کد خبر: ۳۰۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۸ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 10
شفاآنلاین-هشتمین نمایشگاه بین‌المللی هتلداری و گردشگری بهمن ماه با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. سازمان میراث فرهنگی در صدد است از اکنون نسبت به بازاریابی و تبلیغات برای این نمایشگاه اقدام کند.

به گزارش شفاآنلاین، هشتمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و هتلداری از بیست‌وسوم تا بیست‌وششم بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

به همین مناسبت پیش از ظهر یکشنبه نوزدهم مرداد ماه مراسمی به این منظور در ساختمان ارگ آزادی با حضور فعالان گردشگری و هتلداری برگزار شد.

در این برنامه، مرتضی رحمانی‌موحد، معاون گردشگری کشور بیان کرد: می خواهیم نمایشگاه را به نمایشگاهی تبدیل کنیم که همه کشورها جاذبه‌های گردشگری و تاریخی خودشان را در آن نمایش دهند.

وی افزود: این نمایشگاه باید در شأن ایران باشد، 20 جلسه تخصصی برای آن برگزار شده تا شاخص ها در نظر گرفته شود. در این جلسه به این نتیجه رسیدیم که تسلسل نمایشگاه های قبلی را حفظ کنیم، اما شاخص‌های آن متفاوت باشد. همچنین از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرده‌ایم.

رحمانی‌موحد درباره اینکه چرا اکنون مراسمی برای برگزاری نمایشگاه بهمن ماه برپا می شود، گفت: زمان این نمایشگاه را طوری برنامه‌ریزی کرده‌ایم که با زمان نمایشگاه‌های بین‌المللی و داخلی تداخل نداشته باشد. همچنین در لوگوی نمایشگاه سعی شد تا تهران را به عنوان نماد مشخص کنیم چون تهران در جوامع بین‌المللی شناخته‌شده‌تر است.

معاون گردشگری کشور ادامه داد: در این نمایشگاه از همه فعالان، تشکل‌ها، رسانه‌ها و نهادهای مردمی دعوت کرده‌ایم تا به صورت تخصصی برگزار شود. اکنون زمان این برنامه را اعلام کرده‌ایم تا فرصتی برای بازاریابی و تبلیغات داشته باشیم. در این زمینه می‌خواهیم تا رسانه‌ها نیز به کمک ما بیایند.

در ادامه مراسم، ابراهیم پورفرج، رئیس جامعه تورگردانان ایران با انتقاد از زمان برگزاری نمایشگاه تصریح کرد: ساعت برپایی نمایشگاه از 9 صبح تا 3:30 بعد از ظهر در نظر گرفته شده است، درست در زمانی که همه مردم سر کار هستند. نمایشگاه باید در ساعاتی برپا باشد که مردم بتوانند آن را ببینند.

فرهاد امینیان، مجری برگزاری نمایشگاه نیز بیان کرد: این برنامه در تقویم سازمان جهانگردی ثبت شده است. در سال‌های گذشته دو هزار و 500 شرکت داخلی و خارجی در آن شرکت کرده‌اند. همچنین امسال 250 شرکت از 28 کشور خارجی نیز حضور خواهند داشت. سازمان میراث فرهنگی در این نمایشگاه نقش تعیین‌کننده‌ای خواهد داشت و مانند سال‌های گذشته فقط غرفه‌دار نخواهد بود.

مجری برگزاری نمایشگاه خاطر نشان کرد: 21 هزار متر مربع مساحت این نمایشگاه در نظر گرفته شده که نسبت به سال قبل با 55 درصد رشد مواجهه بوده است.

مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: