کد خبر: ۲۸۶۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲:۰۸ - ۳۰ تير ۱۳۹۳ - 2014July 21
شفا آنلاین- عضو هیئت مدیره انجمن علمی طب سنتی ایران، ورزش مناسب را عامل کاهش دردهای ناشی از قاعدگی دانست و گفت: استحمام طی روزهای اول قاعدگی به علت ایجاد مشکلاتی نباید به صورت نشسته در آب انجام شود.
دکتر مامک هاشمی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت: افرادی که حین قاعدگی دچار خونریزی های غلیظ همراه با درد می شوند، در ایام غیر از قاعدگی 2 یا 3 روز عرق رازیانه یا دم کرده اش را مصرف کنند چراکه  در کاهش درد موثر است.

وی ادامه داد: افرادی که خونریزی خیلی زیادی دارند نظیر بیماران فیبروم دار، طی روزهای قاعدگی و قبل از آن مقداری  روی شکمشان وزیر ناحیه ناف روغن گل سرخ بمالند.

وی توصیه کرد: افرادی که خونریزیشان همراه با دردکم  است  در روزهای قاعدگی هر نیم ساعت یکبار روی شکمشان و ناحیه زیر ناف روغن زنجبیل بمالند.

متخصص طب سنتی به افرادی که به علت دفع لخته های غلیظ حین قاعدگی دچار درد می شوند، توصیه کرد: گوشت گوساله به میزان زیاد، قارچ و مواد غذایی نظیر عدس، بادمجان و قارچ که خون را غلیظ می کنند  درزمان قاعدگی مصرف نکنند.

وی تأکید کرد:برای  افرادی که فیبروم و  خونریزی زیاد دارند، مصرف آب سیب، هویج و آب یا مربای به، مفید است.

به گفته عضو هیئت مدیره انجمن علمی طب سنتی ایران، استحمام به صورت نشسته در روزهای اول قاعدگی عامل ایجاد مشکلاتی برای فرد می شود اما یک دوش سرپایی و بعد از آن خشک کردن دستگاه تناسلی در این دوران مانعی ندارد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: