کد خبر: ۲۹۷۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۷ - ۲۶ دی ۱۴۰۰ - 2022January 16
اغلب مردان از نظر جنسی تا دهه ۷۰ زندگیشان فعال می‌مانند؛ با توجه به مطالعات جدید، و همچنین مطالعاتی که از قبل بوده، شور و حرارت جنسی به سرعت بعد از یائسگی زنان کاهش می‌یابد.

شفاآنلاین>سلامت جنسی> میل جنسی زنان با توجه به تغییرات هورمونی که در بدن آن ها رخ می دهد در یک دوره سنی کاهش یافته و در یک دوره به اوج می رسد.

به گزارش شفاآنلاین: میل جنسی زنان در سنین مختلف بعد از بلوغ دچار کاهش و افزایشاتی می‌شود که نتیجه تغییرات و تحولات سیستم بدنی می‌باشد. در یک دوره میل جنسی زنان به اوج می‌رسد و در دوره‌ی سنی خاصی این میل کاهش می‌یابد. چنانچه در این بخش از سلامت جنسی خواهیم گفت یک مقاله جدید نشان داد که نیرو‌های تکاملی همچنین زنان را وادار به رابطه جنسی می‌کنند، اگرچه به روش‌های غیر منتظره.

میل جنسی در افراد مختلف پیرو وضعیت روحی و جسمی آن‌ها است و در این بین هورمون‌های استروژن و تستسترون توانایی آن را دارد که در میل جنسی و شرایط جسمانی خانم‌ها و آقایان تاثیر گذار باشد، ولی در تازه‌ترین تحقیقات پژوهشگران در سال ۲۰۱۰ بر روی دختران مجرد و زنان متاهل نتایج قابل توجه متفاوت دیگری در مورد میل جنسی زنان کشف شد که در این بخش مختصری از آن به شرح ذیل در اختیار شما قرار داده میشود.

محققانی دریافتند که زنان در دهه ۳۰ و اوایل دهه ۴۰ نسبت به زنان جوان به طور قابل توجهی میل جنسی بیشتری دارند. زنان در سنین ۲۷ - ۴۵ نه تنها تمایلات جنسی بیشتری دارند، بلکه از زنان ۸۱-۶۲ سال فانتزی روابط جنسی بیشتری نیز دارند و آن‌ها نسبت به زنان جوان بیشتر تمایل دارند که رابطه جنسی تفننی داشته باشند، حتی برای یک شب به عبارت دیگر، با وجود تصویر میل شدید جنسی دخترانه از زنان، این زنان در سال‌های میانی خود بیشتر از نظر جنسی فعال هستند در مقابل، افزایش علاقه جنسی و خروجی در مردان، معمولاً با تعداد گزارش ارگاسم‌ها در هر هفته، اوج می‌گیرد و سپس در یک سطح ثابت قرار می‌گیرد (به طور متوسط سه اوج ارگاسم در هر هفته) برای اغلب دوران زندگیشان.

اغلب مردان از نظر جنسی تا دهه ۷۰ زندگیشان فعال می‌مانند؛ با توجه به مطالعات جدید، و همچنین مطالعاتی که از قبل بوده، شور و حرارت جنسی به سرعت بعد از یائسگی زنان کاهش می‌یابد.

چرا زنان در سال‌های میانسالی خود فعال‌تر از سن نوجوانی و ۲۰ سالگی خود هستند؟
سیر تکامل و تحول زنان را تشویق می‌کند که از لحاظ جنسی فعال باشند، چون باروری آن‌ها شروع به کاهش می‌کند و به یائسگی می‌رسند.

چگونگی کار تئوری آن ها:

اجداد زنان ما عادت داشتند که فرزندان بسیاری داشته باشند - شاید هم به اندازه نیمی از آن‌ها از بیماری ها، گرسنگی، جنگ و ... می‌میردند. این آسیب‌ها باعث می‌شد تا کودکان بیش تری داشته باشند.

باردار شدن برای زنان و دختران در سنین نوجوانی و اوایل ۲۰ سالگی بسیار آسان‌تر است - بسیار آسان‌تر است که آن‌ها زمان زیادی را صرف داشتن رابطه جنسی کنند با این حال بعد از اواسط دهه ۲۰، انگیزه‌ای که به مغز ما می‌رود، با واقعیت تلخی مواجه می‌شود:باردار شدن برای اینکه عمر مفید باقیمانده تخمک‌ها رو به اتمام است، سخت و سخت‌تر می‌شود و زنان در سال‌های میانی خود به دنبال روابط جنسی بیشتر هستند و بیشتر واکنش نشان می‌دهند.

زنان در چه سنی تمایل بیشتری به رابطه جنسی دارند؟

برای آزمایش این نظریه، آن‌ها از ۸۲۷ زن خواستند تا پرسشنامه‌ای را در مورد عادت‌های جنسی خود تکمیل کنند و در حقیقت، آن‌ها دریافتند که زنانی که اوج سال‌های باروری خود را گذرانده اند، اما کاملا به یائسگی نرسیده اند، بیشتر از لحاظ جنسی فعال بوده اند. این گروه سنی ۲۷ تا ۴۵ سال گزارش داده شده که نسبت به دو گروه سنی دیگر در این مطالعه، ۱۸ تا ۲۶ و ۴۶ به بالا روابط جنسی بیشتری دارند.

زنان در سال‌های میانسالی خود بیشتر از زنان جوان درباره فردی به غیر از همسرشان خیال بافی می‌کردند. یافته‌های جدید با یافته‌های مقاله بوس در سال ۲۰۰۲ همخوانی دارد، که نشان می‌دهد:

زنان در سنین ۳۰ سالگی احساس شهوت بیشتری نسبت به زنان در گروه‌های سنی دیگر دارند.

در هر دو مطالعه، این یافته‌ها برای هر دوی زنان متاهل و مجرد صدق می‌کردند و به این معنی است که زنان متاهل در دهه ۳۰ و اوایل دهه ۴۰ بیش از زنان متاهل در سنین ۲۰ سالگی و همچنین زنان مجرد گرایش بیشتری به داشتن روابط جنسی دارند.
اوج میل جنسی زنان در ۳۰ سالگی

همچنین اینکه زن‌ها مادر شده باشند یا خیر، فرقی نمی‌کند.

تنها سن، تاثیر زیادی بر جنسیت و رفتار جنسی دارد با این حال، برخی از نقص‌های موجود در مقاله جدید وجود دارد.

بطورکلی: سه چهارم شرکت کنندگان در این مطالعه در یک وب سایت استخدامی بودند که بسیاری از آن‌ها به دنبال چیزی می‌گشتند، به این معنی که یک مشکل در انتخاب نمونه‌ها وجود داشت. (سایر شرکت کنندگان در دانشگاه تگزاس در آستین بودند.)

نویسندگان همچنین خاطرنشان می‌کنند که توضیح دیگری برای اینکه چرا زنان در دهه ۳۰ و اوایل دهه ۴۰ ممکن است جنسی بیشتری داشته باشند، وجود دارد.

بسیاری از آن‌ها ممکن است به سادگی رابطه جنسی برایشان آزدتر و ساده‌تر باشد، تا زنان در سنین نوجوانی و اوایل دهه بیست سالگی با این حال، این سوال مطرح می‌شود که چرا آن‌ها راحت‌تر هستند:شاید تکامل به این راحتی برنامه ریزی شده باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: