کد خبر: ۲۹۴۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۶ - ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - 2021December 06
سومین عامل پرداختن مردان به خود ارضایی، نداشتن رابطه صمیمانه، عاطفی و رضایت بخش با همسر می‌باشد.
شفاآنلاین>سلامت> امروزه با وجود ازدواج های اختیاری و حتی گاه عاشقانه، اختلالی تحت عنوان خودارضایی افراد متاهل مطرح می باشد که علی‌رغم تمام نظرات به اصطلاح دانشمندان محترم غربی!، مبنی بر عدم اشکال خود ارضایی، این افراد و همسران آنها به شدت در رنج می باشند.
به گزارش شفاآنلاین: زنان این مردان از این که مورد بی مهری و بی توجهی همسر خود قرار گرفته اند و از اینکه همسرشان یک منحرف جنسی است به شدت در رنج بوده و این ناراحتی را به انحاء گوناگون در زندگی مشترک خود ظاهر ساخته و حتی در مواردی به دنبال طلاق می باشند.

مردان متاهلی که علی رغم داشتن همسر خودارضایی می کنند، متاسفانه از یک حقارت شدید رنج می برند و حتی در مواردی که فرد طبق نظر پزشک! این کار را بی مشکل قلمداد کرده است، باز هم با احساس حقارت و احساس غیر طبیعی بودن رفتارش به شدت درگیر می باشد و دقیقا همین مساله است که او را به سوی درمان سوق می دهد.

اما چرا برخی مردان متاهل خود ارضایی می کنند؟
این سوالی است که پاسخ دادن به آن بسیار دشوار می باشد، چرا که عوامل متعددی ممکن است سبب بوجود آمدن این رفتار انحرافی بشود و در مواردی نیز ترکیبی از این عوامل وجود دارد که موقعیت را برای تشخیص دشوارتر می نماید. در ادامه به برخی از علل شاخص این رفتار اشاره می کنیم:

1. برخی از مردان به علت انجام خود ارضایی در دوران مجردی، حتی پس از ازدواج نمی توانند از این رفتار انحرافی دست بردارند. در این گونه موارد می توان از اصطلاح «اعتیاد به خود ارضایی» استفاده کرد. متاسفانه این مردان با این استدلال اشتباه که «اگر ازدواج کنند، خودارضایی را ترک خواهند کرد»، اقدام به ازدواج می کنند.
2. یکی دیگر از عوامل این رفتار، «کمال گرایی منفی» است. مردانی که در دوران مجردی و یا پس از ازدواج تصاویر یا فیلم های جنسی تماشا می کنند، در اثر دیدن زنانی با بدن های ویژه (بسیار تحریک کننده) و همچنین دیدن روابط جنسی غیر عادی، نگاهی کمال گرایانه به زن و رابطه جنسی پیدا کرده و دیگر با همسر خود که زنی عادی می باشد و همچنین رابطه جنسی با همسر خود که رابطه ای عادی می باشد، میزان تحریک لازمه را دریافت نکرده و لذت کافی را نمی برند. در این موارد متاسفانه، تنها شیوه ای که آنان برای ارضاء حس کمال گرایی منفی خود می یابند! این است که با خیال پردازی های خود، زنان و رابطه های جنسی آنچنانی را، در ذهن خود تصویر سازی کنند و با این تصاویر و خیالات به خود ارضایی بپردازند.
3. سومین عامل پرداختن مردان به خود ارضایی، نداشتن رابطه صمیمانه، عاطفی و رضایت بخش با همسر می‌باشد. مردانی که به هر دلیل از همسر خود راضی نبوده و از دیدن او خوشحال نشده و از بودن در کنار او احساس آرامش ندارند، معمولا با دیدن او و تصور و خیال پردازی با او، تحریک نشده و لذت نمی برند. اگر مردی اینگونه باشد، پس از چند رابطه جنسی ناقص و کم لذت با همسر، خود ارضایی را ترجیح داده و به این انحراف روی می آورند.
4. عامل دیگر، وجود «اختلالات جنسی» در مرد می باشد. مردانی به اختلالات کارکردی جنسی مانند زودانزالی، دیرانزالی، بی انزالی، اختلال نعوظ، ... گرفتارند، در اثر عدم توانایی برقراری یک رابطه جنسی کامل با همسر، متاسفانه بجای پرداختن به درمان، از همسر خود دور شده و به خود ارضایی روی می آورند.
5. آخرین عاملی که در این رابطه می توان نام برد، داشتن «همسر غیر جنسی» می باشد. به صورت کلی به سه گروه از زنان می توان زنان غیر جنسی گفت :
- اول زنانی که به دلالیل مختلفی مانند ناآگاهی، تنبلی، افسردگی، ... از رسیدگی به خود و داشتن بدنی زیبا، اصلاح شده و معطر، ظاهری آراسته و زیبا و دهانی خوشبو و ... خودداری می کنند.
- دوم زنانی که تمایل به رابطه جنسی نداشته و به اصطلاح سردمزاج می‌باشند.
- سوم زنانی که رابطه جنسی با آنان بسیار دشوار، پردردسر و آزار دهنده است، مانند زنانی که رابطه جنسی را پلید و زشت می دانند یا رابطه با آنان دردناک است، یا زنانی که مدام ایراد می گیرند و با همسر خود همراهی ندارند. در چنین وضعیتی نیز ممکن است مرد در گذر زمان به انحراف خود ارضایی روی بیاورد! و اگرچه خودش می داند در حال آسیب زدن به خود می باشد، اما این آسیب را به آن رابطه دشوار ترجیح دهد.
خود ارضایی برای مردان متاهل، یک شکست در زندگی مشترک محسوب می گردد، و عواقبی غیر جنسی مانند پرخاشگری، قهر، ایراد گرفتن، بی اعتنایی به همسر و خانواده، پرداختن به امور حاشیه ای و... را می تواند به دنبال داشته باشد، چرا که بخشی از احساس مردانگی در مردان، وابسته به داشتن رابطه جنسی خوب و کامل با همسر می‌باشد و مردی که در این رابطه شکست می خورد، احساس غرور و مردانگی خودش را در مقابل همسرش از دست می‌دهد.
اما خوشبختانه این معضل به سادگی قابل حل می باشد، که در نوشتاری دیگر به درمان آن اشاره می کنیم.

برچسب ها: مردان ، متاهل ، خود ارضایی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: