کد خبر: ۲۹۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۵ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۳ - 2014July 29
شفا آنلاین:مهمترین مزایای مشاوره این است که در هر شرایطی که هستیم،‌کمک می‌کند احساس رضایت بخش تری از زندگی و روابط خود داشته باشیم.
به گزارش شفا آنلاین ، محمدرضا نظامی،‌ روانشناس خانواده ، گفت: ما برای مدیریت روابط‌مان نیاز به کمک فردی متخصص و تعلیم دیده داریم. مشاوره زوجین کمک موثری برای زوج‌هایی است که مشکلاتی از قبیل احساس رنجش، مشاجره و یا نارضایتی ولی علاقگی نسبت به یکدیگر دارند. این نکته که در مدیریت رابطه یا حتی بازسازی آن نیاز به کمک داشته باشید، اولین نکته در راه بهبود روابط است.

وی تصریح کرد: بیشتر دانسته‌های ما در رابطه زندگی مشترک چیز‌هایی است که از اطرافیان و خانواده خود آموخته‌ایم. گاهی مواردی که آموخته‌ایم راهنمای خوبی برای ما است و رابطه زوجین را بهبود می‌بخشد یا اطرافیان خود آموخته‌ایم ممکن است نتایج وحشتناکی به بار آورد.

نظامی ادامه داد: مشاور به شما و  همسرتان کمک می‌کند تا موضوعات مورد اختلاف در رابطه زوجین را پیدا کرده و مشخص کند چه تغییراتی در رفتار هر کدام نیاز است تا احساس بهتری داشته باشند. زوج درمانی می‌تواند شامل آموزش برخی مهارت‌‌های ارتباطی هم باشد. صبور بودن لازمه جلسات مشاوره است تا آن را تا پایان ادامه دهند و نتیجه بخش باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد:  برقراری تعادل میان انتظارات زوجین با دو روحیه متفاوت کار ساده‌ای نیست اما ممکن است مراجعه به یک مشاور خانواده کمک زیادی در این زمینه خواهد کرد، زوج‌هایی که یاد نگیرند چطور باهم ارتباط برقرار کنند تا حساس با ارزش بودن و مورد احترام بودن کنند، به احتمال زیاد آینده شادی نخواهند داشت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: