کد خبر: ۳۰۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 11
شفاآنلاین-دبیر اجرایی پانزدهمین کنگره بین المللی میکروب شناسی با اشاره به امکانپذیر بودن بستن چاه‌های نفت با خودکفایی در تولید ماده بیوتکنولوژی در کشور گفت: میکروب‌های بیمارستانی بسیار خطرناک تر از میکروب‌های دستشویی است.

به گزارش شفاآنلاین، عباسعلی ایمانی فولادی در نشست خبری پانزدهمین کنگره بین المللی میکروب شناسی ایران در پاسخ  درباره ارزش علمی رشته میکروب شناسی و ارز آوری آن در کشور اظهار داشت: ارزش آوری علمی رشته میکروب شناسی که بسیاری از رشته‌ها نیز مدیون آن هستند، بسیار بالا است و در زمینه جلوگیری از خروج ارز نیز می‌تواند نقش موثری ایفا کند.

وی افزود: به طور مثال ما در رشته میکروب شناسی یک ماده ای داریم که برای خرید یک میلی گرم آن باید در حدود 3 میلیون و 800 هزار تومان هزینه کنیم، بنابراین می‌توان با خودکفایی در تولید چنین ماده‌ای در حوزه بیوتکنولوژی از صدور نفتی که امروزه با قیمت نازلی می‌فروشیم جلوگیری کنیم و حتی بتوانیم در راستای دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب و برای ایستادگی در برابر تحریم‌ها چاه‌های نفت را ببندیم.

ایمانی فولادی در ادامه با اشاره به اینکه هرگز میکروب مخفی وجود ندارد در قالب مثالی توضیح داد و گفت: مثلاً فردی که دچار سرماخوردگی می‌شود دچار عفونت ثانویه می‌شود، بنابراین آنتی بیوتیک مصرف می‌کند و پس از سه تا چهار روز بهبود پیدا می‌کند ولی فرد تصور می‌کند که بهبودی اش به دلیل آنتی بیوتیک است، در حالیکه با استراحت و مصرف مواد غذایی مناسب این بیماری برطرف می‌شود.

دبیر اجرایی پانزدهمین کنگره بین المللی میکروب شناسی ایران با انتقاد از وضعیت کنونی که افراد تصور می‌کنند حتماً باید در مراجعه به پزشک، آنتی بیوتیک دریافت کنند، بیان داشت: متاسفانه این روند در پزشکان نیز مشاهده می‌شود، بطوریکه پزشک واهمه دارد برای بیمارش آنتی بیوتیک تجویز نکند، زیرا آن موقع بیمار دیگر به پزشک مراجعه نمی‌کند، چون فرهنگ غلطی در جامعه حاکم شده است مبنی بر اینکه پزشک خوب کسی است که داروی زیاد تجویز کند.

ایمانی فولادی نسبت به استفاده ناصحیح آنتی بیوتیک در صنایع غذایی نیز هشدار داد و تصریح کرد: متاسفانه میکروب‌های بیمارستانی نیز بسیار خطرناک تر از میکروب‌های دیگر از جمله میکروب‌های محیط‌های دستشویی است.

وی خاطرنشان کرد: میکروب‌های بیمارستانی بسیار در برابر دارو مقاوم هستند، بنابراین دنیا نیر به سمت مصرف داروهای گیاهی سوق پیدا کرده است، زیرا مشاهده می‌شود در برخی مواقع هزینه یک بیمار مبتلا به سل بسیار از درمان سرطان بیشتر و طول درمان نیز بیشتر و سخت‌تر می‌شود.

پانزدهمین کنگره بین المللی میکروب شناسی ایران با حضور 8 تن از شاخص‌ترین متخصصان علوم میکروب شناسی جهان در تاریخ 4 تا 6 شهریور در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود.

تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: