کد خبر: ۲۹۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۵ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 01
شفاآنلاین- محققان گوگل به زودی لنزهایی را تولید می کنند که از الگوی عنبیه چشم انسان به عنوان گذرواژه استفاده می کند.
به گزارش شفاآنلاین از پایگاه ساینس، شرکت گوگل اخیرا درخواست ثبت دو اختراع جدید را در رابطه با لنزهای چشمی مطرح کرده است که می توانند ساختار بافت چشم انسان را به یک اثر انگشت منحصر به فرد تبدیل کنند.

از آنجا که ساختار بافت چشم انسان ها مانند اثر انگشت آن ها منحصر به فرد است، انتظار می رود این فناوری جدید گوگل به درستی کار کند. این لنزها به نوعی حسگر خازنی مجهز خواهند بود تا تفاوت بین کره چشم انسان و یک گوی شیشه ای را درک کنند.

بعد از انتشار خبر تولید لنزهای جدید گوگل که توانایی سنجش میزان قند موجود در اشک چشم افراد مبتلا به دیابت را دارند، شنیدن اخبار مختلف درباره فناوری های جدیدی که دنیای امروز را بیش از هر زمان دیگری به داستان های علمی – تخیلی نزدیک می کند، دور از انتظار نیست.

بر اساس درخواست ثبت اختراع گوگل، این فناوری در سه مرحله اجرا می شود. در مرحله اول پرتو های نور به عنبیه چشم تابیده می شود، سپس یک یا چند حسگر نوری که روی سطح یا درون ساختار لنز شفاف تعبیه شده اند و حداقل بخشی از بافت چشم را پوشش می دهند، پرتو های بازتابیده از عنبیه را دریافت کرده و اطلاعات تصویری ایجاد می کنند که ساختار عنبیه را به تصویر می کشد. در مرحله سوم با استفاده از اطلاعات تصویری به دست آمده، یک اثر انگشت منحصر به فرد ایجاد می شود.

حسگرهای خازنی امکان استفاده از هرچیزی به غیر کره چشم انسان را برای رمزگشایی، منتفی می کنند. به علاوه این فناوری تنها زمانی به درستی عمل می کند که لنز مورد بحث درون چشم انسان زنده ای قرار گیرد که مالک است.

علاوه بر استفاده از این لنز در تدابیر امنیتی، می توان آن را برای بررسی وضعیت سلامت چشم، میزان و ترکیبات اشک، دفعات پلک زدن و غیره نیز به کار گرفت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: