کد خبر: ۲۸۶۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۹ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - 2021August 02
متخصص زنان و زایمان مطرح کرد؛
متخصص زنان و زایمان گفت:تمامی خانم‌ها از دوران نوزادی با ذخیره ثابت تخمدانی متولد می‌شوند که با گذشت زمان این میزان ذخیره کاهش می‌یابد و در سن ۴۷ تا ۵۰ سالگی پس از اتمام این ذخیره به سن یائسگی می رسند.
شفاآنلاین>سلامت>یک متخصص زنان و زایمان، گفت: کاهش ذخیره تخمدان یکی از مهم ترین دلایل ناباروری در زنان‌ است.

به گزارش شفاآنلاین: سیمین ظفردوست عضو هیأت علمی مرکز درمان ناباروری ابن سینا، افزود: تمامی خانم‌ها از دوران نوزادی با ذخیره ثابت تخمدانی متولد می‌شوند که با گذشت زمان این میزان ذخیره کاهش می‌یابد و در سن ۴۷ تا ۵۰ سالگی پس از اتمام این ذخیره به سن یائسگی می رسند.

وی ادامه داد: کاهش ذخیره تخمدان از جمله مهم‌ترین دلایل ناباروری در زنان است. اغلب زنانی که ذخیره تخمدان آنها کاهش یافته است جواب مطلوبی به درمان‌ها نمی‌دهند بنابراین ۸۰ درصد این افراد به علت کاهش تعداد و کیفیت تخمک هایشان باید از روش تخمک اهدایی استفاده کنند که اغلب تمایلی به انجام این کار ندارند.

این متخصص زنان و زایمان یادآورشد: در حال حاضر روش‌های مختلف و استفاده از داروهای کمکی برای درمان این افراد مطرح است اما متأسفانه این روش‌های درمانی نتوانسته اند پاسخگو باشند. امروزه سلول درمانی از روش‌های نوین دنیاست که برای درمان ناباروری مطرح شده است.

ظفردوست اظهارداشت: پژوهشگاه ابن سینا ۴ سال پیش برای اولین بار در دنیا توانست با استفاده از سلول‌های بنیادی خون قاعدگی و با انتخاب ۱۵ تا ۲۰ بیماری مطالعاتی در این زمینه انجام دهد. هدف از این مطالعه ایمن بودن و تأثیر میزان بارداری بود.

وی گفت: هم اکنون نتایج خیلی خوبی از این مطالعه به دست آورده ایم به طوری که ۲۵ درصد این افراد پس از تزریق سلول‌های بنیادی، بارداری خود به خودی داشته اند. این روش عارضه کوتاه مدت و بلند مدتی نیز به همراه نداشت.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: