کد خبر: ۳۰۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۲ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 10
شفاآنلاین-معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت، از برگزاری همایش پزشکان حج تمتع سال جاری ویژه پزشکان کاروان ها، پزشکان مجموعه ها و پزشکان سرگروه حج خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین،از پایگاه اطلاع رسانی حج، دکتر «عادل مقصودی نژاد» افزود: این همایش از ساعت هفت روز دوشنبه بیستم مرداد ماه در محل سالن اجتماعات سازمان حج و زیارت در تهران برگزار خواهد شد.

به گفته وی، در این همایش علاوه بر ارائه مسایل کاری و اجرایی پزشکی حج، مسایل علمی و آموزشی مرتبط مانند راهکارهای مقابله با بیماریهای شایع در حج نیز توسط متخصصان با تجربه این حوزه ارائه می شود.

مقصودی نژاد تصریح کرد: در این همایش همچنین احکام، کارت های شناسایی، سیم کارت های پزشکان و کیف های ویژه آنان توزیع خواهد شد.

معاون حج عمره مرکز حج و پزشکی جمعیت هلال احمر گفت: در حج تمتع امسال 280 پزشک که 60 پزشک زن در بین آنان هستند، در قالب پزشک مجموعه هتل کاروان حجاج را همراهی می کنند.

امسال برای نخستین بار در موسم حج، هفت درمانگاه ویژه بانوان ایرانی در مکه و مدینه ایجاد می شود.

این درمانگاه توسط پزشکان زن اداره می شوند و بصورت شبانه روزی فعالیت می کنند.

پنج درمانگاه ویژه بانوان در مکه و دو درمانگاه نیز در مدینه منوره دایر خواهد شد.

در سال های گذشته بطور متوسط 15 پزشک زن حج تمتع شرکت داشتند که امسال با افزایش چهار برابری به 60 نفر رسیده است.

به گفته این مقام مسوول، در صورت اخذ مجوزهای لازم به احتمال زیاد، این همایش دارای امتیاز بازآموزی بوده و حضور پزشکان در آن الزامی است.

در حج امسال 64 هزار زائر ایرانی در قالب 451 کاروان به زیارت خانه خدا مشرف می شوند که از این تعداد 61 هزار و 500 زائر و دو هزار و 500 نفر نیز عوامل اجرایی، روحانیون، مدیران و معینه های کاروان ها هستند.

عملیات اعزام زائران از 14 شهریور ماه آغاز و تا ششم آبان ماه ادامه خواهد داشت.
ایرنا
برچسب ها: پزشک ، حج ، همایش ، کاروان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: