کد خبر: ۳۰۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۷ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 05
شفا آنلاين-مدیتیشن یا تمرینات ذهنی بهتر از هر نوع دارویی به اختلال بیش فعالی و کمبود توجه در کودکان و بزرگسالان کمک می‌کند.تحقیقات جدید نشان می‌دهد مدیتیشن و تمرینات ذهنی بهتر از دارو به افراد مبتلا به اختلال بیش فعالی و کمبود توجه کمک می‌کند.
به گزارش شفا آنلاين،تقویت مهارت‌های ذهنی با استفاده از تمریناتی که به اصطلاح تمرکز حواس یا مدیتیشن نامیده می‌شود باعث کنار آمدن  با اختلال بیش فعالی یا کمبود توجه در بزرگسالان و کودکانی می‌شود که از این مشکل رنج می‌برند. همچنان که نگرانی‌های زیادی در مورد اثر بخشی  داروهای درمانی ADHDیا اختلال بیش فعالی روبه افزایش است نتایج علمی برخی از تحقیقات میزان نگرانی از این مشکل را کاسته است.

در سال 2007 محققان دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس در یک بررسی نرخ نوجوانان مبتلا به بیش فعالی را در ایالات متحده و فنلاند اعلام کردند که اغلب نوجوانان بویژه در امریکا از داروهای ADHDاستفاده می‌کردند.با توجه به روند روبه رشد آمار مبتلایان سوزان اسمالی متخصص ژنتیک رفتاری در این باره گفت: افزایش نرخ مبتلایان به بیش فعالی و استفاده از داروهای درمانی پرسش‌های زیادی را درباره استفاده از دارو به عنوان خط اول درمان در ذهن محققان ایجاد کرد.

در مطالعه دیگری مشاهده می‌شود؛مجله آکادمی روانپزشکی  کودکان و نوجوانان در امریکا اعلام کرده  مصرف دارو تنها در سال اول اثر درمانی برای  بیماران مبتلا به اختلال بیش فعالی دارد و این اثر در سال سوم به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد.

در مقابل تقویت مهارت‌های ذهنی اثر طولانی مدت بر تمرکز و توجه افراد دارد.جیمز سوانسون روانشناس دانشگاه کالیفرنیا می‌گوید: به نظر می‌رسد مدیتیشن یا تقویت مهارت‌های ذهنی همان نقطه از مغز را که مربوط به اختلال بیش فعالی است مهار می‌کند و فعالیت ADHA را کاهش می‌دهد.به همین دلیل تمرکز حواس  در فرایند مدیتیشن برای درمان این اختلال ذهنی بسیار مهم است.


ایران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: