کد خبر: ۳۱۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۰ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 18
شفا آنلاين-رئیس انجمن علمی داروسازان ایران از برپایی سیزدهمین همایش سالیانه داروسازان که همه ساله مقارن با روز دارو ساز برگزار می شود، خبر داد.

به گزارش شفا آنلاين،دکتر سید حمید خوئی با اشاره به اینکه همایش(Conferences) سالیانه انجمن علمی داروسازان ایران که در سالهای اخیر به صورت بزرگترین تجمع ملی داروسازان کشور در آمده است، هر سال به یکی از موضوعات اساسی نظام سلامت می پردازد، گفت: همایش امسال به موضوع دارو درمانی در جمعیت های ویژه اختصاص دارد.

وی ادامه داد: طی سه روز برپایی این همایش (5 تا 7 شهریور) دارو درمانی در جمعیت های ویژه شامل نوزادان، کودکان، سالمندان، زنان باردار و مادران شیرده مورد بررسی قرار می گیرد.

رئیس انجمن علمی داروسازان ایران یادآور شد: علت انتخاب این موضوع، رفتار خاص داروها در جمعیت های ویژه است؛ زیرا پاسخ جمعیت های ویژه به داروها هم از لحاظ کیفی و هم از نظر کمی با جمعیت استاندارد میانسال جامعه کاملا تفاوت دارد.

وی با تاکید به اینکه ارتقای سطح خدمات سلامت و افزایش امید به زندگی طی سالهای اخیر، نسبت جمعیت سالمند را در جامعه، همچون بسیاری از جوامع دیگر افزایش داده است، تصریح کرد: سالمندان بیش از سهم جمعیت خود دارو مصرف می کنند. لذا لازم است، پزشکان و داروسازان با مراقبتهای ویژه دارو - درمانی در جمعیت های خاص آشنایی بیشتری پیدا کنند که در این همایش آخرین یافته های علمی در این زمینه ارایه خواهد شد.

خوئی گفت: در این همایش علاوه بر حضور بیش از 2500 تن از داروسازان، تعدادی از پزشکان عمومی نیز حضور خواهند داشت. همچنین طی سه روز جلسات این همایش حدود 50 تن از دانشمندان و استادان دانشگاه، آخرین یافته های خود را در ارتباط با موضوع همایش ارایه می کنند.

وی از حضور شرکتهای داروسازی داخلی و خارجی همزمان با برپایی این همایش خبر داد که قرار است، آخرین دستاوردهای خود را در معرض بازدید علاقه مندان قرار دهند.

رئیس انجمن علمی داروسازان ایران ابراز امیدواری کرد، برپایی این همایش، گامی در جهت افزایش سطح خدمات دارویی و پزشکی در جامعه ما باشد.


مهر



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: