کد خبر: ۳۰۶۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - 2022June 15
زگیل‌های تناسلی معمولاً در هفته‌ها یا ماه‌ها پس از آلوده شدن شما ظاهر می‌شوند، اما ممکن است سال‌ها بعد نیز ظاهر شوند
شفاآنلاین>سلامت جنسی> زگیل تناسلی یک مقاربتی است که توسط انواع خاصی از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شود. رنگ آنها عموماً صورتی است .

 به گزارش شفاآنلاین: زگیل تناسلی زائده های گوشتی کوچک، برجستگی ها یا تغییرات پوستی هستند که در ناحیه تناسلی یا مقعد یا اطراف آن ظاهر می شوند.

زگیل تناسلی
شبیه برجستگی هایی به رنگ پوست یا سفید است که روی فرج، واژن، دهانه رحم، آلت تناسلی، کیسه بیضه یا مقعد ظاهر می شود. آنها به نوعی شبیه تکه های کوچک گل کلم هستند. شما می توانید فقط یک زگیل یا یک دسته از آنها داشته باشید و می توانند بزرگ یا کوچک باشند. ممکن است خارش داشته باشند، اما بیشتر اوقات درد ندارند.

اگر زگیل تناسلی دارید، تنها نیستید. آنها در واقع بسیار رایج هستند (سالانه بالغ بر یک میلیون مورد جدید در ایالات متحده تشخیص داده می شود)، اما به نظر می رسد سوء تفاهم زیادی در مورد برآمدگی های زیر کمربند وجود دارد. ببینید، هفت کشف زگیل تناسلی برای کمک به حفظ سلامت شما در آنجا وجود دارد.

1. آنها می توانند سال ها بعد ظاهر شوند

مری جین مینکین، دکتر، پروفسور زنان و زایمان در دانشکده پزشکی ییل، می‌گوید: «زگیل‌های تناسلی معمولاً در هفته‌ها یا ماه‌ها پس از آلوده شدن شما ظاهر می‌شوند، اما ممکن است سال‌ها بعد نیز ظاهر شوند.  بنابراین در حالی که زگیل ها را می توان از بین برد (معمولاً از طریق فریز کردن آنها یا استفاده از کرم تجویزی به نام آلدارا)، این احتمال وجود دارد که در آینده دوباره ظاهر شوند.

2. شناسایی آنها همیشه آسان نیست

شما احتمالاً در مدیریت تغییرات بدن (آدیوس، موهای سرگردان نوک پستان) بسیار خوب هستید، اما زگیل تناسلی همیشه آنقدر واضح نیست که قابل تشخیص باشد. آنها می توانند اشکال و اندازه های مختلفی داشته باشند (بیشتر آنها برآمدگی های گوشتی یا شبیه گل کلم هستند) و برخی آنقدر کوچک هستند که با چشم قابل مشاهده نیستند. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که هر گونه تغییری را در با پزشک مشورت کنید: "اگر مطمئن نیستید که یک برچسب پوستی، جوش یا چیز دیگری است، آن را بررسی کنید.

3. زنان باردار باید بیشتر مراقب باشند

مینکین می‌گوید زگیل‌های تناسلی در دوران بارداری می‌توانند سریع‌تر رشد کنند (سیستم ایمنی ضعیف را مقصر بدانید)، و در موارد نادر، حتی می‌توانند در حین تولد به نوزاد منتقل شوند.

4. حفاظت از کاندوم ها تضمین نشده است

مینکین می‌گوید: زگیل‌ها می‌توانند در مکان‌هایی مانند مقعد، کیسه بیضه یا فرج زندگی کنند و کاندوم‌ها تنها بخش زیادی از اندام تناسلی را پوشش می‌دهند. بنابراین در واقع هرگونه تماس پوستی با یک فرد آلوده، شما را در معرض خطر قرار می دهد - صرف نظر از اینکه رابطه جنسی دارید یا نه. (شما همچنان باید از کاندوم استفاده کنید زیرا می تواند خطر STD شما را کاهش دهد، اما بدانید که در مورد زگیل محافظ ضد گلوله نیست.)

5. واکسن HPV به پیشگیری از آنها کمک می کند

حدود 90 درصد از زگیل‌های تناسلی توسط دو سویه HPV - نوع شش و 11 - ایجاد می‌شوند و واکسن HPV از شما در برابر هر دوی این موارد محافظت می‌کند.فقط به خاطر داشته باشید که واکسن فقط برای زنان تا سن 26 سالگی توصیه می شود.

6. سیگار کشیدن می تواند زگیل ایجاد کند

نیکوتین می‌تواند با نواحی تحتانی شمارا  نیز با مشکل روبرو کند. یک مطالعه نشان داد که افراد سیگاری 23 درصد بیشتر از افراد غیر سیگاری در معرض ابتلا به زگیل تناسلی هستند. مینکین می‌گوید: «سیگار کشیدن سیستم ایمنی را سرکوب می‌کند، بنابراین شما نمی‌توانید مانند فردی که سیگار نمی‌کشد، با عفونت مبارزه کنید.

7. آنها می توانند در مکان های دیگر ظاهر شوند (مثل گلوی شما)

 رابطه جنسی دهانی می‌تواند منجر به زگیل تناسلی در دهان یا گلو شود، اگرچه مینکین می‌گوید این زگیل‌ها اغلب شناسایی نمی‌شوند. یک مسئله بزرگتر در رابطه با رابطه جنسی دهانی و HPV خطر ابتلا به سرطان دهان مرتبط با HPV است که در بین زنان جوان به سرعت در حال افزایش است (و ناشی از سویه متفاوتی از HPV نسبت به آن چیزی است که منجر به زگیل می شود). سلامت نیوز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: