کد خبر: ۲۷۶۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - 2021March 20
پیدایش عادات ماهانه در مردان به منظمی خانم ها نمی باشد، ولی از آنجایی که در روزهایی از ماه دچار حالتهای خاصی از بی نظمی هورمونی در بدن خود می شوند، این حالت به عادت ماهیانه مردان معروف شده است.
شفاآنلاین>سلامت جنسی>پزشکان اعتقاد دارند که مردان نیز دارای علامت هایی از عادت ماهانه می باشند. پژوهش های علمی در سالهای اخیر نشان داده است که مردان نیز مثل زنان امکان دارد در روزهایی از ماه دچار مشکلاتی در ترشح هورمون های جنسی خود شوند، به همین علت بعضی پزشکان اعتقاد دارند که آقایان نیز مثل خانم ها می توانند دارای علامت هایی از عادات خاصی در ماه باشند.

به گزارش شفاآنلاین:پیدایش عادات ماهانه در مردان به منظمی خانم ها نمی باشد، ولی از آنجایی که در روزهایی از ماه دچار حالتهای خاصی از بی نظمی هورمونی در بدن خود می شوند، این حالت به عادت ماهیانه مردان معروف شده است.

 

8 علامت پریود مردانه یا IMS در مردان

- خستگی

- تنش

- حساس شدن

- افسردگی

- کم شدن توانایی و میل جنسی

- عصبانیت

- سردرگمی و آشفتگی ذهنی

- عزت نفس پایین

- حس خشم و عصبانیت

عوامل تاثیر گذار در پیدایش پریود مردانه 

عوامل بسیاری در پیدایش این عارضه برای مردان وجود دارد که برخی از مهم‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

 

رژیم غذایی

عوض شدن رژیم غذایی از متداول‌ترین علل پیدایش آن است. غذاهای چرب و و وعده‌های غذایی بدون سبزیجات مقدار سروتونین خون را کم می کند.

 

خواب نامنظم

خواب کم و نامنظم هم یکی از عوامل به وجود آمدن عارضهٔ بدخلقی مردانه به حساب می آید و می تواند این عارضه را به‌طور روزانه به وجود آورد.

 

افزایش وزن

بالا رفتن وزن سبب استروژن بالاتر و تستوسترون پایین‌تر می‌شود با برهم خوردن نظم هورمون‌ها و ناآگاهی خود شخص از این مسئله، نمایش واکنش‌های غیرطبیعی با اتفاقات سادهٔ روزانه هم شروع می‌شود و رفتار یک مرد را به‌شدت تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

 

خوردن بعضی از داروها

داروهای هورمونی نیز می‌توانند بدن را از توازن خارج کنند و مصرف‌کنندگان را به این سندرم مبتلا کنند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که حتی داروهای گیاهی و طبیعی که بر هورمون‌های بدن اثر می‌گذارند هم می‌توانند مردها را تحریک‌پذیر، ناامید یا خشن کنند.

 

استرس

استرس پی در پی و شدید، سطح تستوسترون در بدن آقایان را پایین می‌آورد که مردها را دچار سندرم تحریک‌پذیری می‌شود و این نوسان هورمونی بر رفتار و احساسات مردها اثری جدی می‌گذارد.

سیگار کشیدن

دخانیات می‌تواند بر سطح هورمون‌ها، بیوشیمی مغز و سطح استرس تاثیر بگذارد و احتمال ابتلا به این سندرم را بیشتر کند.

 

دیگر عوامل

- مردانی که با مشکلات مالی و شغلی روبرو هستند.

- مردانی که به کاری که انجام می‌دهند بی‌علاقه هستند.

- مردانی که نوشیدنی‌های الکلی زیاد می‌نوشند.

- مردانی که در وعده‌های غذایشان شکر زیاد استفاده می‌کنند.

هنگامی که یک مرد پریود می شود چه باید کرد؟

چنانچه بد خلقی مردتان مشکل ساز شده با او حرف بزنید و نگرانی خود را نشان دهید و همینطور با پزشک مشورت کنید. پزشک می تواند با دادن بعضی راهکارها، از جمله عوض کردن رژیم غذایی، توصیه هایی برای کاهش استرس، داروهای هورمونی یا دیگر درمان ها به بهتر شدن شرایط کمک کند.

 

چنانچه همسر شما خیلی بد خلق شده و شما فکر می کنید در حال گذراندن دوره پریود خود است یا سندروم تحریک پذیری مردانه را تجربه می کند، بهتر است قدری او را به حال خود رها کنید و با او مهربانتر باشید تا این دوره تمام شود.

راه های درمان پریود مردانه

متخصصان روان‌درمانی برای درمان پریود مردانه 3 محور اصلی را مورد هدف قرار می‌دهند:

 

- مدیریت نشانه های مربوط به مشکل

 

- افزایش و تقویت مهارت‌های سازگاری شخص برای سازگاری و انطباق بهتر او با علائم روحی و روانی ناخوشایندی که در این دوره تجربه می‌شود.

 

- استفاده از شیوه های مناسب برای کاهش سطح استرس مثل استفاده از روش‌های تنفسی و ریلکسیشن

 

البته چنانچه شما به کاهش زیاد سطح تستوسترون در بدن خود شک دارید باید آزمایش‌های هورمونی مربوط به آن را انجام دهید تا در صورت افت زیاد تستوسترون، پزشک داروهای هورمونی مخصوص را برایتان تجویز کند. در این شرایط رسیدن تستوسترون به سطح نرمال به طور خود به خود دیگ نشانه های ناخوشایند شما را هم کاهش خواهد داد.

 

ورزش کردن، خوردن غذاهای سالم، به کارگرفتن راه حل های کاهش استرس و دوری از مصرف الکل و سیگار می‌تواند به کاهش علائم و حتی جلوگیری از پیدایش آن ها کمک کند. این تغییرات در سبک زندگی می‌تواند به بهتر شدن خیلی از نشانه های جسمی و روانی کمک کند. با این حال اگر این علامت ها مربوط به سطوح پایین تستسترون باشند باید با پزشک نیز صحبت کنید.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۳۰
0
0
بیخیال ش تحمل کنید زنها اون همه درد خونریزی دارند بعد از مرده سیگاریه اونوغه پریود شده⁦(. ❛ ᴗ ❛.)⁩
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: