کد خبر: ۳۰۹۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۷ - ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - 2022August 09
با ایجاد دسترسی راحت برای تماشای فیلم های پورن برخی آقایان و خانم ها به تماشای آنها روی آورده اند که بر زندگی زناشویی تاثیرات منفی می گذارد.
شفاآنلاین>سلامت>تعداد فزاینده ای از زوج ها گزارش می دهند که پورنوگرافی باعث ایجاد مشکلات در روابط آنها می شود. تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده از پورنوگرافی یکی از قوی‌ترین پیش‌بینی‌کننده‌های کیفیت و ثبات روابط ضعیف است، هم برای کسانی که در روابط قرار دارند و هم برای زوج‌های متاهل. حتی به طلاق هم مرتبط است.

اما چه چیزی در پورن است که به روابط آسیب می زند؟

اعتماد را از بین می برد

به گزارش شفاآنلاین:معمولاً شخصی که فیلم های پورن نگاه می کند نمی خواهد که شریک زندگی خود بداند و اغلب منجر به پنهان کاری ، شرم، انزوا و دروغ هایی می شود که مانند یک گلوله برفی با گذر زمان بزرگ و بزرگتر می شود.

هنگامی که همسرها رازهای اینچنینی را پنهان می کنند، اعتماد آنها به یکدیگر از بین می رود و اعتماد آنها به رابطه شروع به تزلزل می کند. این به نوبه خود می تواند بر روابط شما تأثیر منفی بگذارد. اما حتی اگر پورن مخفی نباشد - اگر افراد در مورد این عمل خود صادقانه صحبت کنند - باز هم می تواند آسیب واقعی ایجاد کند.

رضایت را کاهش می دهد

برخی تحقیقات وجود دارد که نشان می دهد تماشای فیلم های پورن می تواند زندگی جنسی زوج ها را بهبود بخشد. برای برخی از زوج‌ها، ممکن است کمی محرک به یک تجربه فوق‌العاده اضافه کند. اما برای اکثریت، اینطور نیست و عموما برعکس عمل می کند.

مانع صمیمیت عاطفی می شود

استفاده مکرر از پورن همچنین می تواند باعث جدایی عاطفی کاربران از شریک زندگی خود شود. مایکل تیلور، یک درمانگر ازدواج و خانواده در کنتاکی، با این موضوع موافق است و می‌گوید: « پورنوگرافی جایگزین ضعیفی برای رابطه جنسی است زیرا داشتن احساس امنیت و پیوند عاطفی بین زوج ها برای ایجاد تعامل فیزیکی بسیار مهم است. » در شدیدترین موارد، پورن می تواند کاربر را از شریک زندگی خود جدا کند - هم از نظر زمان و هم از نظر احساسات. جدایی عاطفی ناشی از رابطه جنسی برای دوام ازدواج بسیار خطرناک است.

انتظارات غیر واقعی ایجاد می کند

وقتی به سینما می‌روید، می‌دانید که فیلم تدوین شده است و افراد حاضر در اکران بازیگرانی هستند که برای زنده کردن یک شخصیت فیلمنامه‌شده دستمزد دریافت کرده‌اند.

اما بنا به دلایلی، افراد هنگام تماشای پورن برای درک این مطلب و ساختگی بودن این روابط با مشکل مواجه می شوند. آنها فراموش می کنند که رابطه جنسی واقعی با صحنه های کاملاً فیلمنامه شده ای که در اینترنت می بینند یکسان نیست. این باعث می شود که آنها انتظارات غیرواقع بینانه ای در مورد رابطه جنسی داشته باشند و دیدگاهی منحرف در مورد اینکه یک شریک جنسی باید چگونه باشد و مایل به انجام آن باشد - انتظاراتی که هرگز برآورده نمی شوند.

عزت نفس را کاهش می دهد

جانی لیسی، مشاور سلامت روان و درمانگر تایید شده اعتیاد جنسی در فلوریدا، می‌گوید: «پورنوگرافی می‌تواند عزت نفس زن را کاهش دهد، زیرا ممکن است خود را با زنانی مقایسه کند که شوهرش در آن فیلم ها مشاهده می‌کند. »

برای مثال، برخی از زنان نگرانند که نتوانند با زنان جوان زیبایی که همسرشان روی صفحه نمایش می‌بیند، رقابت کنند. حتی بسیاری خود را از نظر جنسی نامطلوب، بی ارزش، ضعیف و احمق می دانند.

اگر پورن مشکل دارد چه باید کرد؟

در اینجا چند نکته در مورد چگونگی مطرح کردن موضوع پورن با شریک زندگی و بازگشت به مسیر وجود دارد:

  1. مکالمه خود را درست شروع کنید . دقایق اول یک مکالمه دشواربنظر میرسد، بنابراین صادق و آرام باشید. از همان لحن و نگرشی که برای هر موضوع ساده استفاده می کنید استفاده کنید. آیا برای شام استیک می خواهید؟ آیا امشب با من گفتگوی پورن دارید؟
  2. قضاوت را کنار بگذارید و کلمات خود را عاقلانه انتخاب کنید. هیچ چیز ناراحت کننده یا بیگانه تر از این نیست که احساس کنید جنسیت شما مورد قضاوت قرار می گیرد.
  3. سوال بپرسید . از همسرتان بپرسید که چه چیزی را در مورد پورن دوست دارد. دریابید که آیا استفاده از پورن چیزی است که آنها آن را مشکل می دانند و باید روی آن کار کنند یا اینکه فکر می کنند پورن مشکلی ندارد.
  4. مالک احساساتت باش . زمانی را اختصاص دهید تا با آرامش و به وضوح توضیح دهید که چرا این احساس را در مورد پورن دارید. صادق باشید که چرا شما را آزار می دهد. این ممکن است شما را ملزم کند که در مورد ناامنی هایی که ممکن است در مورد ظاهر یا نحوه رابطه جنسی خود داشته باشید، صحبت کنید.

اگر نمی توانید به تنهایی مشکل را حل کنید، به دنبال کمک از یک مشاور زوجین یا درمانگر جنسی باشید . همچنین می توانید به مشاوره ازدواج مراجعه کنید تا ببینید آیا فکر می کنید مشکلات دیگری در ازدواج شما وجود دارد که ممکن است منجر به استفاده بیش از حد از پورنوگرافی شود.

استفاده از پورنوگرافی یک سرمایه گذاری مخاطره آمیز است که در صورت استفاده بیش از حد، می تواند یک رابطه را ویران کند. اگر به پورنوگرافی تمایل دارید ، به آن به عنوان فرصتی برای بیان نیازهای جنسی خود نگاه کنید و با هم به بررسی چگونگی بهبود زندگی جنسی خود بپردازید. آن را مخفی نکنید. ازدواج شما ممکن است به آن بستگی داشته باشد .سلامت نیوز

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: