کد خبر: ۳۰۰۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۵ - ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - 2022March 01
شعله ور شدن آتش جنگ در اوکراین با جنبش بزرگی برای مخالفت و محکومیت این پدیده شوم در سراسر دنیا مواجه شده است؛ جنبشی که هنرمندان نیز از آن غافل نیستند. شهریار کهن زاد به تازگی با بازنشر قطعه ای به نام «شاهد عینی جنگ» به زبان انگلیسی از زشتی های جنگ می گوید.
شفاآنلاین>اجتماعی>هیچ جنگی را نمی توان یافت که هنرمندان و موزیسین ها با سلاح هنری خود علیه آن نشوریده باشند؛ از «اربابان جنگ» باب دیلن تا «به صلح فرصت دهید» جان لنون، همگی به سلاح هایی تبدیل شدند که مردم دنیا را در بحبوبه جنگ ها به ارزش ها دعوت کنند. 

به گزارش شفاآنلاین:شعله ور شدن آتش جنگ در اوکراین با جنبش بزرگی برای مخالفت و محکومیت این پدیده شوم در سراسر دنیا مواجه شده است؛ جنبشی که هنرمندان نیز از آن غافل نیستند. شهریار کهن زاد به تازگی با بازنشر قطعه ای به نام «شاهد عینی جنگ» به زبان انگلیسی از زشتی های جنگ می گوید. او در این قطعه که در فضایی ساده با گیتار و سازدهنی نواخته شده، روایتگر تصویر جنگ از زیان یک شاهد عینی است؛ تصویری که سعی می کند بدبین نباشد و از دیدن«ستاره ای درخشان» در عمق تاریکی جنگ صحبت می کند.
کهن زاد با انتشار این ویدیو در صفحه شخصی خود نوشته است: «من بد اقبالی و نه ، شاید خوش شانسی آن را داشته ام که به عنوان پزشک وظیفه به چشم خود در ملموس ترین ِفاصله ها جنگ را با پوست و استخوان در درونی ترین ِ لایه های وجودم دیده باشم؛ از این روست که محقانه خود را "شاهد عینی جنگ" می نامم. این آهنگ را ۳۵ سال پیش بر روی دسته گیتاری شکسته در کنار رودخانه "کنجان چم" ِ مهران، در تزاحم با "جنگ " این کریه ترین واقعیت زندگی بشر  ساختم.

قابل مشاهده در دسکتاپ

قابل مشاهده در موبایل



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: