی ادامه داد: بسیاری از خدماتی که این افراد نیاز دارند مانند خدمات پزشکی و جراحی در حوزه اختیارات وزارت بهداشت است بنابراین ما در این حوزه ورودی نداریم و آنچه که ما در سازمان بهزیستی به این افراد ارائه می دهیم خدمات روانی اجتماعی به این افراد است یعنی به طور مثال فردی در مرحله هورمون تراپی است توانایی پرداخت هزینه های زندگی اش را ندارد و با مراجعه به مراکز ما خدمات مختلف از جمله حمایت های اجتماعی را دریافت می کند.

حیدرهایی تصریح کرد: این افراد با مشکلاتی مانند عدم اشتغال، عدم دریافت حمایت های اجتماعی، عدم حمایت های خانوادگی مواجه هستند در بسیاری از مواقع فرد به این بیماری مبتلا است و متاسفانه خانواده این فرد را طرد کرده است ما در سازمان بهزیستی حمایت های اجتماعی را برای این افراد برقرار می کنیم.

سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: با بیان اینکه هیچ مرکز نگهداری شبانه روزی برای ارائه خدمت به این افراد نداریم، تصریح کرد: این افراد در مراکز روزانه سازمان بهزیستی خدمات مورد نیاز را دریافت می کنند. همچنین ما این افراد را برای دریافت وام های خوداشتغالی به بانک های عامل معرفی می کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که این افراد بیشتر با چه چالش هایی مواجه هستند، گفت: با توجه به اینکه هزینه جراحی این افراد بسیار بالاست از همین رو تقاضا دارند در حوزه جراحی به این افراد از سوی سازمان بهزیستی کمک شود که همانطور که گفتم کلیت این کار در حوزه اختیارات وزارت بهداشت است و این وزارتخانه باید حمایت هایی را از این افراد برقرار کند.

سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به این سوال که در سال به چه تعدادی از این افراد از سوی بهزیستی خدمات روانی اجتماعی ارائه می شود، گفت: به طور میانگین ما سالیانه به هزار نفر از این افراد خدمات روانی اجتماعی در مراکز بهزیستی ارائه می دهیم و این افراد جامعه هدف ما را نیز تشکیل می دهند.ایلنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: