کد خبر: ۲۸۹۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۰ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - 2021September 12
نقاط مختلفی از مغز در رابطه نزدیک با یک دیگر هماهنگ عمل می کنند تا انزال طبیعی اتفاق بیفتد.
شفاآنلاین>سلامت جنسی> روش های بسیاری برای درمان زودانزالی مردان وجود دارد که باید با توجه به بدن شخص درمان زودانزالی وی صورت گیرد. در صورت درمان نکردن و مراجعه نکردن به پزشک ممکن از دچار مشکلاتی که در آخر یاد آورد شدیم بشود.
به گزارش شفاآنلاین:پس حتما برای درمان زود انزالی اقدام نمایید. در صورتی که دچار مشکل زودانزالی شده اید اصلا نگران نباشید و سریعا اقدام کنید تا درمان زودتر انجام شود.

انزال زودرس «زود انزالی» چیست؟

انزال زودرس «زودانزالی» بـه انـزالی غیرقابل بازرسی گفته می شود که قـبـل از نـزدیـکـی و انـجـام رابطه ي جنسی و یا مدت زمان بسـیـار کـمـی پـس از ان بـا میزان تحریک کم و خلاف میل فـرد انـجـام گیـرد.
خرید دوره آموزش فتومونتاژ 
خرید دوره آموزش فتومونتاژ

مشاهده
yektanet-logo-sign
تبلیغ


گروه سلامت تالاب: اینروزها عده زیادی از مردان به کلینیک سلامت خانواده و ناتوانی جنسی مراجعه می کنند تا درباره یکی از مشکلات خود در زمینه ارتباط زناشویی با همسرشان مشاوره کنند. موضوع به این سادگی نیست چون با ایجاد افسردگی و اضطراب در زوجین، موجب اختلال در سلامت روان و رفتار آنان ودر برخی موارد پرخاشگری هردو نفر می شود.


پژوهشگرانى که روى بیمارى زود انزالی کار می کنند، اعلام کردند که میتوانند این اختلال را تعریف کنند. به گفته آن ها انزال در مبتلایلان به زود انزالی در کمتر از 118 ثانیه از شروع مقاربت صورت میگیرد.


از طرفی زود انزالی یا انزال زودرس به حالتی گفته می شود که فرد زودتر از زمانی که می خواهد به انزال برسد و یا اینکه به حدی زود به انزال برسد که همسرش از ارتباط زناشویی لذت کافی نبرد البته باید انتظارات، واقعگرایانه باشند. این تعریفی است که مورد تایید اکثر متخصصان مسایل جنسی یا سکسولوژی است.

زمان استاندارد انزال در مردان :

زمان استانداردی برای رسیدن به انزال درنظر گرفته نشده است. باوجود اینکه طبق نظر اکثریت افرادی که در مطالعات شرکت داشته‌اند یکسری زمان‌هایي پیشنهاد شده اما هیچ کدام قطعی نیستند چون این زمان بسته بنظر و رضایت افراد از رابطه زناشویی‌شان از هر زوج تا زوج دیگر متفاوت است اما پیشنهاد شده که اگر در 50 درصد یا بیشتر موارد ارتباط زناشویی انزال زمانی اتفاق افتاد که فرد و یا همسرش راضی نبودند یعنی فرد مشکوک به این اختلال هست و می توان او را مورد تشخیص و درمان قرار داد.


درضمن این مهم است که اول ببینید چه زمانی متوجه شدید که اختلال زود انزالی را دارید و از کجا متوجه شدید. آیا خودتان ناراحتید؟ همسرتان از روش رابطه راضی نیست، طبق معمول گرفتن شرح حال دقیق از زوجین جزو سنجش‌هاي‌ اولی‌‌ است که برای تشخیص و درمان اختلال زود انزالی انجام می شود، چون رابطه زوج‌ها در ایجاد و یا دامن زدن به مشکل زود انزالی نقش به سزایی دارد.
 

دلایل و عواقب زود انزالی مردان :

نشانه اصلی زود انزالی مردان، انزالی غیرقابل بازرسی است که قبل از انجام گرفتن رابطه زناشویی و یا مدت زمان بسیار کمی پس از ان با میزان تحریک کم و خلاف میل فرد اتفاق بیفتد.


مساله زود انزالی می تواند باعث نارضایتی جنسی در هردو طرف شده و اضطراب ناشی از این مشکل را بیشتر کند. زود انزالی یکی از متداولترین اختلال فعالیت زناشویی در مردان است و ممکن است برای هر مردی در بعضی از مراحل زندگی رخ دهد.


اکثر موارد زود انزالی فاقد عامل یا دلیل خاص است. عوامل روانی مثل اضطراب، احساس گناه یا افسردگی نیز ممکن است به زود انزالی منجر شوند. در برخی موارد، زود انزالی ممکن است به خاطر عوامل دکتری مثل مشکلات هورمونی، آسیب‌هاي‌ جسمی و یا عوارض جانبی بعضی داروها باشد.


ابتلا به عارضه زود انزالی منجر به بروز اختلالات روان مانند اضطراب، افسردگی و سردی روابط زوجین میشود و بر روان آنان تاثیر می گذارد و بهمین علت، بسیار مهم است که درباره عارضه زود انزالی بیشتر بدانیم و به موقع به مشاور مراجعه کنیم.


متخصص و دکتر مربوطه سابقه فعالیت زناشویی و دکتری شما را بررسی خواهد کرد و آزمایش کلی را انجام خواهد داد. ممکن است دکتر بخواهد با همسر شما نیز صحبت کند چون زود انزالی ممکن است دلایل بسیاری داشته باشد. دکتر، آزمایش لازم را انجام می دهد تا مشکلات دکتری فرد را بررسی کند.

روش درمان در زود انزالی مردان :

-در تعداد زیادی از موارد، زود انزالی خود بخود درمان می شود. انجام تمرینات ریلکسیشن و آرام سازی و استفاده از متدهای منحرف کردن حواس می تواند در به تاخیر انداختن انزال کمک کند.


-در بعضی مردها ترک مصرف دخانیات و مواد مخدر در درمان زود انزالی کمک کننده خواهد بود.


-متخصص از شما و همسرتان می خواهد که روی متدهایی برای به تاخیر انداختن انزال کار کنید. این تکنیک‌ها تشخیص و بازرسی احساساتی است که باعث انزال زود رس میشود.


-در سایر موارد برای کاهش حساسیت در آلت تناسلی، استفاده از کاندوم توصیه میشود.


-مشاوره‌ها و رفتار درمانی خط اول درمان عارضه زود انزالی به شمار میرود و می تواند اضطراب ناشی از این مساله را کاهش دهد. مرحله بعدی، استفاده از کاندوم است.کاندوم سبب کاهش تحریک پذیری می شود.


در صورتی که یک کاندوم قادر به اینکار نباشد از دو کاندوم میتوان استفاده کرد ضمن اینکه کاندوم سبب پیشگیری از بیماری‌هاي‌ مقاربتی و بارداری هم میشود.


-استفاده از دارو، گام سوم در درمان زود انزالی است. این داروها به این دلیل استفاده می شوند که یکی از عوارض جانبی اینگونه داروها، پیشگیری از ارگاسم است که باعث به تاخیر انداختن انزال میشود.

-استفاده از شیوه ماستر و جانسون

این شیوه، در چهارمین مرحله از درمان افراد مبتلا به زود انزالی انجام می گیرد که به همکاری خود فرد و همسرش نیاز مبرم دارد. این روش شامل یادگیری تشخیص و بازرسی احساسی است که به ارگاسم منجر می شود.


این روش نیاز به اراده و تمرین دارد ولی بسیار موثر است. برای آموزش و تمرین این روش باید به مشاوران و متخصصان سلامت جنسی در کلنیک‌هاي‌ سلامت خانواده مراجعه شود تا با آموزش خصوصی دراین باره، کار به نحو موثر صورت گیرد.

درمان‌های موضعی زود انزالی در مردان :

استفاده از کرم‌ها و اسپری‌هاي‌ کاهش‌دهنده حس سطحی دستگاه تناسلی نیز سبب کاهش احتمال زود انزالی میشود.

به یاد داشته باشید که قبل از آغاز فعالیت زناشویی، موضع رابا صابون شستشو دهید تا از بی‌ حسی بیشتر آلت پیش گیری شود. متاسفانه از این روش به صورت خودسرانه و بسیار معمول استفاده شده که عوارض زیادی را در پی دارد.


استفاده از بی‌حس‌کننده‌هاي‌ موضعی، در آخرین مرحله از درمان افراد مبتلا به انزال زودرس قرار دارد و به هیچ‌وجه نباید در ابتدای کار از ان استفاده کرد. استفاده از روش‌هاي‌ موضعی باید با تشخیص و صلاحدید دکتر و براساس سیر درمان و بهبودی باشد.

عواقب درمان نکردن زودانزالی

اختلال در انزال سه نوع شایع دارد که انزال زودرس، انزال دیررس و عدم انزال را شامل می شود‎


اختلالات جنسی شایع در مردان را می توان به سه دسته بزرگ تقسیم کرد: اختلال در میل جنسی، اختلال در نعوظ و اختلال در انزال. اختلال در انزال سه نوع شایع دارد که انزال زودرس، انزال دیررس و عدم انزال را شامل میشود. این هفته به موضوع انزال زودرس که شایع ترین اختلال جنسی در مردان است، می پردازیم.

به گزارش گروه سلامت تالاب: براساس آمار، تقریباً یک‌سوم مردان دچار انزال زودرس هستند که می تواند ضمن ایجاد مشکل شدید در روابط زناشویی، تبعات اجتماعی و خانوادگی شدید به همراه داشته باشد. دراین میان، متأسفانه کم نیستند بیمارانی که به پیشنهاد دوستان و اطرافیان برای درمان مشکلشان از مواد مخدر استفاده میکنند و رفته‌رفته دچار اعتیاد میشوند. گاهی مشکل انزال زودرس، اختلال روابط زن و شوهر را در پی دارد و به طلاق می‌انجامد.


باید بدانید انزال پدیده‌اي است که در ان؛ سیستم عصبی مرکزی و محیطی دخیل است. نقاط مختلفی از مغز در رابطه نزدیک با یک دیگر هماهنگ عمل می کنند تا انزال طبیعی اتفاق بیفتد.


با این حساب، هر عاملی که سبب ایجاد اختلال یا آسیب در سیستم عصبی مرکزی یا محیطی شود، می تواند در فرآیند انزال اختلال ایجاد کند. مثلاً در بیمارانی که به مدت طولانی دچار دیابت هستند، اعصاب محیطی بدن ممکن است دچار آسیب شود ودر تعدادی از این مردان ما پدیده انزال پس گرد را خواهیم داشت یعنی هنگام انزال مایع منی داخل مثانه ریخته، بعداً با ادرار دفع می شود.

اگر با مشکل انزال زودرس برخورد صحیح نشود، می تواند منجر به عواقب ناخواسته جدی شود. مردانی که دچار انزال زودرس هستند، رضایت آن ها از روابط زناشویی اندک است، اعتماد به نفس جنسی آن ها کاهش می یابد، سعی می کنند از برقرار کردن رابطه زناشویی فرار کنند ودر دسترس افسردگی قرار می گیرند.


همچنین همسران مردانی که انزال زودرس دارند، بیشتر مبتلا به عدم رضایت جنسی و عدم ارضا و نیز استرس فردی میشوند. ممکن است افراد مختلف تعریف خاصی از این مفهوم در ذهن شان باشد یا انتظارات متفاوتی از خود داشته باشند، ولی این دلیل وجود بیماری نیست.


تعدادی از کمپانی‌هاي‌ سود‌جو از همین مورد سوء‌استفاده کرده و از جیب بیماران خود ساخته، سود چند صد میلیون دلاری درسال به دست می‌آورند. باید بدانید انزال زودرس به انزال زودتر از دو دقیقه که در بیش از 90 درصد روابط زناشویی اتفاق بیفتد، اطلاق می شود و ان در صورتی است که فرد نزدیکی مرتب و منظم داشته باشد. این به این معنی است که اگر تعداد روابط زنانشویی کم مثلاً ماهانه یک‌بار یا حتی کمتر از ان باشد، نمیتوان در مورد اینکه فرد دارای انزال زودرس است یا نه، قضاوت دقیق کرد.


انزال زودرس هم دو نوع است؛ یکی نوع اولیه که فرد از بدو زندگی زناشویی دچار ان است و دیگری ثانویه که بیمار پس از یک دوره روابط زناشویی طبیعی، دچار ان میشود.

پس از اینکه مشخص شد، مردی طبق تعریف علمی انزال زودرس دارد، نباید بلافاصله برای او دارو تجویز کرد. مثلاً وقتی با بیمار صحبت میشود، متوجه می شویم مشکلات دیگری وجوددارد که به صورت انزال زودرس تظاهر یافته است در حالی‌که فرد دچار انزال زودرس نیست و از مشکلات عاطفی با همسرش رنج می برد. گاهی مرد دچار اختلال در نعوظ است که به شکل ناتوانی در تداوم ان مشاهده می شود.


برای اینکه این توانایی در ابقای نعوظ مشکل‌ساز نشود، فرد وقوع انزال را عمدا تسهیل می کند. دراین موارد باید به ریشه مشکل پرداخت و ان را برطرف کرد.
برچسب ها: درمان ، زود انزالی ، مردان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: