کد خبر: ۲۹۹۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۰ - ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - 2022February 14
تحریک خود می تواند موجب بهبود جریان خون در ناحیه ی تناسلی شود-که برای انتقال استروژن بسیار مهم می باشد
 شفاآنلاین>سلامت>آندریا مک لین توضیحاتی در مورد رابطه ی جنسی(سکس)بعد از یائسگی ارائه داده است
به گزارش شفاآنلاین:یائسگی یکی از آن مواردی است که ما انگلیسی ها صحبت بی پرده درمورد آن را اصلا درست نمی دانیم.ما به این پدیده، گویی یک جهش در فیلم های سوپر قهرمانی باشد، تغییر می گوییم و صحبت در مورد آن را در گفتگوهای مودبانه،مثل یک تابو می دانیم.
اما این پدیده ای است که برای همه زنان اتفاق می افتد-حتی برخی از زنان بسیار زود یائسه می شوند(گاهی در دهه ی بیست سالگی این اتفاق می افتد)-آیا زمان این نیست که تغییراتی در این زمینه نیز جامعه ی مدرن را تحت تاثیر قراردهد؟آیا نباید با صحبت دراین زمینه، به زنان کمک کنیم؟

گروه Loose Women که آندریا مک لین را به جامعه معرفی کرده اند، دقیقا با این احضارات موافق هستند.او به خاطر یک سری مسائل پزشکی مجبور به بیرون آوردن رحم (هیسترکتومی)شده ودچار یائسگی زودتر از موعد شده بود و درنتیجه به طور ناخواسته تبدیل به دختر پیش رو در این زمینه ها شد.اکنون او کتابی با عنوان "اعترافات زن یائسه” نوشته تا از این طریق بتواند تجربیات خود را با زنان به اشتراک بگذارد و به آن ها کمی اطمینان ببخشد.

یکی از جالب ترین وجه هایی که او در زندگینامه ی خود دراین باره بحث می کند، داشتن رابطه ی جنسی بعد از یائسگی ، و درواقع رابطه او با شوهرش نیک فینی ، می باشد.

او دراین باره گفته است که این رابطه مثل رابطه های بعد از به دنیا آوردن بچه است؛ چرا که همه چیز تغییر کرده است و دوباره همه چیزهایی که قبلا انجام می دادید، را باید از اول شروع کنید.

آندریا با روراستی معمولش دراین باره می گوید که:”بخش هایی که ما بر تکیه بر مرطوب بودنشان عمل می کردیم، حالا مانند استخوان خشک می باشند(مطمئنا می دانید که منظور من چیست).”.
و اگر که در ابتدای یائسگی، زندگی جنسی شما، آن چیزی که انتظار دارید، نمی باشد،باز هم سعی کنید و دست از تلاش برندارید؛ آندریا در ارائه اش دیگر زنانی که با خودش در یک قایق می باشند را در این مورد تشویق کرده است.
"آنچه که من از یائسگی فهمیده ام این است که این پدیده تماما سرشار از آزمون و خطا می باشد . یک مورد ممکن است برای یک زن جواب بدهد، و درعین حال ممکن است برای زن دیگری جواب ندهد.این کار صبر زیادی می طلبد اما درنهایت می توانیم به نتیجه برسیم.اگر بخواهم دراین مورد به شما توصیه ای بکنم؟این است که به شما بگویم که در مورد وضعیت زندگی جنسی خود صحبت کنید و سعی نکنید که با مشکلات آن کنار بیایید”.

او سخن خود را اینگونه به پایان می رساند که: "اگر که رابطه برای شما دردناک است، چیزی دراین مورد بگویید و اعتراض کنید.اگر که باز هم نمی توانید راهی پیدا کنید که برایتان دردناک نباشد، پس با پزشک خود دراین مورد صحبت کنید.در واقع دراین زمان ما باید واقعا درمورد این مسئله کاملا صادق و روراست باشیم ".

پس از یائسگی، سطوح استروژن و تستوسترون در بدن کاهش می یابد، که می تواند منجر به نازک شدن بافت واژن، تحریک و خشکی شود.در این زمان ممکن است شما در زمان نفوذ، مشکلاتی مثل ناراحتی و درد را تجربه کنید ، همانطور که بسیاری از زنان چنین مشکلاتی را گزارش داده اند.

بااین حال، خواهشا شایعاتی در مورد اینکه شما در قسمت پایین خود مثل یک قارچ ، به شدت خشک می شوید (چرا که چنین نیستید) و البته اینکه شما نمی توانید در مورد علائم منفی این پدیده کاری بکنید را، باور نکنید.همانطور که آندریا به شما توصیه کرد،اگر که نیاز به مهارت دارید، با دکتر خود صحبت کنید و هم چنین محصولاتی که به طور اختصاصی برای بهبود سلامت جنسی طراحی شده اند را مورد توجه قرار داده و از آنها استفاده کنید.
از استفاده از روان کننده ها نترسید،چرا که در دنیای مدرن امروز،اینگونه محصولات در عین اینکه میل جنسی را افزایش می دهند ، باعث راحتی بیشتر نیز می شوند. برای مثال، روان کننده ی Durex Aloe Vera ما به اندازه ی کافی نرم و ملایم می باشد تا ناراحتی و خشکی شما را از بین ببرد.
هم چنین تحریک خود می تواند موجب بهبود جریان خون در ناحیه ی تناسلی شود-که برای انتقال استروژن بسیار مهم می باشد-بنابراین می توانید در این زمان به کمک شریک خود یا به تنهایی از یک ویبراتور استفاده کنید.
درنهایت، به یاد داشته باشید که عمل مقاربت موجب تحریک واژن می شود و این کار محوطه ی واژن را سالم ومتعادل نگه می دارد،بنابراین باید بدانید که ممارست این کار از نظر فنی برای سلامتی شما مفید می باشد.

یائسگی مستقل از سنی که شما آن را تجربه می کنید، می تواند یه شوک باشد. اما اجازه ندهید که تبدیل به یک تابو شود-با سری بالا با آن مقابله کنید و مطمئن باشید که با این کار احساس بهتری خواهید داشت.
برچسب ها: رابطه ، جنسی ، یائسگی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: