کد خبر: ۳۰۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۹ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 04
شفا آنلاين-تکنيک‌هاي آرامش مي‌توانند نشانه‌هاي استرس را کم کنند و کمک مي‌کنند از زندگي‌تان بيشتر لذت ببريد. وقتي با مسئوليت‌ها و کارهاي زياد مواجه مي‌شويد، به‌کارگيري تکنيک‌هاي آرامش مي‌تواند در زندگي‌تان موثر باشد.
به گزارش شفا آنلاين،تکنيک‌هاي آرامش با کاهش ضربان قلب، کاهش فشارخون، کاهش سرعت تنفس، کاهش فعاليت هورمون‌هاي استرس و افزايش جريان خون به ماهيچه‌هاي مهم، به آرامش بيشتر و کاهش استرس کمک مي‌کنند. کاهش درد مزمن، بهبود تمرکز و خلق و خو، کاهش خستگي، عصبانيت و گيجي و افزايش اعتماد به‌نفس از ديگر مزاياي استفاده از تکنيک‌هاي آرامش است که استرس را کم مي‌کنند. براي اينکه بيشترين بهره را از تکنيک‌هاي آرامش ببريد، آنها را با ديگر روش‌ها مانند تفکر مثبت، ورزش، خواب کافي، ارتباط با دوستان و اقوام و مديريت زمان به کار ببريد.

متخصصان سلامت مانند پزشکان و روان‌درمانگرها، مي‌توانند تکنيک‌هاي مختلف آرامش را به شما بياموزند. به‌طورکلي اين تکنيک‌ها شامل تمرکز دوباره توجه به مسائل آرامش‌بخش و افزايش آگاهي شما از بدنتان است.

تکنيک‌هاي آرامش به شما کمک مي‌کند با استرس روزمره و استرس مرتبط با بيماري‌هاي خود مانند سرطان و درد مقابله کنيد. برخي از اين تکنيک‌ها عبارتند از:

آرامش خود به خود: اين آرامش از درون شما برمي‌آيد. در اين تکنيک، بايد از تصويرسازي و هوشياري بدن براي کاهش استرس استفاده کنيد. براي رسيدن به آرامش و کاهش تنش ماهيچه‌ها، کافي است کلمات را در ذهن خود تکرار کنيد. مثلا ممکن است مکان آرامي را در ذهن خود تصور کنيد و روي نفس کشيدن تحت کنترل و آرام، کاهش ضربان قلب و احساسات مختلف مانند ريلکس‌کردن دست‌ها يا پاهاي خود تمرکز کنيد.

آرامش پيشرونده عضلات: در اين تکنيک روي کشيدگي و سپس رهايي عضلات تمرکز مي‌کنيد. اين کار باعث مي‌شود به تفاوت کشش و رهايي عضلات توجه کنيد. يکي از اين تکنيک‌ها، کشش و رهايي انگشتان پا و سپس گردن و سر است. حداقل 5 ثانيه به عضلات خود کشش دهيد و 30 ثانيه آنها را رها و اين کار را تکرار کنيد.

تصويرسازي: در اين تکنيک يک تصوير از مسافرت به جايي امن و آرام در ذهنتان بسازيد. در حين تصويرسازي، سعي کنيد از همه حواس خود از جمله بينايي، بويايي، شنوايي و لامسه استفاده کنيد. مثلا اگر تصور مي‌کنيد در کنار اقيانوس به آرامش رسيده‌ايد، به بوي آب شور، صداي امواج و گرماي خورشيد روي پوست خود فکرکنيد.

ساير تکنيک‌ها: تنفس عميق، هيپنوتيزم، ماساژ، مديتيشن، تاي‌چي، يوگا، موسيقي و هنردرماني از ديگر تکنيک‌هاي آرامش است.

بد نيست از همين لحظه با به کار بردن اين تکنيک‌ها آرامش را به زندگي خود بياوريد..


زندگی مثبت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: