کد خبر: ۲۹۳۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - 2022December 19
یافته‌ها از تجزیه و تحلیل داده‌های ثبت سرطان جمع‌آوری‌شده از زنان در انگلستان بین ژانویه ۲۰۰۶ تا ژوئن ۲۰۱۹ است. آنها تا پایان سال ۲۰۱۹ بین ۲۰ تا ۶۴ سال سن داشتند.
شفاآنلاین>سلامت>یک مطالعه جدید نشان می دهد که هر چه دختران زودتر در برابر "ویروس پاپیلومای انسانی" (HPV) واکسینه شوند، خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم در آینده در آنها کاهش می یابد.
به گزارش شفاآنلاین:در مقایسه با زنان واکسینه نشده، خطر سرطان دهانه رحم در بین افرادی که واکسن دوظرفیتی HPV را در سنین ۱۲ یا ۱۳ سالگی دریافت کرده بودند ۸۷ درصد کمتر بود. در مقابل، در افرادی که واکسن را در سنین ۱۴ تا ۱۶ سالگی دریافت کرده بودند، ۶۲ درصد کمتر و در افرادی که در ۱۶ تا ۱۸ سالگی واکسینه شده بودند، ۳۴ درصد کمتر بود.

یافته‌ها از تجزیه و تحلیل داده‌های ثبت سرطان جمع‌آوری‌شده از زنان در انگلستان بین ژانویه ۲۰۰۶ تا ژوئن ۲۰۱۹ است. آنها تا پایان سال ۲۰۱۹ بین ۲۰ تا ۶۴ سال سن داشتند.

برنامه واکسیناسیون HPV در سال ۲۰۰۸ در انگلستان آغاز شد. طبق این مطالعه تا ژوئن ۲۰۱۹، حدود ۴۵۰ مورد کمتر ابتلاء به سرطان دهانه رحم و ۱۷۲۰۰ مورد کمتر ابتلاء به پیش‌سرطان دهانه رحم در بین زنان واکسینه شده در آنجا مشاهده شد.

به گفته محققان، یافته‌های آنها نشان می‌دهد واکسن دوظرفیتی از سرطان دهانه رحم جلوگیری می‌کند. دوظرفیتی به این معنی است که واکسن با دو نوع HPV مبارزه می‌کند.

«پیتر ساسینی»، نویسنده این مطالعه و استاد کالج کینگ لندن، می‌گوید: «اگرچه مطالعات قبلی فایده واکسیناسیون HPV را در پیشگیری از عفونت HPV نشان داده اند، اما شواهد مستقیم در مورد پیشگیری از سرطان دهانه رحم محدود بود.»

واکسن دوظرفیتی در برابر دو نوع رایج HPV که عامل ۷۰ تا ۸۰ درصد از سرطان‌های دهانه رحم هستند محافظت می‌کند. این دو نوع ویروس HPV در ۹۲ درصد از زنانی که قبل از ۳۰ سالگی به سرطان دهانه رحم مبتلا شده بودند وجود دارد.
برچسب ها: واکس ، ریسک ، سرطان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: