کد خبر: ۳۱۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۶ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 13
شفا آنلاين-محققان پاناسونیک تاکید کرده اند نکته اصلی در نسل جدید لوح های فشرده،دوام بالای مواد بکار رفته در آنهاست و تلاش می کنیم مدت زمان نگه داری اطلاعات در لوح های فشرده را به بیش از صد سال ارتقا دهند.
شرکت پاناسونیک ژاپن ؛ نسل جدید لوح های فشرده را که قابلیت ضبط اطلاعات تا پنجاه سال را داشته و در برابر عوامل محیطی بسیار مقاوم هستند تولید کرد.
 
به گزارش شفا آنلاين،مسئولان و متخصصان شرکت  الکترونیکی پاناسونیک ژاپن اعلام کردند نسل جدید لوح های فشرده ایی را که توانایی ضبط داده ها و اطلاعات مختلف تا دستکم پنجاه سال را داشته و در برابر نورخورشید و رطوبت که از عوامل اصلی زدوده شدن این اطلاعات هستند، بسیار مقاوم می باشند تولید کرده اند.
 
محققان پاناسونیک تاکید کرده اند نکته اصلی در نسل جدید لوح های فشرده ، دوام بالای مواد بکار رفته در آنهاست و تلاش می کنیم مدت زمان نگه داری اطلاعات در لوح های فشرده را به بیش از  صد سال ارتقا دهند.
 
این در حالیست که دانشمندان دانشگاه توکیو و متخصصان شرکت هیتاچی در اقدامی مشترک سرگرم بررسی روشی جدید در ضبط اطلاعات در یک صفحه کوچک نوعی شیشه پلاستیکی تهیه شده از مواد خام با کمک اشعه لیزر هستند که در صورت امکان اطلاعات ضبط شده را تا صدها میلیون سال در خود نگهداری می کند.


واحد مرکزی خبر


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: