کد خبر: ۲۷۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۱ - ۲۱ تير ۱۳۹۳ - 2014July 12
شفا آنلاین:برخلاف یک باور غلط مبنی بر مفید بودن میزان اندک الکل برای قلب، نتایج مطالعات جدید تایید کرد که حتی مصرف کم این نوشیدنی نیز برای قلب مضر است.

به گزارش شفا آنلاین،متخصصان سلامت دانشکده پزشکی «پرلمن»، دانشگاه پنسیلوانیا در بررسی جدید خود نتایج یک سری از مطالعات قبلی مبنی بر احتمال مفید بودن مصرف مقادیر اندک الکل برای قلب را به چالش کشیدند.

در این مطالعه 155 متخصص از انگلیس، اروپا، آمریکای شمالی و استرالیا، داده‌های موجود درباره ارتباط میان عادات مصرف الکل و سلامت قلب را از 56 مطالعه که بیش از 260 هزار نفر از نژاد اروپایی‌ها را تحت پوشش قرار می‌داد، استخراج کردند. آنها در این تحلیل دریافتند که عدم مصرف الکل در مقایسه با مصرف هر مقدار از این نوشیدنی برای سلامت قلب به مراتب مفیدتر است.

«مایکل هولمز» از متخصصان حاضر در این مطالعه می‌گوید: برخلاف نتایج مطالعات گذشته مشخص شد که مصرف الکل به هر میزانی روی سلامت قلب اثر منفی دارد.

به گزارش شفا آنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی مدیکال نیوز تودی، هولمز دلیل این باور اشتباه عمومی را این مساله می‌داند که در مطالعات شهودی تنها اعلام شده که مصرف بالای الکل برای سلامت قلب مضر است و همین بی‌توجهی باعث شده تا مردم به اشتباه تصور کنند که مصرف اندک آن ممکن است برای سلامت به ویژه کاهش بیماری قلبی مفید باشد.

وی افزود: با این حال آنچه که در مطالعه جدید حاصل شده نشان می‌دهد خودداری از مصرف الکل حتی در افرادی که میزان کمی الکل مصرف می‌کنند سبب بهبود سلامت قلب وعروق می‌شود.

برچسب ها: الکل ، قلب ، سلامت ، دانشکده
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: