کد خبر: ۲۸۸۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۱ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - 2021September 04
هیجان و برانگیختگی جنسی در زنان و مردان، چند مرحله دارد. دقت به چرخه پاسخ جنسی واجب است، چرا که در هر مرحله برای زنان حس متفاتی به وجود می آورد.
شفاآنلاین>سلامت جنسی>شاید باورتان نشود ولی تا نیم قرن پیش،ارگاسم زنان چیز تعجب آور و ناشناخته ای بود و خیلی از اشخاص بر این عقیده بودند که لذت جنسی در رابطه تنها ویژه مردان است. ولی کم کم فهمیدند که مردان با به وجود آوردن لذت جنسی در همسرشان،هم خود لذت بیشتری از رابطه برده و هم دوام و رضایت در رابطه عاطفی و زناشویی‌شان را ضمانت می‌کنند.رساندن زنان به ارگاسم اصولی دارد که آگاهی از آن برای مردان ضروری است.

برانگیختگی جنسی در کجای چرخه جنسی وجود دارد؟

به گزارش شفاآنلاین:طبق تحقیقات چهار مرحله در چرخه پاسخ جنسی شناسایی شده است که پاسخ‌های بدن و ذهن شخص را پیش، حین و بعد از رابطه جنسی شرح می‌دهند.

 

هیجان و برانگیختگی جنسی در زنان و مردان، چند مرحله دارد. دقت به چرخه پاسخ جنسی واجب است، چرا که در هر مرحله برای زنان حس متفاتی به وجود می آورد. پس برای به اوج لذت رساندن زنان باید متناسب با هر مرحله وی را از نظر جنسی تحریک کرد. روانشناسان به وجود آوردن هیجان جنسی را به چهار بخش تقسیم کرده اند:

 

روانشناسان به وجود آوردن هیجان جنسی را به چهار بخش تقسیم کرده اند:

- مرحله تحریک

- مرحله اوج

- مرحله ارضاء

- مرحله بازگشت

 

ایجاد هیجان جنسی در زن

 

تحریک مناسب زنان

تحریک در زنان با انجام حرکت‌های آرام، اثر بهتر و مفیدتری می‌گذارد. زنان اغلب با کتاب، فیلم یا شیوه های آرام، بهتر تحریک می‌شوند. 

 

نکته مهم در تحریک جنسی زنان دقت به هورمون‌هاست. میل جنسی زنان، متناسب با مقدار ترشح هورمون‌های جنسی زیاد می شود. میل جنسی در طی عادت ماهانه دچار تغییرات زیادی می‌شود. در روزهای نزدیک تخمک گذاری، میل جنسی به بیشترین حد خود می‌رسد.

 

شما به عنوان یک زن می‌توانید برای تحریک جنسی بهترین خاطره جنسی خود را پیش از هر رابطه مرور کنید تا آمادگی و پذیریش بهتری داشته باشید. مردان هم برای بیشتر شدن میل جنسی زنان باید از تکنیک‌های جنسی اطلاع داشته باشند. 

علامت های تحریک در زنان

جریان گردش خون در پوست زن، زیاد شده و بخش های معلومی از پوست قرمز می‌ شود. پستان‌ها بزرگ و نوک آن‌ها برآمده می‌شوند. در زیر لب‌های آلت تناسلی زنانه، غدد کوچکی وجود دارند که در هنگام تحریک، مایع لزجی به وجود می آید. در مرحله تحریک زنان:

 

- ماهیچه‌های دستگاه تناسلی و لگن خاصره بدون اراده منقبض می‌شوند. انقباض عضلات سریعتر می شود.

 

- ضربان خون شدید می شود، فشار خون بالا میرود و حرکات تنفسی زیاد می شود. خون زیادی در لگن خاصره و دستگاه تناسلی تجمع پیدا میکند.

 

- واژن بزرگ می‌شود و دستگاه تناسلی قرمز می‌ شود.

 

مرحله اوج

تغییرات مرحله تحریک باقی می ماند. اعصاب پاراسمپاتیک، شریانهای بافت واژن را بزرگ و وریدهای آن را کوچک می کند و باعث جمع شدن سریع خون می شود به طوری که ورددی واژن تنگ می شود. واژن به علت زیادی خون به نصف کاهش پیدا می کند و به دور پینس ( آلت ) حلقه میزند. این کار به برقراری تحریک جنسی کافی در مرد کمک می کند و تحریک را بالا می برد.

 

کلیتوریس برای ایجاد حس های جنسی حساسیت دارد. کلیتوریس بزرگ نمی شود بلکه به اطراف استخوان شرم گاه کشیده و به عقب رانده می گردد، به طوری که لمس مستقیم آن سخت می شود. این مرحله بسته به تحریک روانی و یا فیزیکی میتواند کم و بیش طول بکشد و یا به مرحله بالاتر که ارضاء جنسی است برسد، یا کم کم پایین آمده و تمام شود.

 

مرحله ارگاسم

مرحله ارگاسم گاهی هدف آخر از رابطه جنسی محسوب می شود. ولی نباید این‌ گونه باشد، چراکه بعضی اوقات می‌توان رابطه جنسی لذت‌ آوری را بدون رسیدن به ارگاسم تجربه کرد.

 

در این مرحله، انقباض عضلانی در قسمت کمر، واژن و عضلات لگن احساس می‌شود و شخص لذت بسیاری را تجربه می‌کند.

 

مرحله بازگشت

در مرحله بازگشت، همه تحریک به وضعیت اولیه بازمی گردد. فشار خون، ضربان قلب و تنفس به وضعت اولیه بازمی گردد، عضلات دوباره جمع می شود. کلیتوریس به وضعیت قبل بر می گردد . سرعت بازگشت بستگی به ارضاء شدن دارد.

چنانچه زن ارضاء شود در عرض چند دقیقه همه چیز به وضعیت اول بازمی گردد. در غیر این صورت خون مدت طولانی در واژن می ماند و میتواند حس بدی به وجود آورد که تا یک ساعت طول بکشد. البته این وضعیت، شکلی که شخص به طورآگاهانه در به وجود آمدن آن سعی کند، نیست.

 

همه سیستم دریافت در مرحله بازگشت کم میشود. زن در بعضی دقایق بی حال و بیهوش میشود. دو دانشمند Johnson و Masters در سال ۱۹۶۶ ثابت کردند که جمع شدن خون بعد از اوج جنسی در عرض چند دقیقه به وضعت اول بازمیگردد وگرنه ساعتها طول میکشد تا به وضعت اول بازگردد . یک سوم زنان خودارضایی می کنند، خود ارضایی زنان به این علت انجام می شود تا این گرفتگی جنسی را که نتیجه عشق بازی است به وضعیت اول بازگردانند.

تفاوت ارگاسم در زنان و مردان

در زمان رسیدن به اوج لذت جنسی در زنان و مردان، هورمون‌های یکسانی ترشح می‌شوند و اثر یکسانی روی کارکرد مغز می‌گذارند، ولی از جهات دیگر، ارگاسم مردان و زنان فرق های بسیاری دارد که در ادامه مقاله درباره این مسئله توضیح خواهیم داد.

 

هنگام رسیدن به اوج لذت جنسی

زنان اغلب تا 20 دقیقه و مردان تا 15 دقیقه به ارگاسم می‌رسند. البته این مدت زمان، امکان دارد در طول انجام نزدیکی مستقیم، کم شود و به کمتر از 10 دقیقه برسد.

 

انزال

در مردان، انزال که شامل اسپرم و مایع است، از بدن خارج می‌شود، ولی در زنان اغلب چنین چیزی اتفاق نمی افتد و تنها ترشحات واژن زیاد می شود. البته در بعضی از زنان، این ترشحات همراه با مایع، از بدن خارج می‌شود. این مسئله، ربطی به سلامتی ندارد، یعنی چنانچه خانم تنها در حد افزایش ترشحات واژن به ارگاسم برسد و انزال نداشته باشد، علامت سالم نبودن او نیست.

 

هر دو نوع ارگاسم، ارگاسم‌های طبیعی هستند. در مردان هم گاهی امکان دارد ارگاسم بدون انزال اتفاق بیفتد. به این نوع ارگاسم در مردان، ارگاسم خشک می‌گویند. ارگاسم خشک در میان اشخاص سالم و کسانی که دچار بیماری‌های مثانه‌ای هستند، و یا به علت سرطان پروستات، غده پروستات برداشته شده است، دیده می‌شود.

 

انقباضات در هنگام ارگاسم

در مردان و زنان، انقباضات در هنگام ارگاسم وجود دارند، ولی امکان دارد انقباضات زنان، چند صدم ثانیه بیشتر باشد.

 

ارگاسم برای بارداری

چنانچه زوجین تصمیم به باردار شدن داشته باشند، حتما مرد باید به اوج لذت جنسی برسد تا اسپرم از بدن بیرون بیاید، ولی برای بارداری، به ارگاسم رسیدن زن احتیاجی نیست و هیچ نقشی در باردار شدن یا نشدن ندارد.

 

ارگاسم مجدد

خانم‌ها می‌توانند در طول روز و یا حتی پشت سر هم چند بار ارضاء شوند و به ارگاسم برسند، ولی در مردان چنین چیزی دیده نمی‌شود.

علامت های بروز ارگاسم در زنان

خیلی از مردان می‌خواهند بدانند که ارگاسم در زنان چه خصوصیت هایی دارد و چه هنگامی همسرشان ارضا می‌شود. ما در ادامه به مواردی اشاره کرده‌ایم که توجه به آن‌ها می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند:

 

پیدایش علامت های جسمانی

بعضی علامت های جسمانی مانند سفت شدن نوک سینه‌ها، تند شدن سرعت و ریتم تنفس، بالا رفتن ضربان قلب و بیشتر شدن گرمای بدن در یک دوره زمانی کوتاه به شما نشان می‌دهند که لذت جنسی در همسرتان بالا گرفته است و او به تجربه ارگاسم نزدیک می‌شود. در این شرایط می‌توانید نوع تحریک‌های خود را با میزان پاسخ‌های او هماهنگ کرده تا پاسخ جنسی بیشتری دریافت کنید و هر دویتان لذت جنسی بیشتری را تجربه کنید.

 

پیدایش علامت های رفتاری

زنان بعد از تجربه ارگاسم امکان دارد رفتارهای خاصی را انجام دهند که به شما نشان می‌دهد آن‌ها به اوج لذت جنسی رسیده‌اند. مثلا امکان دارد همسرتان شما را محکم در بغل گرفته یا به خواب رود. البته هر شخص متناسب با خصوصیت های مخصوص به خود می‌تواند علامت های رفتاری ویژه ای را بعد از تجربه ارگاسم نشان دهد. به همین جهت مهم است که به واکنش‌های همسرتان توجه کنید و ببینید رفتارهای او در طی رابطه چه معنایی را دارند.

 

پیدایش علامت های هیجانی

با اوج تجربه لذت، زنان در طی ارگاسم هیجانات شدیدی را تجربه می‌کنند که به طور واکنش‌های مختلف خود را نشان می‌دهد. مثلا امکان دارد بعضی زنان این هیجانات شدید را به صورت گریه نشان دهند. در این شرایط آرامش خود را حفظ کرده و تلاش کنید به همسرتان نشان دهید که احساسات او را درک می‌کنید و در کنارش هستید.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار